KUMST na STYL a KABO: praktická podpora pro nápady z módy
23. srpna 2025 / 17:00
Brněnský kreativní hub KUMST dorazil na veletrh STYL a KABO s jasným cílem: potkat značky, výrobce i budoucí návrháře a ukázat, jak přetavit nápad v životaschopný projekt. „Přijde nám zajímavé jít do míst, kde se potkávají výrobní firmy, značky a budoucí návrháři – rádi dostáváme KUMST mezi lidi právě na tyhle akce,“ říká David Severa.
KUMST dlouhodobě poskytuje kreativcům zázemí a byznysové vedení: od prvotní konzultace přes prověření trhu až po plán kroků k realizaci. „Prvně uděláme diagnostiku: podíváme se, jak má nápad šanci uspět a co je ještě potřeba vyřešit. Na to člověku pomůžeme sestavit konkrétní kroky,“ vysvětluje Severa. Samotná konzultace zabere zhruba 50 minut, ale práce na projektu je na měsíce až roky – zvlášť když jde o výrobu či prototypování nových materiálů.
Zájem z branže se podle Severy zvedl už po únorové Fashion Lounge. „Fashion Lounge mi přijde jako super počin, jak dostat odbornou veřejnost na tuhle akci – skvělé je poslouchat zkušenosti návrhářů a designérů přímo z praxe.“ I díky tomu se v KUMSTu ozvali noví lidé, kteří tým na veletrhu poprvé zaregistrovali, nebo si ho poprvé spojili s módou.
Severa má k módě blízko – má uměleckoprůmyslové vzdělání a dnes spolupracuje hlavně s mladými designéry. Osobně rád kombinuje autorské kousky, konfekci i „sekáč“, z brněnské scény ho aktuálně baví například tvorba Johany Skálové a doplňky značky Airbog. V otázkách stylu je pragmatický: etiketa je fajn, ale svět se proměňuje. „Móda reflektuje, jak fungujeme ve světě – očekávat, že zažité konvence budou žít dál beze změny, nedává smysl.“
Na STYL a KABO tak KUMST neprezentuje jen „místo“, ale především metodu: rychle ověřit smysl nápadu, rozklíčovat rizika a nastavit realistickou cestu k výrobě či trhu. Pro značky i studenty je to často rozdíl mezi hezkou myšlenkou a realizovaným produktem.