Přejdi na obsah | Přejdi na menu | Přejdi na vyhledávání

OPTA
13.-15.3. 2020

Mezinárodní veletrh oční optiky, optometrie a oftalmologie

OPTA 2015 byla nejúspěšnější za několik let

 

Český i slovenský trh oční optiky rostou a spolu s nimi i veletrh OPTA. Již 21. ročník překonal ten předchozí ve všech parametrech: zúčastnilo se o 16 % více vystavovatelů a větší byl také zájem návštěvníků, kterých se jen za první dva dny zaregistrovalo skoro stejně jako za celý loňský veletrh. Celková návštěvnost podle odhadu dosáhne počtu pěti tisíc osob, prakticky výhradně registrovaných odborníků.


Mezinárodního veletrhu oční optiky, optometrie a oftalmologie OPTA 2015 se zúčastnilo 150 vystavujících firem na ploše téměř 3000 m2. S novinkami pro novou sezonu se přijela pochlubit drtivá většina významných firem oboru, jak dodavatelů obrub a slunečních brýlí, tak korekčních i kontaktních čoček, technologií a optických i oftalmologických přístrojů. Zahraniční návštěvníci na veletrh dorazili ze 13 zemí, nejvíce z nich samozřejmě ze Slovenska. Spolupořadatelem veletrhu je Společenstvo českých optiků a optometristů, odbornými partnery Optická unie Slovenska a Česká kontaktologická společnost.

Na veletrhu převládala optimistická nálada, která korespondovala se situací na trhu. „Kupní síla roste a trh s oční optikou se v České republice opět zvedá, což je znát také na letošním veletrhu OPTA, kde přibylo vystavovatelů i výstavních metrů. Obor oční optiky je u nás znovu na vzestupu, otevírají se nové optiky a prodejní plocha opět mírně roste, i když ne tak rychle jako před rokem 2009,“ konstatoval prezident Společenstva českých optiků a optometristů Richard Baštecký. Zároveň připomněl, že se prodej v kamenných obchodech potýká s velkou konkurencí internetu. Proto by se podle něj oční optiky měly zaměřit na kvalitnější produkty a poradenské služby, které přes internet poskytovat nejde.

Ke zkvalitnění nabídky v očních optikách každoročně přispívá právě veletrh OPTA, kam vystavovatelé přivážejí to nejnovější a nejzajímavější ze svého sortimentu. Nejlepší exponáty pak vysílají do soutěže Top Opta, která se letos konala již podesáté. Hodnotitelská komise posuzovala celkem 17 exponátů a cenu Top Opta 2015 nakonec získaly čtyři výrobky: barevné kontaktní čočky AIR OPTIX® COLORS od společnosti Alcon, brýlové obruby Gucci Flora od společnosti Safilo a Line Art XL2063 od společnosti Sagitta a v kategorii technologií plně automatický přístroj kombinující několik měření VX 120 vystavovatele Rodenstock ČR. Cenu Top Opta odborné veřejnosti, o jejímž udělení rozhodují hlasy odborných návštěvníků, získala individuální progresivní brýlová čočka Impression® FreeSign 3 od společnosti Rodenstock ČR. Vítězný exponát získal 633 z celkových 1938 hlasů.

Zvýrazněným tématem ročníku byl Design & Trend a v této souvislosti na veletrhu OPTA poprvé proběhla soutěž v aranžování výloh. Zapojilo se celkem devět vystavovatelů a o vítězi opět rozhodovaly hlasy návštěvníků, které nejvýše ocenily aranžmá s brýlovými obrubami společnosti Aglaja a živými sarančaty. Devět vitrín s originálními aranžérskými nápady přineslo návštěvníkům zajímavou inspiraci pro vlastní výlohy.

S velmi příznivým ohlasem se opět setkal Styling Point s odborným poradenstvím v oblasti péče o pleť a praktickými ukázkami líčení a úpravy vlasů.

Zpestřením veletrhu byly módní přehlídky společnosti SAFILO a společenský program vyvrcholil velkolepou sobotní OPTA party, které se v hudebním klubu SONO centrum zúčastnilo více než 700 zástupců vystavujících firem a jejich klientů.

Samozřejmě nechyběl ani odborný doprovodný program s přednáškami na atraktivní témata jako možnosti uplatnění 3D tisku při výrobě brýlových obrub nebo nové materiály pro kontaktní čočky.

