Průzkum MSV 2014 - slibné výsledky pro další ročník
Na MSV 2014 byl opět realizován nezávislý průzkum názorů
vystavovatelů i návštěvníků, pro Veletrhy Brno ho provedla renomovaná výzkumná agentura
IPSOS. Na trendy v oborech a na náladu mezi vystavovateli jsme se zeptali Tomáše
Macků, Research &
Communication Directora společnosti Ipsos.
Kolika návštěvníků a vystavovatelů jste se na MSV
dotazovali?
„Na MSV provádíme výzkum spokojenosti mezi návštěvníky a vystavovateli
pravidelně již sedmým rokem. Letos jsme na veletrhu dotázali 1032 návštěvníků,
z nichž 10 % představovali zahraniční návštěvníci, a 514 vystavovatelů,
přičemž firmy jedné pětiny z nich sídlily v zahraničí.“
Neustále slyšíme, jak veletrh v době internetu ztrácí smysl,
potvrdil to také výzkum?
„Naopak nárůst spokojenosti mezi vystavovateli i návštěvníky letošního
ročníku potvrzuje jeho stabilní pozici jako nejdůležitějšího veletrhu v oboru
a také významného marketingového nástroje v marketingovém mixu vystavovatelů.
Letos jsme zaznamenali výrazný nárůst
počtu zahraničních návštěvníků. Ve srovnání s minulým ročníkem
vzrostl podíl vystavovatelů, kteří na veletrhu uzavřeli či rozjednali zakázky
na vývoz. Všechny tyto aspekty svědčí o trvalém významu veletrhu.“
Jak si stojí MSV v porovnání s ostatními veletrhy?
„Polovinou vystavovatelů i návštěvníků je MSV stále považován za
nejdůležitější veletrh daného zaměření. S velmi výrazným odstupem se za
MSV stabilně drží veletrh EMO Hannover. Letos mírně klesl podíl návštěvníků,
kteří navštěvují i jiné veletrhy v oboru, naopak podíl vystavovatelů, kteří
se účastní i jiných veletrhů, mírně vzrostl.“
Jaká je nálada mezi vystavovateli, jak vidí situaci v oboru?
„Ohledně perspektivy rozvoje své firmy zůstávají vystavovatelé stejně
optimističtí jako v minulém roce. To znamená, že většina z nich očekává v
následujících 2 letech alespoň mírný růst své firmy.“
Lze na základě odpovědí odhadnout, jak bude veletrh vypadat
v příštím roce?
„Příštího ročníku veletrhu se plánují zúčastnit čtyři pětiny letošních
návštěvníků a tři čtvrtiny vystavovatelů. Růst spokojenosti s veletrhem
představuje významnou možnost pro kontinuální oslovování dalších potenciálních
návštěvníků v průběhu roku s důrazem na snahu zvýšit počet
vystavovaných novinek. Ty vykazují trvale vysoký potenciál přitáhnout
nové návštěvníky. Vysoký potenciál skrývá také letošní novinka –3D tisk a digitální
technologie. Takže se nechme příštím ročníkem překvapit, já osobně jsem velmi
zvědav.“
Co vystavovatelé na veletrhu oceňují nejvíce?
„Jednoznačně kontakty – ať už jde o kontakty se stávajícími zákazníky,
získávání nových zákazníků, dohodnuté
obchody, navázané vztahy atd. Dále oceňují, že jim veletrh umožňuje prezentovat
svou firmu a zviditelnit se. V neposlední řadě se také dozví o novinkách
na trhu a nejnovějších trendech, technologiích a inovacích v oboru. Jak už
jsem zmínil, letos byli spokojeni také s rostoucím počtem zahraničních
návštěvníků a se strukturou návštěvníků celkově.“
Co návštěvníci, byli na brněnském výstavišti spokojeni?
„Ano, také spokojenost návštěvníků ve srovnání s minulým ročníkem
vzrostla. Letos byly s veletrhem spokojeny tři čtvrtiny návštěvníků. Největší
přínos pro návštěvníky měly novinky, nové technologie, inovace, získané
kontakty a pak zejména téma 3D tisku a technologií. Dvě třetiny návštěvníků by
si přály toto téma zavést jako stálý
obor v rámci MSV.“
A poslední otázka – jak vidíte další rozvoj české ekonomiky?
„Bez optimismu se
neobejdeme. Je určitě potěšitelné, že i z mnoha dalších výzkumů
realizovaných agenturou Ipsos mezi představiteli businessu, mezi manažery,
vyplývá důvěra v pozitivní výpoj české ekonomiky v dalších letech.
S trochou nadsázky se dá říci, že nám ani nic jiného nezbývá. Ale nestačí
jenom v to doufat, každý se musí ve svém odvětví na tom nějakým způsobem
podílet. Záleží na každém z nás.“
MSV
Pro vystavovatele
Pro novináře
Partneři
Současně také
Mohlo by vás zajímat
Vybíráme z firem MSV