Přejdi na obsah | Přejdi na menu | Přejdi na vyhledávání

OPTA
8.-10.3. 2019

Mezinárodní veletrh oční optiky, optometrie a oftalmologie

Lidé nyní vnímají brýle více jako doplněk než nutnost, říká Ellen Haeser

 

Už 35 let se specializuje na prognózy trendů ve světě designu, módy, a životního stylu. V sobotu 11. března se o své znalosti podělí nizozemská expertka Ellen Haeser i s návštěvníky veletrhu OPTA. „V přednášce se zaměřím hlavně na různé typy zákazníků a jejich potřeby,“ láká na svůj seminář Haeser.

Jaká je podle vás současná situace v oblasti brýlí?
Myslím si, že v posledních deseti letech nastala velká změna v tom, že všechny módní značky začaly dělat brýle. Identita člověka totiž už dávno není určena jen šatníkem, ale i brýlemi.

Čím to podle vás je?
Roli hraje i aspekt věku, protože velké procento trhu v Evropě tvoří lidé nad padesát let, kteří brýle potřebují. Nyní jsou navíc více otevření k tomu vnímat je jako doplněk než jen nutnost.

Lidé tedy brýle více řeší?
Určitě se častěji zajímají o to, co nosí. Souvisí to samozřejmě také s širší nabídkou. Zákazníci jsou ale mnohem otevřenější a odvážnější, což je celkem nové. Například před dvaceti lety si lidé prostě koupili brýle, protože je potřebovali. Nyní je běžné, že mají i dvoje nebo troje.

Liší se to nějak napříč Evropou?
Nevidím až tak moc rozdílů, pokud mluvíme o jednotlivých státech. Samozřejmě mladí lidé řeší brýle více, trendem u mužů je třeba hipster look, ke kterému patří retro či vintage brýle. Dotváří pomocí nich svůj look. Je to ale mezinárodní, nevidím to více v Londýně než třeba Finsku.

V březnu se o své vědomosti podělíte poprvé s návštěvníky veletrhu OPTA. Jak se na něj těšíte?
Velmi, protože vím, že tam bude množství zajímavých značek a společností, které jsou vedoucí na trhu. Vždy se navíc těším do Brna, třeba i na veletrhy STYL a KABO, protože organizace těchto akcí je velice profesionální.

Prozradíte, o čem bude vaše přednáška?
Oficiálně se už 35 let věnuji prognostice trendů. Ale v posledních letech sleduji, že se to podobá předpovědi počasí. Díky internetu je to všude a zdarma. Hodnotu to má jen pro výrobce, designéry nebo třeba prodejce. Mluvení o trendech má ale smysl v případě, když ho spojíte s koncovými zákazníky.

Proč právě s nimi?
Zákazníci jsou totiž klíč. Mnoho značek, a to nejen v oblasti brýlí, si to ale neuvědomuje. Začnou vyrábět produkt a až poté přemýšlí, komu ho prodají. Což je špatně. Je potřeba zamyslet se nad tím, co lidé potřebují a hledají. A právě kolem toho vytvořím svou prezentaci.

Takže nebudete mluvit o trendech?
Samozřejmě na ně poukážu, protože tady stále jsou. Vidím jich spoustu třeba v udržitelných materiálech a dřevě.  Zaměřím se ale hlavně na typy zákazníků, protože je považuji za velmi důležité. V oblasti brýlí se navíc dají definovat lépe než u outfitů.

Představíte tedy různé persony, se kterými prodejci budou moct pracovat?
Ano, vytvořím typy lidí v různých věkových skupinách s různými styly. Takže prodejci poznají nejen své zákazníky, ale i značky. Díky velké nabídce totiž můžete koupit v podstatě cokoliv. Jako obchodníci ale chcete mít informaci, jak tuto nabídku uchopit, abyste oslovili svou klientelu.     

Datum: 24.2.2017 10:25:00



Mohlo by vás zajímat

Vybíráme z firem

 

Fotogalerie

VIDEO

Vyhledat můj veletrh

Areál výstaviště