Přejdi na obsah | Přejdi na menu | Přejdi na vyhledávání

Piaggio MP3: Když nepotřebuješ řidičák na motorku!

Tříkolových vozidel na současném trhu najdete celou řadu, největší zkušenosti s jejich vývojem a výrobou však má nepochybně italská značka Piaggio. Ta se jako první odvážila pustit revoluční vynález Luciana Marabeseho do sériové výroby a dát tak život revolučnímu prototypu tříkolového skútru s naklápěním předních kol. Sázka na tento převratný patent se zanedlouho ukázala jako skvělý strategický tah, který kopírovali další výrobci. Za prvních pět let se prodalo více než 100 000 tříkolek s označením MP3, do dnešního dne jich vyjelo z prodejen více než 180 tisíc.

Důvodů k takovému úspěchu najdeme hned několik. Z pohledu většiny stávajících i potencionálních majitelů je tím hlavním paradoxně pedál zadní brzdy a rozchod předních kol. Ano, čtete správně: díky tomu, že přední kola jsou od sebe vzdálena víc než 465 mm, a pedál na pravé straně podlahy aktivuje všechny tři kotoučové brzdy, se tenhle skútr řadí do kategorie LE, a k jeho řízení stačí vlastnit řidičský průkaz skupiny B. S tím sice můžete usednout i na jednostopý skútr, ale pouze v kubatuře do 125 cm3, zatímco u tříkolky není výkon motoru nijak omezen, a s „béčkovým“ řidičákem legálně osedláte i nejsilnější model řady MP3. Na dálnici však nebudete za brzdu provozu ani s dostupnějším modelem MP3 300, který je aktuálně v prodeji za 169 000 Kč, a jehož nový motor HPE o výkonu 26 koní dokáže zrychlit na limit tuzemských autostrád velmi svižným tempem, stejně jako nechat zmizet skútr z křižovatky jako první. A tak zatímco páté kolo u vozu je odjakživa symbolem nadbytečnosti, v případě motocyklů a skútrů má jedno kolo navíc přesně opačný efekt.

Temperamentního projevu Piaggia MP3 se přitom nemusíte vůbec bát. Kromě tří kol se o bezpečnou jízdu stará celá armáda asistenčních systémů v čele s elektronickou kontrolou trakce, která zamezí proklouznutí zadního kola, když to na kluzkém povrchu přeženete s plynem. Tříkanálové ABS zase ohlídá, aby kotoučové brzdy neposlaly kola do smyku při krizovém brzdění. O bezpečnost je tady zkrátka postaráno ze všech stran, a kromě toho, že se nemusíte zdržovat v zácpě, připomíná cesta do práce na MP3 jízdu luxusním osobním vozem. Na rozdíl od klasického skútru tady totiž nemusíte při každém zastavení na semaforu pokládat nohy na zem – stačí tlačítkem zablokovat naklápěcí systém předních kol, a vaše nablýskané polobotky zůstanou čisté i v případě, že před chvílí sprchlo. Po příjezdu do práce či na schůzku určitě oceníte i další výhodu aretace předních kol; při parkování nahrazuje stavění skútru na stojan a ušetří tak námahu i čas. Že byste cestou zmeškali důležitý hovor, to díky multimediální platformě PIAGGIO MIA také nehrozí, a úložného prostoru na aktovku či přilbu je pod sedlem víc než dost. A když si necháte svoji MP3 dovybavit zimní sadou, zahrnující vyhřívané rukojeti a sedlo plus zateplenou pokrývku na nohy, můžete nahradit otravné dojíždění autem zábavným a rychlejším způsobem dopravy celoročně. Tříkolka totiž hned tak neuklouzne ani na sněhu.

Výhradním importérem motocyklů koncernu Piaggio do České republiky je společnost Faber moto. Přináší tak spolu se značkami Aprilia, Moto Guzzi, Piaggio a Vespa italský styl na české silnice. Více informací o společnosti a jednotlivých značkách najdete na www-faber-group.cz .

 

Vyhledat můj veletrh

Areál výstaviště