KONOS: jedinečné dispečerské řešení
22. května 2025 / 13:20
Společnost TTC TELEKOMUNIKACE je předním výrobcem a dodavatelem specializovaných systémů v oblasti kritické infrastruktury. Zaměřuje se na síťová řešení postavená na DWDM a MPLS technologiích, dispečerské systémy KONOS a systémy pro přenos signálů a odečtů v energetických a dalších průmyslových odvětvích.
Právě pro provozovatele kritické infrastruktury je naprosto nezbytné zajistit bezpečnou a spolehlivou komunikaci ve všech situacích. Dispečerský systém KONOS je navržen tak, aby splňoval komplexní požadavky kritických komunikačních center. Díky kombinaci pokročilých telefonních funkcí a rádiové integrace poskytuje robustní řešení pro efektivní řízení komunikace.
KONOS umožňuje plynulou hlasovou komunikaci napříč různými sítěmi – od pevných a mobilních, přes podnikové telefonní sítě, veřejné sítě, až po radiové sítě různých výrobců (včetně analogových, digitálních a trunkových). Prostřednictvím specializovaných bran může dispečer řídit komunikaci napříč těmito platformami, přičemž komunikace je založena na IP protokolech. Systém nabízí více konferenčních místností pro nezávislou komunikaci mezi účastníky.
V rámci dispečerského řešení je v systému KONOS integrován MCX klient pro možnost komunikace v nových širokopásmových standardech krizové komunikace a PPDR. Služby Mission Critical (MCX) jsou širokopásmové kritické komunikační aplikace na základní 4G a 5G infrastruktuře. Jejich cílem je zejména podpora ochrany veřejnosti a pomoc při mimořádných situacích a katastrofách. MCX aplikace využívají zejména policisté, hasiči, záchranné služby a provozovatelé kritické infrastruktury, kteří spoléhají na kritickou komunikaci.
Dispečerský systém KONOS se osvědčuje při modernizaci a konsolidaci hlasové komunikace v kritické infrastruktuře i v Integrovaném záchranném systému (IZS). Jeho klíčovou předností je flexibilita a univerzálnost – umožňuje zákazníkům integrovat veškerou hlasovou (a případně i další) komunikaci do jednoho systému. KONOS je schopen spolupracovat s libovolným typem komunikační infrastruktury, včetně těch nejstarších. Díky otevřenosti systému může být KONOS plně přizpůsoben specifickým potřebám každého zákazníka a náročným požadavkům jeho komunikační strategie.
Rozšíření o MCX 5G část získává KONOS možnosti použití v moderních sítích kritické komunikace a pomůže tak postupnému přechodu této komunikace ze sítí PMR do mobilních sítí. Zvýší se tak i uplatnění řešení KONOS v oblasti IZS, v dopravě a armádních aplikacích.
Hlasové dispečerské řešení KONOS umožňuje úzkou integraci a spolupráci se systémy CAD (Computer-aided dispatch) pro oblasti public safety. Takovým řešením je například platforma OnCall od společnosti Hexagon, které je TTC partnerem. Řešení OnCall je flexibilní sada funkcí pro správu incidentů a operační řízení nové generace. Kombinuje dispečink technických prostředků pro správu incidentů a událostí, přehled o aktuální situaci, vstupy přicházející z terénu, historii incidentů, jejich diagnostiku a komunikaci všech složek. Poskytuje možnosti vybrat a zajistit z jednoho místa nejvhodnější prostředky k vyřešení vzniklého problému. Díky zjednodušení pracovních postupů snižuje pracovní zátěž operátorů, zefektivňuje a zrychluje řešení situací. Modul Smart Advisor pak pomocí pokročilých statistik, strojového učení (ML) a umělé inteligence (AI) upozorňuje uživatele na trendy, anomálie a podobnosti.