Přejdi na obsah | Přejdi na menu | Přejdi na vyhledávání

Silva Regina
31.3. - 4.4. 2020

Mezinárodní lesnický a myslivecký veletrh

LUKO®: Tradice od roku 1880 pokračuje… gentleman v košili je stále in!

 

Firma LUKO®, s. r. o. se od svého založení v roce 1880 zabývá výhradně šitím pánských košil. Výrobu však dále doplňuje šitím dámských halenek a nyní i vest určených zejména pro outdoorové aktivity a volný čas. Název značky je odvozen ze slovního spojení LUxusní KOšile. Výroba košil LUKO® je založena na výběru těch nejkvalitnějších materiálů od prověřených dodavatelů. Košile si v Červeném Kostelci sami nejen vyrábí, ale také navrhují.  Dvakrát do roka tvoří vlastní originální kolekci. Ve spojení s netradičními materiály tak vzniká jedinečná "stopa originality" ve výrobě pánských košil.


Příběh značky LUKO®

Historie firmy LUKO®, s. r. o. sahá do období vzniku textilní výroby v Červeném Kostelci tedy do roku 1880, kdy firmu založil Jan Škoda. Od té doby má firma ve znaku orla s iniciály J. Š. V roce 1948 byla firma znárodněna a přejmenována na závody Triola. Roku 1992 si jí od státu zpět odkoupil pravnuk zakladatele pan Ing. Jiří Škoda a firma se tak opět stala rodinným podnikem s novým názvem LUKO®, s. r. o. Od svého založení se firma vždy zabývala šitím pánských košil v té nejvyšší kvalitě a její tradice pokračuje již pátou generaci jako jedna z posledních rodinných firem v dlouhé historii textilního průmyslu v severovýchodních Čechách. Zajímavostí, která stojí za zmínku, je, že prvorozený syn v rodině se v návaznosti na tradici pojmenovává jménem začínajícím na písmeno „J“.

Jak si stojí LUKO dnes

V současné době má firma 40 zaměstnanců a řadí se tak mezi malé firmy. Zabývá se šitím košil společenských, sportovních, firemních, outdoorových, lesnických a krojových. To vše v běžných i nadměrných velikostech, (až do 7XL), v normální i prodloužené délce. Samostatnou část pak tvoří výroba košil na míru. Výrobu košil LUKO® doplňuje šitím kravat ze zajímavých materiálů v omezeném množství. Kolekci doplňuje i o stále více žádanější výrobu dámských halenek různých střihů. Prioritou firmy LUKO®, s. r. o. je spokojený zákazník, kterému zaručuje kvalitu a seriózní obchodní jednání. Předností výroby je profesionalita a dlouholetá zkušenost na trhu.

Originalita a jedinečnost

„Originalitu výrobků podtrhujeme vlastními návrhy nejen samotných košil či halenek, ale také dezénů, které si necháváme exkluzivně vyrábět,“vysvětluje filozofii firmy Ivana Duffová, managing director LUKO®, s. r. o. „Jdeme tak s kůží na trh, protože sami nevíme, zda bude mít daný výrobek úspěch a zda se investice do mnoha km vyrobených látek vůbec vyplatí. Jsme tím tak, troufám si říci, snad jediní v Čechách, kteří ještě fungují tímto způsobem s vlastní samostatnou výrobou. Díky tomu dostávají naši zákazníci košili, která je opravdovým originálem vyrobeným v malém množství, mnohdy jen v limitovaných edicích do 100 kusů. K výrobě vybíráme i netradiční materiály a tím tak tvoříme jedinečnou "stopu originality" ve výrobě pánských košil. Naše nabídka je díky tomu pestrá a neopakovatelná. Zakládáme si na tradičních volných střizích a snažíme se ve výrobě prosazovat to staré známé poctivé „gentlemanství“, s kterým souvisí i ruční výroba a minimalizace odpadu. Kvalitou a ručním zpracováním špičkových materiálů dosahujeme vysoké úrovně výrobků, které osobně testujeme a dáváme si záležet zejména na příjemném omaku a snadné údržbě. Nevyhýbáme se ani novým materiálům, které jsou vyráběny pomocí nanotechnologií. Důraz klademe hlavně na přírodní vlákna.

Co stojí za zmínku

Již více jak 15 let vyrábíme košile pro myslivce, které úspěšně prodáváme nejen v ČR, ale i v zahraničí a výbornou zpětnou vazbou je pro nás to, když se zákazníci rádi vracejí,“ říká Ivana Duffová. „Naše košile můžete vidět při návštěvě Národního divadla, či při televizních inscenacích. Díky zkušenostem jsme schopni vyhovět i náročným požadavkům různých módních návrhářů.  Více jak 50% košil míří mimo naši republiku zejména do zemí EU, ale i mimo ní.“ Momentálně máme již hotovou novinku – košili z materiálu Tencel – safari košili, kde jsme za spolupráce s českými inženýry vymysleli recepturu, jak správně zafixovat vlákno, a tím dostáváme výrobek, který nemá ve světě konkurenci. Výrobek procházel dlouhodobým testováním v tvrdých podmínkách zejména v Africe. Tuto novinku bude možné vidět na veletrhu IWA v Norimberku v březnu tohoto roku.

Současné problémy

To, že textilní výroba byť s dlouholetou tradicí, nemá u nás ani v současnosti na růžích ustláno je známý fakt. Ředitelka LUKO® k tomu uvádí: „Největší problémy shledáváme nyní v podhodnocených cenách dovozového textilu, který pokřivuje cenu české práce. V poslední době zde vzniká mnoho firem, které se vydávají za české, i když jde pouze o firmy se sídlem v ČR, ale s výrobou mimo ní. Dalším úskalím je nedostatek nových pracovních sil. Jako stěžejní problém však vidím v necitlivě vedené politice, která nebere ohled na české oděvní výrobní firmy a staví je do role, kdy ztrácejí možnost být konkurenceschopnými z hlediska dovozových textilií,“ definuje těžkou roli české textilní výroby Ivana Duffová.“

Budoucnost firmy LUKO®

Budoucnost firmy je pomalu kladena na bedra nové nastupující generaci vedení. Nutností je neustálá schopnost přizpůsobení se trhu, kdy je třeba pružně reagovat na jeho změny. I v budoucnu bude kladen důraz na ekologický provoz, např. tím, že téměř vše je zpracováváno ručně a je tak minimalizován odpad. Do budoucna se plánuje i výměna kotle, aby se výroba stala ještě šetrnější k přírodě. S nástupem nových technologií se otevírají další možnosti, kam je třeba zacílit prozatím nevyužitý potenciál firmy. Nicméně, LUKO si stále zakládá na tradičních hodnotách, které považuje za klíčové. Tradice pokračuje, gentleman v košili je stále in.

Více informací na webových stránkách firmy: www.lukock.cz

Datum: 27.2.2018 8:55:00

Současně také

TECHAGRO
31.3. - 4.4. 2020


BIOMASA
31.3. - 4.4. 2020

Mohlo by vás zajímat

Vybíráme z firem

 

Facebook

Fotogalerie

Video

Vyhledat můj veletrh

Areál výstaviště