Přejdi na obsah | Přejdi na menu | Přejdi na vyhledávání

OPTA
8.-10.3. 2019

Mezinárodní veletrh oční optiky, optometrie a oftalmologie

Ellen Haeser: „Brýle jsou nástrojem k vyjádření osobnosti“

 

Odlišit se je dnes důležitější než být módní, brýle k tomu mohou pomoci a optici zase mohou pomoci zákazníkům objevit svoji osobnost a jedinečnost. Nizozemská designérka a trendová prognostička Ellen Haeser v rozhovoru poradila optikům, aby lidem nabídli něco víc než jen brýle.


V přednášce jste řekla, že móda už neexistuje, jsou pouze módní značky a každý si hledá svůj vlastní styl. Platí to i pro brýle?
Určitě, právě brýle jsou velice dobrým nástrojem k vyjádření osobnosti. Jak pro značky, tak pro optiky je dnes obrovskou výzvou, aby pomohli lidem objevit svoji osobnost a jedinečnost. Není to jenom o tom prezentovat různé typy obrouček, ale spíše o tom, aby prodejce věděl, jakého zákazníka má před sebou. Samozřejmě tato změna od módy k osobnímu stylu přichází pomalu, ale je to něco, co v současnosti lidé jednoznačně preferují. Zvláště dnes, kdy kolem sebe máme tolik produktů, lidé hledají něco, co není pouhým produktem, ale má pro ně přidanou hodnotu. Není to jen o tom, že potřebujete brýle, ale o tom, že když si určité brýle koupíte, najednou se cítíte úplně jinak.

Čili optikům radíte  zaměřit se na konkrétní skupinu zákazníků?
Rozhodně. Samozřejmě je možné prodávat všem, ale je výborné, pokud zákazník vkročí do obchodu a doslova se tam najde. Nebo ještě lépe, když na místě zjistí, kým by chtěl být, a nabídka ho k tomu popostrčí. Stále existují módní značky, jejich kampaně a reklamy, ale to všechno je pouze o módě a samotná móda dnes už nestačí, protože je příliš umělá. V tom vidím i důvod úspěchu fenoménu instagramu a infuencerů: jde o skutečné lidi. Samozřejmě mám na influencery svůj názor, protože spousta z nich to dělá pouze pro peníze, což je stejně umělé jako móda. Ale pokud je to člověk, kterému jde o styl a osobnost, je to o něčem jiném.

Znamená to, že být jiný – odlišovat se – je dnes důležitější než být módní?
Přesně tak. Trh se zaměřuje hlavně na mladé lidi, ale demografie nám říká něco jiného. Mně je 61 let a naše generace, která chce být fit a žít aktivně, je velmi důležitou skupinou spotřebitelů. Proto je třeba tento typ spotřebitelů představit jako lidi s mladistvým duchem. Nepracovat v reklamě jen s mladými lidmi, ale i se staršími, jako jsem to viděla minulý rok právě tady na Optě u vintage brýlí české značky Okula, které navrhli dva mladí designéři.

Co vás zaujalo na letošním veletrhu OPTA?
Třeba už zmínění mladí designéři z Okuly. Líbil se mi také stánek Reserve, kde měli velmi hezké zlaté obruby. Pak značka Coco Song, která je z Itálie, ale zatím jsem ji vůbec neznala. Na stranicích používají také textil, hedvábí, což je nádherné. Jejich brýle mají spoustu zajímavých detailů, drobné květinky a ornamenty, jak jsem o tom hovořila ve své prezentaci. Taková obruba je drahá záležitost, ale na druhé straně ji člověk nosí třeba čtyři roky, tak proč ne. Dále mě zaujala firma Nastassia Aleinikava, která dělá něco jako haute couture v brýlích, velmi omezené série s designem na míru. OPTA je skvělý veletrh, protože tady je všechno. Vidím tu velké a drahé značky, o kterých mluvím ve svých prezentacích o trendech. Ale je tu i velká nabídka podobných věcí v nižších cenových kategoriích. Co tu naopak není moc vidět, je odlišný způsob prezentace. Všimla jsem si, že značky prezentují své zboží pořád stejně, vystavené brýle v krabicích, ale myslím, že to chce něco víc. Jak lidé, tak značky občas zapomínají, že by měli k produktům přiřadit nějaký příběh. Přizpůsobit se tomu, co spotřebitele opravdu zajímá.

V Brně jste častým hostem na různých veletrzích. Jak je hodnotíte?
Dnes jsou veletrhy pod tlakem, proto velmi oceňuji, že v Brně si veletrhy pořád drží stejně vysokou profesionální úroveň. Je vidět, že společnost Veletrhy Brno má dlouhodobou vizi, třeba na veletrzích módy jsou velmi profesionálně připravené přehlídky. Pokud jde o budoucnost, pokládám za velmi důležitou spolupráci mezi pořadateli veletrhů a vystavovateli, kteří musejí přistupovat k prezentaci aktivně. Dám příklad: když přednáším o trendech na veletrzích módy STYL a KABO, mám předem informace od vystavovatelů a zahrnuji jejich modely do své prezentace. Ráda bych to tak udělala i na veletrhu OPTA a hovořila o značkách a modelech, které tady optici vidí na vlastní oči.

Datum: 10.3.2019 14:00:00



Mohlo by vás zajímat

Vybíráme z firem

 

Fotogalerie

VIDEO

Vyhledat můj veletrh

Areál výstaviště