Přejdi na obsah | Přejdi na menu | Přejdi na vyhledávání

OPTA
13.-15.3. 2020

Mezinárodní veletrh oční optiky, optometrie a oftalmologie

Virtuální realita ve službách optiky

 

Cenu Top Opta 2016 v kategorii technologie v oční optice získal Nautilus - demonstrační nástroj společnosti Essilor, který usnadňuje výběr brýlových čoček.


Inovativní pomůcka využívá nejmodernějších aplikací a umožňuje prezentovat virtuální realitu dostupným způsobem. Zákazníkům oční optiky zprostředkuje jedinečný zážitek, který podpoří doporučení optika ohledně vhodného výběru brýlových čoček. „Oční optika je jako zdravotnický a zároveň velmi technický obor plný komplikovaných a dlouhých názvů, pro zákazníky často obtížně pochopitelných. Řešili jsme otázku, jak tyto informace nejlépe přetlumočit a zprostředkovat, a Nautilus umožňuje je zažít. Jako silný prodejní nástroj dává zákazníkovi zážitek,“ zdůraznila Kateřina Ševcová, marketingová a produktová manažerka společnosti Essilor.

Zobrazovací zařízení a různé simulátory virtuální reality na trhu už jsou, ovšem Nautilus umožňuje simulovat i augumentovanou realitu. Pomocí kamery lze přepnout do režimu reálného prostředí a zákazník si tak vyzkouší vše v praxi, ve vlastním vidění.  Simulovat lze jak kvalitu antireflexních úprav, tak různé designy multifokálních brýlových čoček Varilux, provedení Transitions nebo sluneční čočky. Nautilus je navíc přizpůsobitelný dle předpisu nositele. Obsahuje aplikaci pro smartphone kompatibilní se systémem iOS a Android, aplikaci na tabletu, kterou používá optik po ovládání demo brýlí, a speciální demo brýle přizpůsobitelné PD a korekci nositele.

„Díky Nautilu se s novou brýlovou čočkou můžete projít po veletrhu a zkusit třeba pohled do okna, kam svítí slunce, se samozabarvovacími čočkami. Je to zážitek ne ve virtuální realitě, ale v reálném prostoru a čase, což umí jen Nautilus. Nebyl vytvořen pro herní konzole, ale jako pomůcka na demonstraci brýlových čoček. Jde o cenově dostupný nástroj užitečný pro všechny oční optiky,“ shrnuje Kateřina Ševcová a dodává: „Na český trh byl Nautilus uveden na sklonku roku 2015, ovšem oficiální premiéru jsme si schovali pro Optu jako náš hlavní oborový veletrh. Nautilus vévodí naší prezentaci a také stánek jsme pojali tak, že se zážitek z Nautila přenáší na velkou obrazovku, aby zaujal kolemjdoucí.!

 

 

Datum: 20.3.2016 10:21:00

Mohlo by vás zajímat

Vybíráme z firem

 

Fotogalerie

VIDEO

Vyhledat můj veletrh

Areál výstaviště