22. mezinárodní veletrh oční optiky, optometrie a oftalmologie OPTA se uskuteční v roce 2016, o přesném termínu budeme informovat po nezávislém průzkumu, který budeme provádět mezi vystavovateli.


Řekli o veletrzích

 

Jana Čierna, jednatelka společnosti Sagitta:
Letošní OPTA byla velmi úspěšná. Po trošku slabších letech pozorujeme návrat zákazníků a jejich zájmu. Stánků je více a zároveň jsou inovované. Veletrh hodnotím velmi pozitivně, jsme spokojeni také s výsledky naší firmy. Letos jsme sem přišli s novým konceptem, vystavujeme společně se dvěma firmami a máme tu vzdělávací prostor pro zákazníky, což se setkalo s velmi dobrým ohlasem.

Petr Vrubel, ředitel společnosti Optika Čivice:
Optu jsme vždycky vnímali a vnímáme pozitivně, protože nám dává možnost setkat se s mnoha zákazníky. Neuskutečňujeme tady obchody, ale navazujeme nová obchodní přátelství a utužujeme stávající. Proto bych byl rád, kdyby OPTA zůstala v této podobě. Doba, kdy se uvažovalo, jestli se nemá konat třeba jen jednou za dva roky, zřejmě minula, protože letos o tom už nikdo nemluvil. Věřím, že OPTA zůstane zachována i do budoucna, a je určitě dobře, že se oční optika může prezentovat takovouto výstavou, která je pro náš obor velmi důležitá.

Kateřina Ševcová, marketingová a produktová manažerka společnosti Essilor:
Jako vystavovatelé jsme s letošní Optou určitě moc spokojení. Zdála se nám živější než v předchozích letech a na našem stánku bylo skoro pořád plno, čemuž jsem velmi ráda. Měli jsme tu spoustu návštěv a spoustu zajímavých nových obchodních příležitostí. Přidám jedno zcela neobjektivní měření: kávy se u nás vypilo skoro dvakrát tolik co loni! Jsme rádi, že jsme tu byli.

Radek Adolt, majitel společnosti Ardix:
Letošní OPTA se nám líbila. Návštěvnost byla velmi dobrá, a to zejména v sobotu, jak je to obvyklé. I když ekonomické výsledky zjistíme až po veletrhu, už dnes můžeme říci, že jsme spokojeni. Navázali jsme tu nové obchodní vztahy, staré prohloubili a celkově OPTA splnila naše očekávání.

Alice Tobolková, jednatelka společnosti Aglaja:
Letošní Optu hodnotím pozitivně. Nový termín nám vyhovuje, návštěvnost byla vyšší než loni, zvýšil se i zájem o novinky. Také obchodně se nám dařilo, jsme spokojeni.

Pavel Halabica, marketingový a obchodní manažer společnosti Mr.Gain:
Z našeho pohledu byla letošní OPTA určitě větší a úspěšnější než loňská. Přispěla k tomu i změna na březnový termín, kdy je lepší počasí, každopádně k nám přišlo více zákazníků. Celkově máme z letošního ročníku velmi dobrý pocit.

Jiří Plesník, obchodní manažer Vision Care pro ČR a SR, společnost Alcon Pharmaceuticals:
Letošní OPTA pro nás byla výborná, získali jsme cenu Top Opta za náš produkt a oproti minulým ročníkům tady byla větší návštěvnost. Pocítili jsme i lepší náladu zákazníků, možná je to dáno také březnovým termínem a krásným počasím. I v neděli v poledne tady pořád je dost lidí, což v minulosti nebylo. Jsme opravdu spokojeni.

Marek Hlavenka, obchodní ředitel pro ČR a SR, společnost Safilo:
Tato OPTA byla vynikající, super! Jsme spokojení, a to nejen z pohledu čísel. Veletrh letos dostal nový impuls a úplně nový rozměr, čemuž jsem velmi rád. A samozřejmě děkuji všem za spolupráci, podařilo se to prací nejen nás vystavovatelů, ale i Společenstva českých optiků a optometristů, Optické unie Slovenska a společnosti Veletrhy Brno.

Andrea Uhraková, marketingová specialistka společnosti Finest Trade:
I z pohledu termínu byla letošní OPTA určitě lepší než loni. Přijelo více návštěvníků a celkově veletrh hodnotíme pozitivně, i po obchodní stránce jsme spokojeni.

Datum: 22.3.2015 23:00:00

Mohlo by vás zajímat

Vybíráme z firem

 

Fotogalerie

VIDEO

Vyhledat můj veletrh

Areál výstaviště