Přejdi na obsah | Přejdi na menu | Přejdi na vyhledávání

MSV
7.-11.10. 2019

Mezinárodní strojírenský veletrh

Vítkovice: Výstavba sítě CNG stanic pokračuje, unikátní odlitek apod.

 

V rozsáhlém stánku společnosti Vítkovice Group byla k vidění unikátní nerezová láhev z korozivzdorné oceli vyráběná metody zpětného protlačování a protahování z produkce dceřiné společnosti Vítkovice Cylinders. Nový produkt dosahuje nejvyšší kvality díky kombinaci technologie s vysoce kvalitním vstupním materiálem z rychlokovárny Vítkovice Hammering. Odstartovala se tak výroba světově unikátního výrobku.

Nová nerezová láhev se vyznačuje nejen unikátním designem, ale hlavně užitnými vlastnostmi, mezi které patří především vysoká úroveň korozivzdornosti v nejnáročnějších podmínkách. Tyto výrobky jsou ideální pro aplikaci v oblasti dýchací techniky, kde jsou kladeny velmi vysoké nároky na antikorozní ochranu a pro oblast kalibračních plynů. Právě tam sebemenší korozní napadení vnitřního povrchu láhví může způsobovat kontaminaci kalibračního plynu. Jednou z velmi významných a stále se rozlišujících aplikací těchto láhví je skladování a transport surového zemního plynu. Pro zákazníky to znamená také eliminaci složitého sušení a filtrace plynu.

Vítkovice Heavy Machinery stojí u zrodu jednoho z technologicky nejnáročnějších odlitků v historii slévárny. Jde o odlitek spojovacího uzlu pilířů těžebních ropných věží vyráběny na zakázku norské firmy Kvaerner, specializující se na výrobu offshore ropných těžebních věží. „Výroba odlitků se řídila standardem  Norwegian Oil Industry Association, který zaručuje požadovanou úroveň kvality a bezpečnosti výrobků určených pro ropný průmysl včetně potřebné kvalifikace dodavatele. Optimalizace a minimalizace rizik výroby odlitku byla v technologické fázi řešena s VUT Brno za použití simulačního software pro – CAST. Podle optimalizované dokumentace byl vyroben model odlitku za použití unikátní technologie obtisku a bylo využito 880 metrů čtverečních velkoplošného materiálu,“ řekl obchodní ředitel Vítkovice Machinery Group Dalibor Fabián.

V návaznosti byla sestavena forma za použití 210 000 kilogramů formovací směsi. Unikátní odlitek spojovacího uzlu o čisté hmotnosti 25 tisíc kilogramů je vyroben z vysokopevnostní oceli GRADE 420. Odlévání bylo provedeno sléváním dvou pánví, tekutá hmotnost odlitku činila 70 000 kilogramů. Po vychladnutí a vytažení odlitku z formy proběhly další technologicko-výrobní operace, jako pálení nálitků apretace odlitku a tepelné zpracování. Nedílnou součástí výroby bylo také provedení destruktivních a nedestruktivních zkoušek, které potvrdily požadovanou kvalitu. Úspěšná výroba takto technologicky a výrobně komplikovaných odlitků svou jedinečností řadí společnost mezi elitu světových výrobců nejen těžkých odlitků.

„Vítkovice Machinery Group mají už 21 plnících stanic CNG. Jsou po celé ČR na klíčových tazích včetně páteřní dálnice D1 a pokračuje výstavba dalších. Skupina letos prodá kolem tří milionů kubíků stlačeného zemního plynu,“ konstatoval ředitel Fabián. Dá se říci, že tato skupina Vítkovic v budování stanic velmi úspěšná, ať už sama nebo s partnerem, kterým je společnost Benzina. Ve společné síti mají VMG s Benzinou již 14 míst, další provozují samostatně. Největším počinem tohoto roku je otevření CNG plničky na dálničním tahu mezi Prahou a Brnem ve známé lokalitě Devět křížů. Přibyly také stanice u Mikulova, tedy ve spojnici ČR a Rakouska a ve Slaném u Prahy.Cílem společnosti je rovnoměrné pokrytí všech hlavních tahů jak v okolí krajských města, tak na hraničních přechodech.

K produktům z Vítkovic s vlastním know-how patří halové systémy, tedy lehké montované objekty. Mají moduly 6 m s rozponem 6,8 a  10 m. Všechny profily jsou zhotoveny z tenkostěnných profilů tvaru C, 2xC, omega nebo Z. Střešní příhradová vazba je stabilizovaná střešní krytinou a stěnový plášť je samonosný. Dodávají se zatepleným i nezatepleným pláštěm. Výhodou těchto objektů je také, že spojovací materiál je žárově zinkovaný a při stavbě není nutná podezdívka. Halové systémy se vyznačují snadnou montáží, nízkými pořizovacími náklady, vysokou variabilitou, ale jejich konstrukce je také určena pro nejvyšší zatížení sněhem a větrem. Zájem o ně je především ve stavebnictví, zemědělství, jsou však vhodné i pro servisní díly, tržnice, zastřešené parkovací plochy, loděnice nebo na garážová stání.

Do soutěže o nejlepší inovační exponáty MSV bylo nominováno zařízení pro výrobu vysokopecní vsázky – portálový zakladač na homogenizační skládce. Tento stroj je určen k přípravě vsázky zakládáním sypkého materiálu dodávaného z výklopníků železničních vozů. Stroj zakládá materiál v jednotlivých vrstvách na povrch skládky ve vymezeném území podle technologických požadavků provozu s ohledem na požadovanou homogenizaci. Splňuje ekologické požadavky minimalizace prašných emisí. Rovnoměrnost vrstev zakládaného materiálu je zajištěna pomocí regulace množství materiálu na přísunových pásových dopravnících a pomocí řízení pojezdu shazovacího vozu stroje a teleskopické výsypky. Stroj je osazen odprašovacím zařízením pro odsávání a filtraci prašných emisí vzniklých na dopravníkových přesypech a v teleskopické výsypce.

Datum: 18.9.2015 18:30:00

Současně také

Transport a Logistika
7.-11.10. 2019


ENVITECH
7.-11.10. 2019

 

Mohlo by vás zajímat


Vybíráme z firem MSV

 

Fotogalerie

Facebook

VIDEO - MSV

Vyhledat můj veletrh

Areál výstaviště