Přejdi na obsah | Přejdi na menu | Přejdi na vyhledávání

Seminář nákupčích pro nákupčí

 

Zajímavý seminář pod názvem Nákupní úspory – rychle a snadno se uskutečnil v Kongresovém centru v rámci Mezinárodního strojírenského veletrhu v Brně. Organizovali jej totiž zkušební nákupčí pro nákupčí. Přednášeli na něm čtyři přední nákupčí z různých oborů. Odborným garantem konference byl BIBS.

Ing. Josef Zrník je konzultantem a implementátorem elektronických nákupních aplikací v předních společnostech, například v ArcelorMittal, Coca Cola Beverages, Czech Coal Services, RWE apod. Další přednášející byl Ing. Ctirad Fischer, který má zkušenosti z oblasti potravinářství nebo z finančního sektoru. Ing. Martin Zelinka se podílel na projektech centralizace nákupu, elektronizace nákupních procesů apod. Ing. Alena Rozsypalová  v současnosti pracuje jako ředitelka controllingu ve skupině RWE ČR. Soustředí se na benchmarking a získávání finančních úspor.

Jak ze semináře vyplynulo, v nejbližších letech bude nákup zejména ovlivněn vývojem technologií, ale také postupnou změnou vnímání role nákupu v organizaci. V současnosti se zejména větší firmy snaží o zautomatizování rutinních činností a procesů, aby ulehčili práci nákupčím, kteří se tak mohou věnovat skutečnému byznysu. Tento trend by měl s dalším vývojem technologií do budoucna pokračovat a využití např. elektronických katalogů, automatického vytváření objednávek a jejich zasílání dodavatelům, potvrzení objednávky dodavatelem, elektronické fakturace apod. bude běžným standardem. Tam, kde jsou tyto systémy již využívány, bude docházet k jejich otevření a tím pádem k zefektivnění vzájemné komunikace s dodavateli, ke zlepšení jejich funkcionalit a uživatelského komfortu, zapojení dalších částí nákupního procesu nejen elektronickou, ale maximálně automatizovanou formou. To umožní věnovat se méně operativě a soustředit se více na strategické činnosti.

Nákup by se v budoucnu měl mnohem více věnovat tvorbě strategie, plánování, řízení financí, tvorbě rozpočtu, vývoji apod. Umožní to lepší řízení nákladů v rámci celé organizace, další úspory a zejména pružnější fungování celé firmy. Klasický samostatný nákup, jak jej známe dnes, by měl být za pár let již minulostí. Nákupní experti by měli být také schopni posoudit informace a fakta a zvážit možný dopad do budoucna, rozumět dynamice trhu. Schopnosti nákupčích by tedy měly být mnohem víc na globální úrovni, zároveň by však měli být schopni budovat a udržovat kvalitní vztahy s dodavateli.

Datum: 9.10.2013 12:36:00

Současně také

Transport a Logistika
13.-17.9. 2021


ENVITECH
13.-17.9. 2021

 

Mohlo by vás zajímat

Vybíráme z firem MSV

 

Fotogalerie

Facebook

Video

Vyhledat můj veletrh

Areál výstaviště