MW motors s tvrdým offroadem na elektřinu i elegantním přívěsem

4. listopadu 2023  /  15:11

Na první pohled nepoznáte, že jde o českého výrobce,,. Na expozici MW Motors je vše vyladěné do posledního detailu. Uprostřed stojí naleštěný černý džíp 4x4 s volantem vpravo a pozor, je elektrický! Vedle něj nás upoutá designově čistý přívěs CAMPella. Ano, to vše bylo vyvinuto a vyrobeno v České republice, konkrétně ve Štěnovicích u Plzně.

Přestože firma MW motors je na trhu necelých 6 let, díky silnému kapitálu úspěšně vyvíjí a exportuje vlastní kvalitní výrobky, ve velké míře například do Velké Británie. Na veletrhu Caravaning vystavuje poprvé a představuje zde novinky - elektromobil 4 x 4 a přívěs CAMPella. Ty navazují na hlavní projekt firmy MW Motors a to dvoumístné kupé v designu padesátých let. Martina Veselého z MV Motors jsme krátce vyzpovídali.

Co je hlavní předností designového přívěsu CAMPella?

Na rozdíl od konkurence má vyšší kvalitu a není vyroben z dřevotřísky, ale z hliníkových PUR panelů. V konstrukci jsou výztuhy a camper má díky nim vysokou pevnost a dlouhou životnost.

Oproti ostatním, které jsem viděl, je zde zajímavá věc, co se týče schválení. My jsme byli schopni postavit celý přívěs sami, včetně podvozku. S výjimkou nápravy nebo tažného zařízení, je to celé naše konstrukce. Abychom camper mohli schválit pro sériovou masovou výrobu, museli jsme podstoupit ISO certifikaci.

Jak se camper chová v terénu?

Je zde torzně odpružená náprava a u podvozku záměrně nepoužíváme brzděný vlek, abychom dosáhli určité jednoduchosti. Navíc vlek splňuje váhovou kategorii do 750 kg, tudíž nepotřebujete řidičský průkaz E. Váží pouhých 620 kg, máme zde dostatečnou rezervu pro příslušenství a doložení.

Kdo vymyslel název CAMPella?

Název je inspirován rodinou majitele? Je to spojení dvou slov – camp jako kempink a Ella je dcera majitele.

Vaší expozici dominuje elektrický vůz čtyřikrát, čtyři. Je to nový trend?

Není to asi trend, ale snažili jsme se vyplnit díru na trhu, kdy v dnešní době není dostatek tvrdých offroadů, natož elektrických. Tím, že jsme postavili elektrický offroad, jsme získali spoustu výhod oproti spalovacím motorům. Vůz je permanentně poháněn zadní nápravou, je možnost přiřazení přední nápravy a ještě má redukci dopomala. Máme tam taky uzávěrku obou náprav, jak přední, tak zadní. Navíc je tento elektrický offroad zajímavý jednou funkcí, že je možno používat vozidlo jako zdroj elektrický energie, máme zde přístupnou jednofázovou zásuvku 230 V se 3 kW.

Auto jako zdroj energie? To zní skvěle. A co výkon?

Výkon motoru je 130 kW, což se někomu nemusí zdá až tak moc, ale největší zajímavost je kroutící moment, který je více než 1000 newtonmetrů, přesně je to 1075 Nm.  Oceníte ho

zejména při tažení těžkých přívěsů do kopce. Auto je schopno dotáhnout, zacouvat, napasovat extrémně těžký přívěs do extrémně těžkého terénu a přitom se velmi jednoduše ovládá. Tím, že je to tvrdý offroad, nabízíme například vypínatelný ABS, máme asistenta pro snížení z kopce, kdy využíváme vlastnosti elektrického motoru.

Kam míříte, na zahraniční trhy?

Ano, samozřejmě míříme na zahraniční trhy. Auto má pravostranné řízení, což je primárně určeno pro Anglii, kde je relativně velký hlad po takovýchto autech.

Sídlo máte v České republice, ale pobočky v zahraničí, prozraďte nám něco o firmě...

Ve Štěnovicích u Plzně máme vlastní výrobní linku. Jako výrobci umíme reagovat na zpětnou vazbu zákazníků, takže sbíráme názory a jsme relativně rychle schopni a vyhovět požadavkům trhu. Sídlo firmy je v České republice v Plzni, zde máme kolem 20 lidí, dále máme pobočku v Anglii, poněvadž tam auta primárně prodáváme a také máme pobočku v Číně. Tam nám zaměstnanci pomáhají vybírat kvalitní dodavatele, například baterií. Každým rokem nabíráme nové zaměstnance, pořád se rozšiřujeme. Zakládáme nové pobočky, tvoříme servisní síť po celé Evropě, takže věřím, že v příštích pár letech budeme na trhu ještě viditelnější.