ProWein Düsseldorf 2026: Nové standardy pro vinařský a lihovarnický průmysl
15. října 2025 / 8:15
ProWein, přední světový veletrh vín a lihovin, přijímá změny a udává odvážný nový směr pro toto odvětví. Nové pojetí je vyjádřeno prostřednictvím nové vizuální identity, která začleňuje barvy různých národních vlajek a symbolizuje tak výraznou rozmanitost a mezinárodní přítomnost veletrhu ProWein jako inovativní platformy v sektoru B2B. Nově rebrandovaný pod názvem ProWein Düsseldorf, si klade za cíl čelit současným tržním výzvám s inspirativním mottem „Shape, Create, Elevate“ („Formovat, Vytvářet, Pozvedat“) a aktivně vést cestu transformace odvětví.
„Nedefinujeme se pouze naší minulostí, ale neustále rozvíjíme veletrh ProWein Düsseldorf, aby i nadále zůstal předním veletrhem v oboru. Zůstat inovativní a agilní je zásadní, zejména v náročných tržních podmínkách, jaké momentálně panují. Stejně jako všichni zástupci odvětví vína a lihovin musí nyní pečlivě přehodnotit a přizpůsobit svou strategii, i my se kriticky zamýšlíme nad sebou samými – a dodáváme veletrhu ProWein Düsseldorf novou energii díky inovativním nápadům.“ uvedl Marius Berlemann, provozní ředitel Messe Düsseldorf.
Formovat, Vytvářet, Pozvedat
Nové motto veletrhu ProWein Düsseldorf zní „Shape, Create, Elevate“ Je to výzva pro odvětví, aby aktivně utvářelo budoucnost, neustále podporovalo inovace a generovalo obchodní příležitosti. Jádrem transformace je nově vytvořený tým Buyers Concierge, poutavé zážitkové prvky, nový vzhled s jasným brandingem a radikálně působivý koncept hal.
Nově vytvořený tým Buyers Concierge
Díky vytvoření specializovaného týmu Buyer Concierge Team, který představuje řešení šitá na míru mezinárodním špičkovým nákupčím, zajistí ProWein Düsseldorf, že se do Düsseldorfu sjede globální elita nákupčích. V počáteční fázi se tým zaměří na nákupčí z USA, Kanady, východní Evropy a Skandinávie. Tato nová strategická inciativa bude představovat největší podíl investic vynaložených na novou výstavní prezentaci v Düsseldorfu.
Pro nákupčí v okruhu 350 kilometrů od Düsseldorfu nabízí organizace během všech tří veletržních dnů možnost jednodenních návštěv veletrhu ProWein Düsseldorf. Tato nabídka zahrnuje centrálně koordinovanou, bezplatnou autobusovou dopravu z klíčových míst v Německu, Belgii a Nizozemsku v rámci nově zavedené služby ProWein Düsseldorf Express Service. Díky strategické poloze Düsseldorfu v těchto regionech je zajištěn snadný a pohodlný přístup pro nákupčí z Německa, Belgie a Nizozemska.
„Díky našemu inovativnímu přístupu k přilákání nákupčích ze zahraničí a napříč Evropou, spolu s dalšími nabídkami v oblasti dopravní infrastruktury, demonstrujeme odvětví, že návštěva veletrhu ProWein Düsseldorf nikdy nebyla snazší,“ uvedl Marius Berlemann.
Rozšířené příležitosti k navazování kontaktů
V roce 2025 představil ProWein nástroj „Fair Match“ pro navazování kontaktů, který byl vylepšen a rozvinut. Na veletrhu ProWein Düsseldorf 2026 půjde ProWein ještě o krok dál a mimo jiné nabídne centrálně umístěnou Live Fair Match Arenu přímo ve výstavních halách.
Na základě informací získaných z komplexního průzkumu odvětví bude představen zcela nový koncept – Insight-to-Action Framework (I2A). Tento inovativní přístup si klade za cíl redefinovat veletrhy tím, že zvýší jejich relevanci a efektivitu a zajistí lepší propojení mezi vystavovateli a návštěvníky. Další podrobnosti o konceptu I2A a jeho implementaci budou zveřejněny v následujících týdnech.
Inovativní funkce pro zvýšení komfortu a zlepšení zážitku návštěvníků
Hlavní důraz bude kladen na pohlcující zážitky a festivalové prvky. ProWein Düsseldorf tak poskytne odvětví nové impulsy a konkrétní řešení pro budoucnost:
- ProWein Agora Stage nabídne během veletrhu více než 12 hodin inspirativních a pro trh relevantních krátkých přednášek a panelových diskusí, které přesahují rámec odvětví vína a lihovin. Jako místo pro vizionářské přednášky a zdroj inspirace je pódium sekce ProWein Agora věnováno zkoumání a ovlivňování témat budoucnosti. Prostřednictvím poutavých přednášek Visionary Talks, inovativních formátů a mezinárodních řečníků se Agora Stage mění v platformu, která udává směr změnám. Je majákem pokroku a slouží jako katalyzátor a hnací síla nových myšlenek.
- Sekce ProWein Zero v hale 5 byla kompletně inovována a poprvé zde nabídne také destiláty a interaktivní zážitky, jako například impulzní ochutnávky.
- Sekce ProWein Sparkling představuje jedinečnou cestu světem šumivých vín na veletrhu ProWein Düsseldorf. Její součástí bude také bar v hale 4, kde se budou konat rychlé ochutnávky a degustace.
Nové uspořádání hal
Nové uspořádání hal 1 až 7 nabízí dostatek prostoru pro přibližně 4 000 vystavovatelů na veletrhu ProWein. Vystavovatelé těží z větší viditelnosti, zatímco návštěvníci ocení kratší vzdálenosti mezi stánky a přehlednější strukturu. Velmi oblíbená expozice ProSpirits poprvé obsadí celé dvě haly, což je jasným znamením toho, jak se trh vyvíjí.
První ročník veletrhu ProWein Düsseldorf v roce 2026
Nově koncipovaný veletrh ProWein Düsseldorf se bude konat od 15. do 17. března 2026 a očekává se účast 4 000 vystavovatelů z více než 60 zemí, včetně přibližně 500 vystavovatelů v sekci ProSpirits – části veletrhu, která představuje rozmanitou a mezinárodní nabídku lihovin z více než 50 zemí.