Přejdi na obsah | Přejdi na menu | Přejdi na vyhledávání

OPTA
8.-10.3. 2019

Mezinárodní veletrh oční optiky, optometrie a oftalmologie

Trendy podle Ellen Haeser

 

Vystoupení nizozemské designérky a trendové specialistky z Rotterdamu Ellen Haeser na brněnském výstavišti vždy přinášejí inspiraci a zasazují detailní informace o trendech do širšího módního a společenského kontextu. Nejinak tomu bylo i dnes v rámci přednášky Art of blending (Umění kombinovat), která se zabývala jak duchem doby a uvažováním současného zákazníka, tak detailně tvary, materiály a barvami, které budou provázet letní sezónu v oblasti brýlí. Určitě neprohloupí ten, kdo vsadí na fialovou, čistě bílou, karamelovou, odstíny hnědé a červené nebo bižuterní aplikace, a také čočky a obruby v jedné barvě.

Ellen Haeser přišla s mottem „From slow trends to sustainable blends“, tedy od pomalých trendů k udržitelným kombinacím.  Úvodní část přednášky byla vlastně zamyšlením nad tím, jak žijeme a jak se jako spotřebitelé chováme. Permanentně se měnící svět, internet, rychlé nákupy, nízké ceny, obrovská spotřeba, mnoho věcí, kterými se obklopujeme… to vše existuje a je třeba to vzít na vědomí. A také to, že udržitelnost je výzvou i důsledkem chování každého jednotlivce. Každý spotřebitel je kurátor vlastního světa. Obklopujeme se plasty, i když vývoj už naštěstí počítá s těmi rozložitelnými. Ovlivňují nás módní bloggeři i kreativní videa. Interaktivní nástroje a webové aplikace nám pomáhají vybírat nábytek i oblečení a dokonce s námi o tom dokáží komunikovat. Individualizace zákazníkových přání hraje stále větší roli. Můžeme sami tvořit a kombinovat oblečení a doplňky podle svých představ, brýle nevyjímaje – vždyť na webu si můžeme vybrat barvu, styl, čočky a přidat i osobní vzkaz. 3D tiskárna nám vyrobí obruby na přání. Žijeme však také v době, kdy toužíme po komunikaci (i on-line obchody cítí opět potřebu mít své kamenné prodejny a být v přímém kontaktu se zákazníkem) a kdy nakupování není nudou, ale zábavou, hrou, zážitkem. Tolik úvaha na obecnější téma - a nyní k trendům v oblasti brýlí.

V nové sezóně budou hrát důležitou roli diverzita a styl. Brýle budou různorodé, co se týče tvarů i barev, budou robustnější, větší, s širšími straničkami a budou kombinovat různé materiály. Co se týče tvarů, hovořila trendová specialistka o osmi základních typech, které můžeme v brzké době očekávat. Tím prvním jsou brýle v hranatých tvarech bez obrouček, u nichž nejsou straničky připojeny šroubky a které cílí hlavně na mladou generaci. Ke slovu se také přihlásí oválné tvary brýlí, ať už se silnými nebo velmi úzkými obroučky a tmavě zbarvenými, nebo naopak zcela čirými čočkami. Trendem budou i oválné brýle s hranou na okraji, tzv. hranatý ovál, širokými straničkami a lehce zbarvenými čočkami, ležérní varianta pro mladé ženy i muže. Vliv firmy Gucci se projeví u velkých hranatých brýlí, připomínajících sedmdesátá léta. Originální výzvou budou i vlnité obroučky s módními barvenými čočkami. Zvláště v pánských kolekcích uvidíme styl Clip & Flip Aviator, přecházející z minulé sezóny do té letošní, kdy se jedná o variabilní brýle „dva v jednom“, umožňující rychlou výměnu čoček. Další z trendů pracuje s klasickým kulatým vzhledem brýlí a kovovými obroučky, které ožívají spolu s kreativními myšlenkami designérů, a poslední z trendů je ovlivněn tvarem sportovních brýlí se zrcadlovými čočkami a inovativním designem.

 

 

Datum: 10.3.2018 12:09:00

Mohlo by vás zajímat

Vybíráme z firem

 

Fotogalerie

VIDEO

Vyhledat můj veletrh

Areál výstaviště