Přejdi na obsah | Přejdi na menu | Přejdi na vyhledávání

STYL
22.-24.8. 2020

56. mezinárodní veletrh módy

KABO
22.-24.8. 2020

56. mezinárodní veletrh obuvi a koženého zboží

Používejte stejný systém jako Nike. Unikátní kódy výrobků jsou zdrojem informací, ochranou před padělky i marketingovým nástrojem

 

Unikátní identifikace každého výrobku je dnes snadno dostupná a vyplatí se i výrobcům oblečení a obuvi. O využití QR kódů v módním průmyslu informovala veletržní přednáška liberecké společnosti veri.to.


Unikátní identifikátory už dlouho známe třeba z automobilového průmyslu, kde má každý vůz svůj jedinečný VIN. Současný rozvoj technologií už dovolil rozšířit unikátní značení jednotlivých výrobků prakticky do všech oborů nevyjímaje ani módu. „Systém veri.to umožňuje umístit unikátní identifikátor v podobě QR kódu třeba na každou botu. Je to něco jako otisk prstu každého výrobku, který zároveň obsahuje veškeré informace,“ řekl posluchačům veletržní přednášky Luboš Pech, obchodní ředitel společnosti veri.to. Po načtení QR kódu chytrým telefonem se spotřebiteli otevře internetová stránka označeného produktu, která může obsahovat nejen texty, ale i fotografie, videa a cokoliv dalšího. Rozsah není omezen, takže záleží jen na výrobci, co chce zákazníkům sdělit.

Unikátní identifikace je současně zárukou pravosti a ochranou před padělky. Umožňuje nejen ověřit, že jde o originální výrobek, ale identifikuje také konkrétní kus či balení a zjistí případnou neoprávněnou manipulaci, například porušení obalu. Zákazník může identifikaci ocenit také v případě krádeže nebo při uplatnění záruky. Ještě více výhod tento systém přináší výrobcům. Mohou sledovat nákupy v reálném čase a získají přehled o distribuci – přesné informace o lokalizaci nákupů, statistiky prodeje a v případě registrovaných zákazníků také jejich kontakty. „Zákazník, který si stáhne aplikaci veri.to, souhlasí se zpracováním dat v rámci GDPR. Po naskenování nákupu přihlášeným uživatelem výrobce vidí takového zákazníka ve své klientské bráně. Asi polovina lidí se sdělením kontaktů nemá problém,“ informoval Pavel Mrklas ze společnosti veri.to.

Liberecká firma má zkušenosti s nasazením QR kódů v různých oborech. U české oděvní značky Garand Brand, která je spojena s rapperem Pauliem Garandem, opatřila QR kódy celou kolekci a zákazníci se jejich naskenováním zapojili do soutěže o lístky na koncert. Ve světovém módním průmyslu si unikátní identifikaci oblíbili třeba výrobci značkové sportovní obuvi, a to nejen kvůli častým padělkům. „Značka Nike tento systém používá od roku 2019. Každá jejich bota má svůj unikátní identifikátor v podobě QR kódu, což úspěšně využívají pro marketingové účely,“ uvedl Pavel Mrkla, podle kterého je systém QR kódů dostupný i pro malé firmy. „Není to nic drahého, cenu pro výrobce stanovujeme na základě několika parametrů: počtu kusů, náročnosti materiálu a velikosti. Řádově jde o koruny a v případě velkých sérií o desetihaléře.“

Datum: 24.2.2020 17:55:00

Mohlo by vás zajímat

Vybíráme z firem STYL

 

Vybíráme z firem KABO

 

Facebook

Fotogalerie - STYL

Fotogalerie - KABO

Vyhledat můj veletrh

Areál výstaviště