Přejdi na obsah | Přejdi na menu | Přejdi na vyhledávání

OPTA
13.-15.3. 2020

Mezinárodní veletrh oční optiky, optometrie a oftalmologie

Trh oční optiky roste

 

Obor zažívá konjunkturu. Tržby v českých očních optikách rostou, na trhu přibývá provozoven a také v nabídce veletrhu OPTA je znát, že firmy věří v lepší zítřky.

Veletrh OPTA se přestěhoval do většího pavilonu a velkoryse pojaté stánky svědčí o optimismu vystavovatelů. I to je podle Ivana Vymyslického - optika, optometristy a soudního znalce - známkou pozitivního vývoje oboru, který zažívá úspěšné období. „Větší pavilon veletrhu OPTA sluší. Některé stánky se zvětšily, další firmy se vrátily a také na vzhledu expozic je poznat, že na nich vystavovatelé nešetřili. Z toho všeho je vidět, že firmy věří v lepší zítřky,“ míní Ivan Vymyslický, který se sledování českého trhu oční optiky dlouhodobě věnuje. Optimismus firem se podle něj projevuje i v tom, že jsou dnes daleko ochotnější investovat do marketingu a vzdělávání zaměstnanců.

Růst ovlivňují především dva faktory. Česká populace stárne a poměrně rychle přibývá lidí ve věku, kdy se bez služeb oční optiky už nelze obejít. Do očních optik tak přichází stále více zákazníků a zároveň jsou vlivem příznivé ekonomické situace ochotnější utrácet. „Zkracuje se období mezi nákupy nových brýlí, které se v době ekonomické krize naopak prodlužovalo. Druhou dobrou zprávou je, že jsou zákazníci ochotnější připlatit si za kvalitu. Už se tolik nenechávají strhnout marketingovými akcemi, které fungují jen na část klientů, ale většina lidí již hledá kvalitnější servis, širší nabídku, třeba i hezčí a značkové obruby a podobně,“ popisuje Ivan Vymyslický, podle něhož je v současnosti také ideální čas pro otevírání nových optik, přestože český trh je již relativně hodně nasycen.

Tržby v oboru oční optiky se loni pohybovaly nad čtyřmi miliardami korun a v posledních letech pravidelně rostou o čtyři až šest procent. „Odhadem je u nás asi 1600 provozoven oční optiky, takže penetrace je vyšší než třeba v Německu nebo ve Španělsku. Vládne tu dokonalé konkurenční prostředí. Co se týče designu, stále jsme konzervativnější a módní trendy k nám pronikají pomaleji. Ovšem technologie zákazníkům nabízíme ty nejlepší, v tomto směru opravdu nejsme v ničem pozadu,“ míní Vymyslický. Oboru by podle něj prospělo, kdyby se změnil léta nehybný systém kompenzace ze zdravotního pojištění. "Výše příspěvku je směšná. Lepší by bylo, kdyby lidé v produktivním věku nedostali nic a podpora se směrovala cíleně pouze těm, kteří ji potřebují -  dětem, seniorům či klientům s vysokými dioptriemi.“

Datum: 10.3.2017 13:51:00

Mohlo by vás zajímat

Vybíráme z firem

 

Fotogalerie

VIDEO

Vyhledat můj veletrh

Areál výstaviště