Přejdi na obsah | Přejdi na menu | Přejdi na vyhledávání

GO
16.-19.1. 2020

Mezinárodní veletrh průmyslu cestovního ruchu

REGIONTOUR
16.-19.1. 2020

Mezinárodní veletrh turistických možností v regionech

Interaktivita, to je trend v cestovním ruchu

 

Jak do propagace pamětihodnosti zapojit smysly? A jak bude vypadat turistická kancelář budoucnosti? A nebo jaký zážitek vám při návštěvě města může poskytnout místní opilec? I na to odpovídal při odborné přednášce zaměřené na nové technologie v cestovním ruchu marketingový stratég ze společnosti Travelbakers Pavel Pichler.


Budoucnost vidí především v interaktivních médiích. „Ještě před pár lety bylo nemyslitelné, abychom si ve fastfoodu naťukali na dotykové obrazovce objednávku svého hamburgeru a zaplatili to kartou. Dneska je to normální. V Londýně kupříkladu existuje restaurace, kde si ingredience na svou pizzu vybíráte přes digitální panel zasazený do stolní plochy. Obsluha vám ji už jenom zčerstva donese a popřeje dobrou chuť. Slaví s tím obrovský úspěch. Takový zahraniční koncept můžeme převzít i u nás,“ říká Pichler. „Proč nepřivítat návštěvníky ve (fu)turistické kanceláři, kde si o doporučení na výlet po okolí požádáte chatbotový automat?“ ptá se.

Díky chytrým telefonům mají podle něj dnešní cestovatelé mnohem rozšířenější možnosti poznávat. „Rozšířenou realitu si ještě nedávno nedokázal nikdo představit a byla považovaná za science fiction. Dnes si díky chytrým telefonům můžete okamžitě zobrazit informace o historii katedrály, před kterou právě stojíte, zatímco pořizujete její fotku. Informovat se stejným způsobem o ceně vstupného a otevírací dobu se stává obvyklostí,“ myslí si.



 

Není to jen o očích

Jako další tip radí zaměřit se na práci se smysly. „Při propagaci turismu se soustředíme především na vizuální podobu. Chyba! Výletníci si v poslední době oblíbili třeba zvukové nahrávky, které zachycují atmosféru daného místa, a pak je sdílí na k tomu určených sociálních sítích. Chcete si poslechnout, jak zní starobylý hrad, slunečná pláž nebo přelidněná městská třída? Žádný problém,“ upozorňuje na nový trend.

Pracujte s místními

Cestovatelé chtějí zážitek, emoce a sžití se s navštěvovanou lokalitou. A toho lze docílit díky místním autentickým osobnostem. „Když to hodně přeženu, tak po příjezdu do Bystřice nad Perštejnem se půjdu do hospody opít s místním ožralou, ne se svým známým. S místním rybářem si pro změnu zarybařím,“ vysvětluje tento koncept.  

Nabádá všechna turistická centra, aby se inovací nebála. „Z našeho malého průzkumu vyplynulo, že 90 procent tuzemských informačních center nepoužívá základní nástroje k analýze svých webovek. Neuvědomují si, že s tak snadno dostupnou a levnou pomůckou můžou do svého městečka přilákat davy turistů a zpropagovat ho na maximum,“ myslí si Pichler. „Využívejte toho, co už ve světě existuje a u nás se s tím pořád ještě nepracuje. Zahraniční návštěvníci jsou už na podobné platformy zvyklí, takže je větší šance jich přitáhnout více,“ povzbuzuje.

 

Datum: 18.1.2018 19:15:00

Mohlo by vás zajímat

Vybíráme z firem

 

Facebook


Fotogalerie

VIDEO

Vyhledat můj veletrh

Areál výstaviště