Přejdi na obsah | Přejdi na menu | Přejdi na vyhledávání


BMW letos slaví 40 let legendární řady GS

Motocyklová divize BMW letos připravila pro své příznivce sezónu plnou odkazů na svou historii. Celý letošní rok se bude odehrávat ve jménu klasického retro modelu R 18 s největším kdy vyrobeným boxerem, ale hlavně ve žlutočerných barvách výročí 40 let enduro řady GS. Novými devítistovkami za příznivou cenu chce značka cílit na širší spektrum zákazníků a pro náročné cestovatele přichází s inovovanou řadou R 1250 RT.

40 let dobrodružství pod zkratkou GS

Je to neuvěřitelné, ale populární cestovní enduro a stěžejní model značky BMW Motorrad slaví již 40 let. V roce 1980 byl představen model R 80 G/S, tehdy ještě s lomítkem v názvu, který znamenal Gelände/Strasse (off-road/ulice). Lomítko časem zmizelo a GS od té doby znamená Galände Sport. U příležitosti výročí svého nejdůležitějšího motocyklu představila značka hned 7 motorek ve speciálním žlutočerném provedení, odkazujícím na kultovní barvy modelu R 100 GS. Jsou jimi G 310 GS, F 750 GS, F 850 GS, F 850 GS Adventure, R nineT Urban G/S a samozřejmě klasická velká endura R 1250 GS a R 1250 GS Adventure. Široká škála modelů tak dává velké možnosti výběru různorodým jezdcům.

Začni si s Bavorákem

Že si motorku BMW může dovolit široké spektrum klientů, dokazuje značka nabídkou nových devítistovek za skvělou cenu s možností výhodného financování. Jde o typický nahatý roadster BMW F 900 R a jeho kapotovaného sourozence BMW F 900 XR. Základem obou je agilní řadový dvouválec o výkonu 105 koní, z výroby lze ale objednat i verze pro řidičáky A2 s výkonem do 35 kW. Co na obou zaujme ale nejvíc, je bezesporu cena. F 900 R začíná na 224 800 Kč a její kapotovaná sestra startuje na 282 800 Kč včetně DPH. Na obě je možné nastavit flexibilní financování s různou délkou trvání úvěru a s různou akontací. Naháče je tak například možné získat za 3 499 Kč měsíčně včetně pojištění, pětileté tovární záruky a asistence kdekoliv po Evropě zdarma.

Oba modely svou bohatou standardní výbavou včetně sériově dodávané konektivity a LED světel nastavují technologické měřítko v segmentu střední třídy a zároveň nabízejí celou řadu volitelných prvků. Ty jsou v některých případech v rámci segmentu jedinečné. Jde například o adaptivní světla do zatáčky, bezklíčkový přístup, odpružení Dynamic ESA nebo volitelné jízdní režimy Pro. Kromě sériově dodávané anti-hoppingové spojky je možné nové modely F 900 R a F 900 XR poprvé vybavit systémem regulace brždění motorem (MSR). Ten brání zablokování zadního kola v případě náhlého puštění plynu nebo při nešetrném podřazování. Tím se významně zvyšuje úroveň bezpečnosti.

Nové RT

Ikona ve třídě cestovních motocyklů BMW R 1250 RT v letošním roce přichází řádně inovovaná. Motocykl stále pohání dvouválcový motor boxer s variabilním časováním a zdvihem sacích ventilů. Chod motoru je extrémně klidný, tichý a ekonomický, přesto nabízí i v současné emisní normě EU5 výkon více než dostatečných 136 koní.

Nové R 1250 RT může být z výroby vybaveno volitelnými jízdními režimy včetně dynamického brždění (DBC). Ve standardu pak motocykl disponuje integrálním brzdovým systémem s ABS (Full Integral ABS Pro), který využívá ruční brzdovou páčku k aktivaci přední i zadní brzdy zároveň, a při intenzitě brždění bere v potaz i úhel náklonu motocyklu a rozložení brzdné síly. Součástí volitelné výbavy je pak nově adaptivní tempomat (ACC). Systém díky radarovým čidlům řídí rychlost motocyklu podle vpředu jedoucího vozidla. Vypořádává se přitom i s úhlem náklonu a umožňuje tak bezpečné zatáčení.

Na motocyklu na první pohled zaujme nová přední maska s velkými full-LED světlomety. Volitelně dodávaný nový světlomet se přizpůsobuje náklonu motocyklu. Dokonale tak osvětluje zatáčky a světelný kužel míří tam, kam motocykl jede. Ovšem nejvýraznější změnou je nový 10,25 ”barevný TFT displej s integrovanou navigací pro pohodlné plánování trasy a rozsáhlou konektivitou jako součást standardní výbavy. Díky němu již není potřeba žádného dalšího displeje telefonu či jiného zařízení, vše vidíte

R18 Classic

Po představení nového R 18 v loňském roce BMW přichází s druhým zástupcem této modelové řady pro segment cestovních cruiserů. Nové BMW R 18 Classic je nostalgickým cestovním motocyklem odkazujícím na začátky velkých cestovních strojů. Zatímco R 18 sází na velmi puristický styl, R 18 Classic se odlišuje velkým větrným štítem, sedlem spolujezdce, bočními taškami, LED doplňkovými světlomety a 16palcovým předním kolem.

Srdcem obou strojů je nově vyvinutý dvouválcový motor „Big Boxer“. Jeho působivý vzhled i technologie jsou pokračováním tradičních vzduchem chlazených motorů s protilehlými válci z dob, kdy BMW Motorrad v roce 1923 zahájilo jejich výrobu. Největší sériově vyráběný dvouválcový boxer má zdvihový objem 1802 ccm a maximální výkon 91 koní. Mezi 2 000 až 4 000 otáčkami je vždy k dispozici obrovský točivý moment přesahující 150 Nm. R 18 Classic a R 18 přímo navazují na tradice historických motocyklů BMW a nabízí to nejlepší, co značka za posledních téměř 100 let vytvořila.

 

Vyhledat můj veletrh

Areál výstaviště