Přejdi na obsah | Přejdi na menu | Přejdi na vyhledávání

S veletrhy módy za novými trendy

 

54. ročník veletrhů STYL a KABO zůstává jedinou a současně důležitou kontraktační akcí českého oděvního a obuvnického průmyslu. Téměř polovinu vystavovatelů tvořili přímí výrobci a podíl zahraničních účastníků se zvýšil bezmála na 40 procent. Obchodníci se seznámili s novými značkami i kolekcemi vyvzorovanými nejen pro nadcházející podzim/zimu, ale i pro příští jaro a léto. Doprovodný program se tentokrát zaměřil na zvýšení znalostí a dovedností prodejního personálu. Prezentaci 233 vystavujících firem a více než 500 módních značek si za tři dny prohlédly čtyři a půl tisíce odborných návštěvníků.


Největší a nejmodernější hala brněnského výstaviště – pavilon P – patřila dámské, pánské i dětské konfekci, prádlu a plavkám, módním doplňkům a bižuterii. Otevřela se návrhářská Design street s expozicemi a ukázkami autorské tvorby. Vystavovat přijely firmy z 15 zemí včetně vzdálené Austrálie, nejpočetnější zastoupení opět měly Německo, Polsko a Slovensko. „Jsem rád, že módní veletrhy STYL a KABO si i přes měnící se podmínky trhu udržují svoji úroveň mezinárodní kontraktační akce, na kterou přijíždějí noví vystavovatelé i noví nákupčí a to i z internetových obchodů,“ uvedl generální ředitel společnosti Veletrhy Brno Jiří Kuliš.

Pravidelně se akce účastní i ČOKA, jejíž ředitel Miroslav Bísek dodává: „I přes tíživou situaci na trhu s oděvy si veletrhy Styl a Kabo stále udržují svoji úroveň a my se sem rádi vracíme. Je to místo, kde se setkáváme jak s kolegy s oboru, tak s přáteli a to je pro naši práci velmi důležité.“

V programovém centru probíhaly čtyřikrát denně přehlídky nových kolekcí vystavovatelů. Střídaly se zde dvě různé přehlídky a zapojilo se do nich celkem dvanáct firem včetně slovenské butikové značky Jankiv Siblings, dodavatele italských kabelek Jadise nebo ruského výrobce pokrývek hlavy Level-Pro, který se prezentoval společně s českou návrhářkou Ivetou Řádkovou.

Pár kroků vzdálený pavilon F obsadili vystavovatelé obuvi, kožené galanterie a doplňkového sortimentu. Představily se firmy ze 13 zemí. V centrálním prostoru KABO LOUNGE v neděli proběhlo slavnostní vyhlášení výsledků 13. ročníku soutěže mladých designérů obuvi a kožené galanterie o Cenu Nadace Jana Pivečky. Všechny oceněné práce mohli návštěvníci veletrhu obdivovat v přilehlých vitrínách.

Doprovodný program byl koncipován jako bezplatné odborné školení personálu prodejen, protože znalosti a dovednosti prodavačů jsou klíčovým článkem nákupního procesu. Přímo v pavilonech P a F proběhly v sobotu i v neděli tři odborné přednášky. První se zaměřila na sestavování kolekce v malých a středních prodejnách s módou, druhá se věnovala prodeji doplňkového sortimentu obuvi a kožené galanterie a třetí měla formu školení o textilních materiálech. Vstup na veletrhy i doprovodný program byl pro členy Klubu návštěvníků STYL a KABO a jejich doprovod zdarma.

Příští jubilejní 55. ročník veletrhů STYL a KABO bude mít novou podobu. Pořadatelé představí novou koncepci během podzimních měsíců, sledujte webové stránky www.bvv.cz/styl-kabo nebo se přihlaste k odběru našich e-letterů, ať Vám nic neunikne.


Řekli o veletrzích

Viera Beniaková, obchodní ředitelka, Favab s.r.o.:
Účastníme se po třech letech a jsme nadšení. Nečekala jsem, s jakou radostí zákazníci uvítají náš návrat. Potěšila nás velikost objednávek a také fakt, že na STYL chodí lidé z nově založených obchodů. I prezentace tady má úroveň, kterou móda potřebuje. Měli jsme z návratu trochu strach, ale ukázalo se, že veletrh opravdu má smysl.

 

Monika Havlová, Managing Director, H&D
Jsem velmi spokojená, máme trojnásobný obrat oproti minulému veletrhu. Nestačili jsme psát objednávky, protože na český trh přišlo myšlení ekologičtějšího ražení ve prospěch lnu. Len se v létě nejlépe nosí, v létě chladí, v zimě hřeje. Je antibakteriální, mikromasážní a má nejlepší vlastnosti ze všech kvalit na světě. Je to jedinečný materiál a jsem ráda, že nemusíme jen ve velké míře exportovat, ale že můžeme i z naší vlastní produkcí zůstat a oslovit i české zákazníky.

 

Saffrine Nydegger, majitelka a designérka australské módní značky SAFFRINE:
Je to pro mě první účast na veletrhu ve východní Evropě. Na Slovensku zákazníky už mám, ale v České republice zatím ne, proto jsem tady, abych je našla. Moc se mi líbily veletržní přehlídky, byly ještě lepší, než jsem očekávala. Moje modely byly prezentovány na vysoké úrovni.

 

 

Anna Beránková, majitelka společnosti Biošatník:
Na veletrhu STYL vystavuji poprvé, navazuji tady nové obchodní kontakty a hned první den jsem získala objednávky. Těší mě, že zájem o biobavlnu u nás roste a zvyšuje se i povědomí o výhodách ekologického oblečení pro malé děti nebo osoby s alergiemi a ekzémy.

