Přejdi na obsah | Přejdi na menu | Přejdi na vyhledávání

STYL
24.-26.8. 2019

Mezinárodní veletrh módy

KABO
24.-26.8. 2019

Mezinárodní veletrh obuvi a koženého zboží

Různé velikosti za různé ceny? Podprsenkáři začali řešit rozdílné výrobní náklady

 

„XXS versus 4XL aneb 65A proti 120G - je jednotná cena na místě?“ Workshop s tímto názvem proběhl při veletrhu STYL a zabýval se možnostmi, jak promítnout rozdílné vstupní náklady do konečné ceny podprsenky.

Situaci podrobně rozebral Martin Kárych ze společnosti ALTRA, podle kterého dnes spotřebitelky s menším poprsím doplácejí na ty více obdařené. Pro srovnání použil dvě podprsenky z opačných konců velikostní škály: 65E a 95E. Jak zdůraznil, jde o běžně šité a prodávané velikosti, přičemž extrémy jdou ještě podstatně dále, ovšem tyto nadměrné velikosti už dodávají většinou jen specializované firmy. Větší ze srovnávaných podprsenek měla 2,2krát větší povrch, třikrát vyšší váhu kostic a téměř dvojnásobnou celkovou hmotnost. Při vysoké kvalitě a ceně používaných materiálů - speciálních krajkových úpletů - tak dochází k výrazné disproporci vstupních nákladů. Navíc i používané polotovary jako kostice nebo ramínka výrobci prádla zakupují v různých cenách podle velikostních skupin. Nabídka podprsenek větších velikostí s sebou podle Martina Kárycha nese také vyšší náklady na balení, dopravu nebo propagaci. Přesto si zákaznice v obchodech zakoupí výsledný produkt za jednotnou cenu pro všechny velikosti. Jak dlouho může být tento stav udržitelný?

Snahy o změnu už přicházejí, třeba někteří němečtí výrobci prádla začali dodávat do velkoobchodů ve dvou cenách. Také u sportovního prádla se někdy setkáme z různými velikostními kategoriemi, podobně jako u dětského textilu. Disproporce velikostí podprsenek však stále zůstává tabu tématem, jehož otevření a spravedlivému řešení podle experta ze společnosti ALTRA brání i současná hyperkorektnost. Jednotnou cenu navíc podporují distributoři, protože je v maloobchodě výhodná při výměně zboží apod.

Za nejspravedlivější systém by Martin Kárych považoval prodej podprsenek na váhu, stejně jako se na kila prodává krajkový úplet. Cena by samozřejmě musela být odstupňovaná a zohledňovat i další vstupy, protože dvojnásobek hmotnosti ještě neznamená dvojnásobné výrobní náklady. Takové řešení však maloobchod zřejmě nikdy nepřijme, takže zbývají rozdílné ceny podle velikostních skupin. Nebo systém, který řada výrobců praktikuje již dnes: jednotlivé modely nejsou nabízeny v celé velikostní škále pod stejným názvem. Pro vyšší velikosti se jméno modelu změní - a spolu s ním se změní i cena.

Datum: 19.2.2018 9:15:00

Mohlo by vás zajímat


Vybíráme z firem STYL

Data platná pro katalog - únor 2019

 

Vybíráme z firem KABO

Data platná pro katalog - únor 2019

 

Facebook

Fotogalerie - STYL

Fotogalerie - KABO

Video

Vyhledat můj veletrh

Areál výstaviště