Přejdi na obsah | Přejdi na menu | Přejdi na vyhledávání

GO
16.-19.1. 2020

Mezinárodní veletrh průmyslu cestovního ruchu

REGIONTOUR
16.-19.1. 2020

Mezinárodní veletrh turistických možností v regionech

Nasaďte brýle a ocitněte se na druhém konci světa

 

Jízdu tuk-tukem v Indii, plavbu na gondole v Benátkách, výhled z obřího ruského kola v Hongkongu nebo projížďku na velbloudu po egyptské poušti můžete zažít, aniž vytáhnete paty z Brna. Stačí nasadit speciální brýle a virtuální realita vás přenese, kam jen budete chtít. Společnost Sygic představuje svoji unikátní databázi 360 ° videí.

Na stánku GO360 se zase můžete projít Prahou. "Lidé uvidí, jak je možné chytrým způsobem prezentovat město nebo jakékoli jiné turistické místo s využitím 360° videa obohaceného o výklad "průvodce"," uvedl šéf GO360 Ondřej Hamouz.

 

Unikátní sestava videí

Návštěvy velkoměst a přírodních krás celého světa zprostředkuje ve své expozici společnost Sygic, známá zejména díky úspěšné autonavigaci.

Loni vyslala cestovatele a dokumentaristu Michala Gálika na pouť, aby pomocí speciální kamery pro natáčení 360stupňových záběrů zdokumentoval nejkrásnější místa planety. Natočil 3 335 videí z 1 264 míst - od Bangkoku, přes Prahu až po San Francisko - a právě po roce se svou prací snů končí.

„Přestože jej kvůli podezřele vyhlížející kameře mnohokrát vyvedla ochranka, Sygic dnes díky videím s virtuální realitou inspiruje cestovatele z celého světa a poskytuje zajímavá data jiným firmám v turistickém byznyse,“ uvedl za Sygic Lukáš Nevosád.

Michal Gálik strávil na cestách přesně 195 dnů, z nichž 149 natáčel. Ostatní dny v roce 2017 je zpracovával. Procestoval více jak 82 tisíc kilometrů a absolvoval 46 přeletů letadlem. Pěšky ušel asi 1 500 kilometrů, což je jako kdyby se vydal z Prahy do Barcelony. Díky práci snů navštívil více jak 1 260 památek, natočil 171 kostelů, chrámů nebo mešit a rozhlédl se z 16 mrakodrapů a 41 věží. Kromě výše zmíněných atrakcí dával poté dohromady také celodenní videa, která člověka provedou po více místech najednou.

 

Facebookový tahák

Jedinečná videa, s nimiž Sygic vytvořil největší databázi tohoto druhu záběrů na světě, sbírají na sociálních sítích velké ohlasy. „Podíváme-li se na obecné statistiky z Facebooku, zjistíme, že 360stupňový obsah má přirozeně asi trojnásobný dosah na uživatele. Zobrazuje se mu častěji než klasické příspěvky,” vysvětlil Nevosád.

Čísla z jejich kanálu na YouTube hovoří podobně. Zveřejnili na něm více než tisícovku videí a na konci roku u nich dohromady zaznamenali přes 120 tisíc zhlédnutí bez jakékoli zaplacené reklamy. „Diváci si tento obsah oblíbili. Je pravděpodobnější, že si na něj kliknou, budou ho sdílet nebo ho olajkují,” řekl Nevosád.

 

Cestujte zpátky v čase

Uživatel virtuální reality se může lusknutím prstu ocitnout i v minulém století a vidět, jak konkrétní místo vypadalo dříve. „V Berlíně znovu postavili virtuální Berlínskou zeď. Návštěvník se prochází po městě a v mobilu přesně sleduje, kudy se kontroverzní symbol studené války táhl,” vysvětluje Nevosad.

Využití najdou videa také v souvislosti s destinacemi, které se potýkají s takzvaným travel congestion, tedy návštěvnickou přeplněností. „Vezměme si třeba Eiffelovku. Snad každý se tam chce podívat, ale i kdyby byla otevřená nepřetržitě, sedm miliard lidí se tam zkrátka nevystřídá. Díky virtuální realitě ale můžeme zážitek z pařížské královny zprostředkovat těm, kteří se nahoru nedostanou. Navíc ho umíme obohatit, takže například divákovi umožníme vidět věž pohledem dělníka, který ji natírá z údržbářské plošiny,” vylíčil Nevosád.

 

Mrkněte na hotelovou postel ještě před check-inem

Cenné snímky používá Sygic ve svých cestovatelských aplikacích Sygic Travel a  Sygic Travel VR. Prvně jmenovaná pomáhá lidem plánovat své cestovní itineráře už od svého vzniku v Brně roku 2011 a ročně ji použijí miliony cestovatelů z celého světa. 360stupňové pak Sygic poskytuje i dalším společnostem v cestovním byznysu společně například s offline mapami nebo s databází turistických míst. „Virtuální realita dnes už patří k cestování stejně tak jako fotografie. Lidé si chtějí virtuálně projít hotelový pokoj ještě dříve, než jej zarezervují, a stejně tak si chtějí prohlédnout třeba starodávné chrámy v Kambodži, než se vydají na cestu,“ doplnil Nevosád.

V expozici na veletrzích GO a Regiontour, umístěné v pavilonu P, zájemcům představí produkty, které obsahují nejrůznější turistická data. Vlastní cestovatelská videa ve virtuální realitě jsou jejich součástí. Databáze dále obsahuje 20 milionů bodů zájmů, fotografie, podrobné popisky a podobně.

 

Datum: 20.1.2018 12:00:00

Mohlo by vás zajímat

Vybíráme z firem

 

Facebook


Fotogalerie

VIDEO

Vyhledat můj veletrh

Areál výstaviště