Prestiž MSV v očích firem výrazně vzrostla
Výzkum agentury Ipsos mezi návštěvníky a vystavovateli MSV 2015 v průběhu veletrhu ukázal, že akce posiluje svou pozici v evropském konkurenčním prostředí. Mnoho účastníků veletrhu se účastní jiných veletržních akcí, i tak ale 58 % vystavovatelů (loni to bylo jen 48 %) a 46 % návštěvníků považuje Strojírenský veletrh za nejdůležitější.
Potvrzuje se i pevné místo MSV jako marketingového nástroje v marketingovém mixu vystavovatelů. Účast na veletrhu je druhý nejvyužívanější marketingový nástroj (po firemních webových stránkách) a třetí nejefektivnější nástroj (po webových stránkách, osobním prodeji).
Rozvoj veletrhu potvrzuje i fakt, že 79 % vystavovatelů a 82 % návštěvníků se hodlá vrátit i na příští ročník. Jedním z důvodů je i to, že 96 % vystavovatelů v průběhu akce navázalo konkrétní kontakty s potenciálními zákazníky. Právě získávání kontaktů považuje 82 % vystavovatelů za jeden z hlavních přínosů veletrhu. 33 % firem pak rozjednalo v průběhu veletrhu zakázky na vývoz.
K ochotě vracet se na veletrh přispívá i vysoká spokojenost s odbornou úrovní veletrhu. 85 % návštěvníků ji hodnotí kladně, vystavovatelé pak oceňují mimo jiné vysoký počet návštěvníků na veletrhu.
Veletrhu se přes vysoký podíl pravidelných účastníků stále daří získávat pozornost těch nových. Letos zde bylo poprvé 16 % návštěvníků a 10 % vystavovatelů.
Zájem letos vzbudilo také nové téma veletrhu, Průmysl 4.0. 67 % účastníků veletrhu navštívilo halu, která byla zaměřena na tuto oblast. Stejný podíl respondentů považuje Průmysl 4.0 za přelomovou strategii, která přinese do budoucna rozhodující konkurenční výhodu.
Tomáš Macků, ředitel výzkumu a komunikace agentury Ipsos, která realizuje výzkumy návštěvníků a vystavovatelů na MSV nepřetržitě od roku 2008, k výsledku dodává: „Velmi povzbudivý pro další rozvoj MSV je optimismus jak vystavovatelů, tak návštěvníků, co se týče rozvoje jejich firem. 72 % návštěvníků a 93 % vystavovatelů očekává ve svých firmách růst v příštích 2 letech vzhledem k situaci v oboru, což je jeden z důležitých předpokladů i pro další růst významu MSV.“
Výzkum byl realizován v září 2015 formou osobních rozhovorů v českém i anglickém jazyce. Ipsos poskytuje komplexní služby v oblasti výzkumu trhu a veřejného mínění, má za sebou více než 20 let činnosti a je největší agenturou výzkumu trhu a veřejného mínění v ČR z hlediska dosaženého obratu.
Jen připomeňme, že MSV 2016 se bude konat v termínu 3. – 7. října spolu s veletrhy IMT, WELDING, FOND-EX, PLASTEX a PROFINTECH. Součástí bude také průřezový projekt Automatizace. Uzávěrka přihlášek, spojená s cenovým zvýhodněním, je 31. března 2016.
MSV
Pro vystavovatele
Pro novináře
Partneři
Současně také
Mohlo by vás zajímat
Vybíráme z firem MSV