 

Elena Macková, manažerka společnosti Con Brio s.r.o.:
Vždycky v Brně ukazujeme více značek a tentokrát poprvé prezentujeme španělskou módu TanTrend, která má ucelený sortiment dámského oblečení a doplňků. U klientů má velmi dobrou odezvu, z kolekce jsou nadšení a říkají nám, že je to inspirace pro jejich obchody. Byla to velmi úspěšná premiéra nové značky.

 

Veronika Sedláčková, pod značkami Madzerini, Orienique, Yest (vystavovatel Yest)
V naší expozici se zastavili stálí zákazníci a objevili se i nějací noví. Měli jsme tady premiéru italské značky Madzeriny, což jsou italské bundy prémiové kvality z certifikovaného kachního peří. Byl o ně velký zájem.

 

Iveta Řádková, módní návrhářka
Veletrhy poskytují prostor pro přehlídky a návrháře, a to je velmi dobře. Ke STYLu mám kladný vztah, protože jsem tu v roce 2003 vyhrála soutěž TOP STYL DESIGNER. Od té doby tu průběžně představuji své nové autorské kolekce a letos jsem připravila přehlídku společně s ruskou společností LEVEL-PRO, která vyrábí pokrývky hlavy a která mne oslovila ke spolupráci letos na jaře.

 

 

Vlasta Mayerová, tajemnice ČOKA
Přestože venku bylo 33 stupňů, ve výstavních pavilonech bylo příjemně. Hovořili jsme s vystavovateli z veletrhu KABO a jejich zpětná vazba za první dva dny je pozitivní, sobota i neděle pro ně byly příznivé, přišli jim návštěvníci, udělali i předpokládaný objem zakázek.

 

Andrea Píšková, spolumajitelka, JONAP – výroba obuvi
Byli jsme maximálně spokojení. Na našem stánku byla po celé tři dny obrovská návštěvnost, takže si nemůžeme stěžovat. Nejsilnějším dnem byla sobota, přišli stávající zákazníci a hodně nových ze Slovenska. My se specializujeme na dětskou obuv, největší zájem byl o barefootové měkké, širší dětské boty.

 

Sami Meziad, obchodní zástupce, Mat Star Ltd., Sofie, Bulharsko
Naše firma úspěšně působí na bulharském trhu od roku 1972 a rozvíjí své obchodní aktivity v řadě zemí Evropy i mimo ni, dlouhodobě se účastní i mezinárodních veletrhů. Nabízíme širokou paletu dětské, dámské i pánské obuvi, ročně je to kolem čtyř tisíc modelů. Všechny jsme sem dovézt do Brna nemohli, ale myslím si, že i přesto zde máme širokou nabídku z naší produkce. Potenciální zákazníky na českém a slovenském trhu chceme oslovit především kvalitou obuvi za dobrou cenu.

 

Antonín Žirovnický, jednatel, Konsorcium T+M
Naší prioritou je zdravotně nezávadná dětská obuv, ale vystavujeme tu i dámskou a pánskou převážně společenskou obuv. Přínos veletrhu vidím i v tom, že se tu setkáváme s obchodníky, kteří nám sdělují svoje radosti, starosti, požadavky a reakce koncového zákazníka. Tato zpětná vazba je pro nás důležitá při dalším rozhodování, jakým směrem se dáme a co v nadcházející sezóně uděláme. Veletrh si drží standardní laťku, co se týče designu a úrovně prostředí, ve kterém vystavujeme. Návštěvnost je velmi specifická a odvislá od ekonomické situace v dané sezóně, počasí a dalších faktorů, ale obecně vidíme, že lidé jsou při objednávání opatrnější.

 

Jozef Šalát, jednatel, SALTRA s.r.o., Slovensko
Dvacet let jezdíme do Brna na veletrh jako návštěvníci, letos jsme tu poprvé jako vystavovatelé obuvi. Naše firma dlouhodobě spolupracuje s renomovanými zákazníky hlavně z Francie, Rakouska a Německa a chceme přenést zahraniční trendy i na domácí trh. Na letošním veletrhu je vidět, jak se doba i v našem segmentu změnila. Jsem rád, že STYL a KABO ještě fungují a že jako výrobci můžeme konfrontovat svoje možnosti a porovnávat se s jinými výrobci, respektive obchodníky.

 

Simona Spoustová, jednatelka, Simmy s.r.o.
Veletrh STYL dobře známe, protože zde mnoho let vystavujeme naše kolekce deštníků. Letos jsme naši prezentaci rozšířili o luxusní dámské kabelky italské značky JADISE z dílny sicilského návrháře Massimiliana D´Angela, kterou nově zastupujeme na českém a slovenském trhu. Proto jsme se rozhodli nejen mít stánek, ale také se zúčastnit přehlídky STYL SHOW, na což jsme měli řadu pozitivních ohlasů.

 

Jakub Závorka, manažer společnosti, UNIDAX s.r.o.
Na veletrhu KABO vystavujeme dvakrát ročně, a tak víme, že zákazník od nás očekává inovace a variabilitu. Využíváme veletrhu hlavně proto, abychom našim stávajícím zákazníkům ukázali novinky, což jsou letos například malé, variabilní a praktické dámské a pánské tašky naší značky FACEBAG, a hledáme i nové zákazníky, kteří ocení kvalitu české výroby i italských značek, které do Česka dovážíme.

Datum: 27.8.2019 20:00:00

Vyhledat můj veletrh

Areál výstaviště