Česká spořitelna na MSV: financování inovací pro silnější budoucnost
9. října 2025 / 11:19
Česká spořitelna představuje na letošním veletrhu komplexní poradenství pro firmy – od posouzení finančního zdraví, přes digitalizaci bankovnictví až po strukturování investic do technologické transformace. Na veletrhu vystupuje v rámci společného konceptu United by Innovation, který propojuje poradenské služby, technologie i konkrétní ukázky aplikované digitalizace.
„Přímo na našem stánku představujeme všechny typy financování, poradenství k finančnímu zdraví a digitální nástroj pro správu firemních financí George for Business,“ uvádí Jitka Řeháková za strategická partnerství České spořitelny.
Od nábytku do Dubaje
Cílovou skupinou finančních nástrojů jsou mimo jiné malé a střední podniky se silným transformačním záměrem jako digitalizace, diverzifikace výroby a zákazníků, vývoj vlastního produktu a značky, expanze na nové trhy či akvizice v dodavatelském řetězci. Výběr projektů v programu Transformace 2.0 se proto řídí kritérii, která tento záměr odráží – velikost investice, dopad do firmy, využití prvků Průmyslu 4.0 a realistická ekonomika zvolených technologií patří mezi základní výběrové parametry.
Jako příklad „success story“ uvádí Jitka Řeháková firmu Frajt, která se díky investicím posunula od výroby nábytku k designovým fotovoltaickým panelům - díky multizdrojovému financování téměř zdvojnásobila počet pracovních míst a dnes vstupuje na světové trhy včetně například Dubaje.
Co hýbe trhem
Klíčová témata odráží i trendy současné ekonomiky, kterými jsou podle Řehákové digitalizace, technologická transformace a optimalizace procesů v propojení s udržitelností a energetickou efektivitou. „Svět je dnes plný nejistot, které jsou ale současně i příležitostí. Například v oblasti udržitelnosti nebo energetické optimalizaci Česko dokáže vyvíjet řešení unikátní na evropském trhu. Jen je potřeba to umět využít,“ vysvětluje Jitka Řeháková a dodává firmám odvahu k inovacím: „jak říká CEO firmy Trafin Oil, nebojte se investovat i o trochu víc, než na co se cítíte. Ten růst, který potom nastane, často dokáže překonat očekávání.“ Připomíná, že během celého veletrhu se odborníci z České spořitelny budou na stánku rádi věnovat všem firmám se zájmem o inovace.
Ve venkovním prostoru před pavilonem F doplňuje expozici Roadshow - výstava ke 200 letům České spořitelny, která atraktivním způsobem představuje obory budoucnosti a české firmy, které dosáhly světového úspěchu.