Přejdi na obsah | Přejdi na menu | Přejdi na vyhledávání

Firmy na veletrhu oceňují zejména možnost navázání kontaktů a získání nových zákazníků

 

Jak ukázal výzkum agentury Ipsos, která realizovala rozsáhlý výzkum mezi návštěvníky a vystavovateli Strojírenského veletrhu v říjnu 2013, vystavovatelé na veletrhu spontánně nejvíce oceňují možnost navazování nových kontaktů a získávání nových zákazníků. Kontakty s potenciálními tuzemskými i zahraničními zákazníky navázalo 96 % firem (viz. obr), pouze 4 % firem kontakty nenavázala. 30 % firem na místě též uzavřelo nebo rozjednalo zakázky na vývoz. Úspěšnému navazování kontaktů přispívá mimo jiné i kvalitní návštěvnická struktura (spokojeno s ní je 62 % vystavovatelů), i to, že veletrh dokáže přilákat nové návštěvníky – potenciální zákazníky. Letos jich bylo 15 %. Návštěvníci jsou v naprosté většině odborníci, kteří pracují v některém z vystavovaných nebo jim příbuzných odvětví. 2/5 návštěvníků mají rozhodovací či spolurozhodovací pravomoc při nákupu zboží a služeb, 36 % má v tomto alespoň poradní hlas.

Významnou roli Strojírenského veletrhu potvrzují vystavovatelské firmy i nastavením svého marketingového mixu. Účast na Strojírenském veletrhu je po webových stránkách druhým nejvyužívanějším marketingovým nástrojem, který firmy využívají pro oslovení svých zákazníků.  Při zohlednění přínosů a nákladů je veletrh hodnocen jako třetí nejefektivnější marketingový nástroj – po webových stránkách a osobním prodeji.

Svou pevnou pozici si podle účastníků drží Strojírenský veletrh i v evropském konkurenčním prostředí. Ačkoli se významná část návštěvníků i vystavovatelů účastní i jiných veletržních akcí, považuje většina z nich (49 % návštěvníků a 55 % vystavovatelů) za nejdůležitější Strojírenský veletrh.

Lze předpokládat, že se v příštím roce dočkáme dalšího růstu veletrhu. Naznačuje to velký zájem účastníků o příští ročník (83 % návštěvníků a 75 % vystavovatelů) a také významný nárůst optimismu ohledně budoucího růstu firem jak návštěvníků, tak vystavovatelů (růst firmy očekává 71 % návštěvníků a 87 % vystavovatelů).

Výzkum realizovala společnost Ipsos v průběhu veletrhu v říjnu 2013 formou osobních rozhovorů. Ipsos poskytuje komplexní služby v oblasti výzkumu trhu a veřejného mínění, má za sebou více než 20 let činnosti a od r. 2009 je největší agenturou výzkumu trhu a veřejného mínění v ČR z hlediska dosaženého obratu. Ipsos spolupracuje s pobočkami sítě Ipsos v 84 zemích světa. Pro společnost Veletrhy Brno provádí průzkumy spokojenosti návštěvníků a vystavovatelů kontinuálně od roku 2008.

Datum: 14.1.2014 14:38:00

Současně také

Transport a Logistika
8.-12.11. 2021


ENVITECH
8.-12.11. 2021

 

Mohlo by vás zajímat

Vybíráme z firem MSV

 

Fotogalerie

Facebook

Video

Vyhledat můj veletrh

Areál výstaviště