Přejdi na obsah | Přejdi na menu | Přejdi na vyhledávání

Seminář nákupčích pro nákupčí

 

Moderní nákup ve strojírenství byl název semináře, který se uskutečnil v rámci doprovodného programu Mezinárodního strojírenského veletrhu v Brně. Organizovali jej zkušební nákupčí pro nákupčí www.znalostninakup.cz

Přednášeli na něm čtyři přední nákupčí například z Motor Jikov, Strojírenská a.s., Milan Tomek, vedoucí nákupu Auxiliary and Services, Siemens a Michaela Žvaková, ředitelka nákupu Vítkovice Power Engineering. Jak ze semináře vyplynulo, v nejbližších letech bude nákup zejména ovlivněn vývojem technologií, ale také postupnou změnou vnímání role nákupu v organizaci. V současnosti se zejména větší firmy snaží o zautomatizování rutinních činností a procesů, aby ulehčili práci nákupčím, kteří se tak mohou věnovat skutečnému byznysu. Tento trend by měl s dalším vývojem technologií do budoucna pokračovat a využití např. elektronických katalogů, automatického vytváření objednávek a jejich zasílání dodavatelům, potvrzení objednávky dodavatelem, elektronické fakturace apod. bude běžným standardem. Tam, kde jsou tyto systémy již využívány, bude docházet k jejich otevření a tím pádem k zefektivnění vzájemné komunikace s dodavateli, ke zlepšení jejich funkcionalit a uživatelského komfortu, zapojení dalších částí nákupního procesu nejen elektronickou, ale maximálně automatizovanou formou. To umožní věnovat se méně operativě a soustředit se více na strategické činnosti.

Nákup by se v budoucnu měl mnohem více věnovat tvorbě strategie, plánování, řízení financí, tvorbě rozpočtu, vývoji apod. Umožní to lepší řízení nákladů v rámci celé organizace, další úspory a zejména pružnější fungování celé firmy. Klasický samostatný nákup, jak jej známe dnes, by měl být za pár let již minulostí. Nákupní experti by měli být také schopni posoudit informace a fakta a zvážit možný dopad do budoucna, rozumět dynamice trhu. Schopnosti nákupčích by tedy měly být mnohem víc na globální úrovni, zároveň by však měli být schopni budovat a udržovat kvalitní vztahy s dodavateli.

Například Milan Tomek z Auxiliary and Services, Siemens hovořil o důležitosti komoditní strategie v nákupu. Podle něho je to cesta k dosažení střednědobých a dlouhodobých cílů, která určuje představu budoucího vývoje v této oblasti. Samozřejmě musí navazovat na firemní strategii. „Komoditní strategie směřuje k uspokojování potřeb interních zákazníků obchodního oddělení, výroby a projektového managementu. Dá se říci, že rozsah nakupovaných komodit je značně široký, takříkajíc od šroubku až po generátor. Důležitá je také včasnost dodávek do výroby,“ dodal Tomek.

Datum: 2.10.2014 15:31:00

Současně také

Transport a Logistika
8.-12.11. 2021


ENVITECH
8.-12.11. 2021

 

Mohlo by vás zajímat

Vybíráme z firem MSV

 

Fotogalerie

Facebook

Video

Vyhledat můj veletrh

Areál výstaviště