Přejdi na obsah | Přejdi na menu | Přejdi na vyhledávání

GO
16.-19.1. 2020

Mezinárodní veletrh průmyslu cestovního ruchu

REGIONTOUR
16.-19.1. 2020

Mezinárodní veletrh turistických možností v regionech

Když se výlet změní v peklo? Volejte SOS, Sdružení obrany spotřebitelů

 

Cestování se může změnit v noční můru – ztratí se vám kufry, zraníte se, nejste se zájezdem spokojeni nebo - nedejbože - až na místě zjistíte, že vlastně žádné ubytování nemáte. I to se může stát. Co udělat, jak situaci řešit, vám může poradit Sdružení obrany spotřebitelů. Na vaše dotazy budou připraveni na lednových cestovatelských veletrzích GO a Regiontour.

„Poskytneme poradenství u stánku všem návštěvníkům, rozdáváme jim letáky a tisky, kde najdou potřebné informace, jak si počínat v případě, že se dostanou do problémů. Jak reklamovat, požadovat náhradní řešení či kompenzace, jak je to s pojištěním a rozdíly mezi komerčním pojištěním a základním, včetně Evropského průkazu a připojištění. Rovněž v případech krachu cestovní kanceláře poradíme, jak je tomu s náhradami za neuskutečněné zájezdy i jak je plněna nebo neplněna evropská směrnice v České republice,“ popsala Gerta Mazalová, předsedkyně sdružení. Dozvíte se i, co dělat, když se zpozdí letadlo, prostě vše, co souvisí s cestovním ruchem v Česku i v zahraničí.

Sdružení obrany spotřebitelů (SOS – Asociace, z.s.) je největší spotřebitelskou neziskovou organizací. Sídlí v Brně, ale působí v devíti krajích, kde má 18 bezplatných osobních poraden. „Naši poradci jsou většinou studenti právnické fakulty v Brně, kteří se u nás musí ještě navíc proškolit, pak složit zkoušky a po jejich úspěšném absolvování obdrží Certifikát odborného poradce a teprve potom mohou radit spotřebitelům,“ vysvětlila předsedkyně SOS.

Oblast cestovního ruchu je jednou z mnoha ze světa spotřebitelského práva, kterou se sdružení zabývá. Dotazy řeší s klienty osobně, po telefony i online. „V rámci našeho sdružení fungují pracovní skupiny specializované na různé oblasti spotřebitelského práva (obuv a oblečení, potraviny a zdraví, bydlení, telekomunikace, exekuce a insolvence, cestovní ruch, dětské zboží, finance), připravujeme brožury a letáky, které jsou k dispozici zdarma v našich osobních poradnách, podílíme se na připomínkování zákonů, spolupracujeme s dozorovými orgány i dalšími organizacemi, pořádáme také školení pro podnikatele,“ dočtete se na stránkách SOS.

A rada první? Řešte své trable hned. „Aby však naše pomoc byla efektivní, je nutné, abyste se na nás obrátili co nejrychleji!“ vyzývají poradci.

Datum: 30.11.2017 10:17:00

Mohlo by vás zajímat

Vybíráme z firem

 

Facebook


Fotogalerie

VIDEO

Vyhledat můj veletrh

Areál výstaviště