Přejdi na obsah | Přejdi na menu | Přejdi na vyhledávání

GO
16.-19.1. 2020

Mezinárodní veletrh průmyslu cestovního ruchu

REGIONTOUR
16.-19.1. 2020

Mezinárodní veletrh turistických možností v regionech

Cestujeme za hrdiny. Do regionů lákají i filmy a televizní seriály

 

Za četníky do Luhačovic, policisty do Modravy, za vinaři na Mikulovsko, za pohádkami do Českého ráje, za Aloisem Nebelem do Jeseníků. Filmová turistika se osvědčuje jako nástroj k propagaci regionů.

Když před pár lety čínští filmaři situovali populární filmovou milostnou romanci do Prahy, vzaly mladé čínské páry naši metropoli útokem. Podobně může domácí filmová a televizní tvorba fungovat také v našich regionech, myslí si odborníci z agentury CzechTourism, která zařadila filmový turismus mezi své nástroje. „Zkušenosti ze zahraničních trhů v Číně a Koreji ukázaly, že je to významný nástroj, který může přispět k rozhodnutí navštívit konkrétní destinaci. Má trvalejší působnost a obrovský potenciál,“ myslí si generální ředitelka agentury CzechTourism Monika Palatková.

Filmový turismus podporují i nové technologie, například aplikace do mobilních telefonů, která fotografii v dějišti filmu doplní konkrétní filmovou kulisou. Ve světě je filmová turistika významným trendem, který může Česká republika - země často vyhledávaná světovými produkcemi - využít i jako lákadlo po zahraniční návštěvníky cestující po stopách svých oblíbenců. „Ale důležité je, aby v cizím filmu místo hrálo samo sebe, ne aby třeba Praha hrála Paříž,“ upozornila Monika Palatková.

Četníci u luhačovické kolonády. Foto: ČT

 

Jak mohou české a moravské regiony podpořit zájem filmových turistů? Příkladem jsou úspěšné projekty, třeba nápad společnosti Lázně Luhačovice, který byl včera oceněn na veletrhu Regiontour. Produkt „Dovolená v hotelu Popper aneb Za četníky do Luhačovic“ jednoznačně zvítězil v kategorii Nejlepší lázeňský a wellness balíček soutěže Velká cena cestovního ruchu 2017/2018. Balíček využívá popularity televizního seriál Četníci z Luhačovic a slibuje hostům prvorepublikovou atmosféru lázeňského města. Hotel se na dobu pobytu přejmenuje na seriálový Popper, na ulici se o pořádek postarají četníci v uniformách a chybět nebudou ani dobové kostýmy, navíc se chystá beseda s tvůrci seriálu nebo zájezd do filmových ateliérů ve Zlíně. Součástí balíčku je i klasická náplň s lázeňskými procedurami a pitnou kúrou luhačovických minerálních vod. Zájemci si tento pobyt mohou objednat přímo na stánku společnosti Lázně Luhačovice v pavilonu P.

Z popularity televizního seriálu Policie Modrava těží zase na Šumavě, kde v posledních letech výrazně přibylo turistů z řad filmových fanoušků. Protože se děj seriálu odehrává v současnosti, nejde o žádné retro návraty, ale spíše o hledání filmových lokalit. Pobyty „Po stopách Policie Modrava“ na veletrhu Regiontour nabízí cestovní kancelář Atis, a to v osmi šumavských lokalitách. Díky speciálnímu průvodci mohou turisté procházet Šumavu „díl za dílem“ a zpestřit si pátrání geocachingem. „Tyto pobyty jsme do katalogu zařadili na poslední chvíli, inspirovali nás sami zákazníci, kteří chtějí navštěvovat natáčecí místa. A osvědčilo se, klienti na novinku slyší,“ říká obchodní a produkční ředitel cestovní kanceláře Atis Petr Krč.

Datum: 20.1.2018 15:30:00

Mohlo by vás zajímat

Vybíráme z firem

 

Facebook


Fotogalerie

VIDEO

Vyhledat můj veletrh

Areál výstaviště