Přejdi na obsah | Přejdi na menu | Přejdi na vyhledávání

GO
17.-20.1. 2013

Mezinárodní veletrh průmyslu cestovního ruchu

REGIONTOUR
17.-20.1. 2013

Mezinárodní veletrh turistických možností v regionech

Lidé chtějí zážitek, zábavu, emoce a vzpomínat na dovolenou, říká o úspěchu Neptun klubů ředitel VÍTKOVICE TOURS Libor Šugárek

 

Ostravská cestovní kancelář VÍTKOVICE TOURS se stará o dovolenou svých klientů 22 let. V posledních letech se zaměřuje na pobyty s animačními programy za účasti známých osobností, které se starají o zábavu a příjemný pobyt dospělých i dětí. „Letos otevřeme již šestý Neptun Klub v hotelu Resnik v Kaštel Štafilići blízko Splitu,“ pochvaluje si Libor Šugárek, ředitel cestovní kanceláře.

Proč jste se letos rozhodli přijet do Brna?
Na GO jezdíme od prvního ročníku, nevynechali jsme ani jeden veletrh. Je to pro nás srdeční záležitost. A také je to fér vůči našim klientům. Máme spoustu zákazníků v Brně a na jižní Moravě a je to taková naše povinnost přijít za lidmi a přivézt jim katalogy.

Máte pro letošní rok připravené nějaké významné novinky?
Vezmu to trochu ze široka. V roce 2007 jsme poprvé v Chorvatsku otevřeli tzv. Neptun Klub, což je speciální program VÍTKOVICE TOURS, kdy máme v pobytových místech animátory, tedy lidi, kteří se starají o zábavu nejenom dospělých, ale hlavně dětí. V roce 2007 jsme měli v jednom hotelu jeden jediný klub, nyní mámě Neptun Kluby v pěti hotelích a v roce 2013 otevíráme šestý v hotelu Resnik v Kaštel Štafilići blízko Splitu. To je v podstatě to, čím se snažíme odlišit od ostatních. Sjednat lůžko s polopenzí dokáže každý, ale lidé dnes chtějí něco navíc. Víte, co je na tom trochu legrační? Po více než dvaceti letech od revoluce, kdy se šmahem všechno zavrhlo a zrušili se kulturní a sportovní referenti v hotelích, tak najednou lidé objeli svět a zjistili, že všude mají lidi, kteří se starají o zábavu. Nám se to potvrzuje, protože v Neptun klubech s námi stráví dovolenou kolem sedmi, osmi tisíc lidí ročně, což je obrovské číslo. Jsou to rodiny s dětmi, jsou to staří, jsou to lidé, kteří chtějí zážitek, zábavu, emoce a chtějí vzpomínat na dovolenou.

Ne každému však vyhovuje organizovaná zábava…
Samozřejmě se snažíme oslovovat i jiné skupiny, takže nově máme například cyklozájezdy do Slovinska a Chorvatska, máme speciální zájezdy pro skupinu 55+ se zdravotními programy, máme tenisový kemp s trenérem Josefem Tobiášem, který trénoval Ivana Lendla v juniorské kategorii, a máme také speciální týdenní akci pro mladé s Rádiem Kiss v Bašce Vodě. Pořád vymýšlíme něco nového.

Jaká je vaše prognóza pro rok 2013? Kam se bude nejvíc jezdit na dovolenou?
Dnešní doba není jednoduchá. Myslím, že Chorvatsko bude místem, pro které se rozhodne nejvíce Čechů. Faktem je, že pobyty v Egyptě, Tunisu či Řecku jsou ovlivněny politickou situací. Hovořil jsem s několika Chorvaty, kteří přijeli na GO, a ti nám potvrdili, že v této chvíli je například zájem o sezónu 2013 z Německa o 40 % vyšší než ve stejný okamžik loňského roku. Což jenom potvrzuje, že i němečtí turisté hledají jistotu a Chorvatsko jim ji dává.

Co je podle vás důležité pro české rodiny?
Bezpečnost a jistota, co dostanou za své peníze. Do Chorvatska se vždycky jede k moři, nelétá se za mořem. Hraje to například roli u rodin s malými dětmi, kdy rodiče chtějí mít jistotu, co udělají, když dítě onemocní. Z Chorvatska se mohou vrátit za 6 hodin autem, nemusí čekat, kdy jim letí letadlo domů z druhé půlky světa. Neexistuje tu jazyková bariéra. Navíc úroveň služeb, zdravotnictví a obchodů je podle mne na srovnatelné úrovni jako u nás. Chorvatsko vstoupí  do EU v červnu letošního roku. Podle mne všechny tyto věci rozhodují o tom, kam lidé pojedou na dovolenou.

Kolik Čechů jezdí každoročně do Chorvatska?
V podstatě každý rok je to kolem milionu Čechů. To jsou samozřejmě neoficiální čísla.  Oficiální statistiky hovoří zhruba o 800 tisících, přes cestovní kanceláře jezdí do Chorvatska asi 300 tisíc Čechů. To jenom potvrzuje, že v Chorvatsku jsou lidé schopni najít si ubytování i sami, ale také využívají nabídek kanceláří. My každým rokem odvážíme do Chorvatska kolem 40 tisíc Čechů. Jezdíme  autobusy z celé republiky, těmi odvezeme asi 30 % všech našich klientů. Létáme z Ostravy i Prahy do Splitu, letos jsme nově otevřeli s Travel Servicem leteckou dopravu do Dubrovníku, takže po třech letech budou moci Češi znovu létat do Dubrovníku. Tamní letiště je hned na hranici s Černou Horou, a tím pádem se budou moci nechat převézt i tam.

Kdy se nejčastěji vaši klienti rozhodují pro nákup dovolené? Využívají hodně nabídek na poslední chvíli?
My začínáme s prodejem už v říjnu. Existuje totiž skupina lidí, která si je vědoma toho, že chce-li strávit dovolenou v konkrétním hotelu s určitou kvalitou služeb, musí si pobyt koupit v říjnu nebo v listopadu, protože jinak skutečně nemají šanci. Tady v Brně, to je taková zajímavost,  je například jeden pan primář, který s námi byl 15x v hotelu Soline v Brele. A ten říká, že projel svět a ví, co mu nejvíc vyhovuje  Pak přichází další vlna nákupů na přelomu roku. Například rodiny s malými dětmi  počítají s tím, že počet pokojů 2+2 v hotelích je omezený, tak nakupují. A samozřejmě pořád stoupá počet lidí, kteří nechávají rozhodování na poslední chvíli, ať už z důvodů ekonomických či pracovních, což s sebou nese i to, že už není takový prostor pro výběr.

GO - REGIONTOUR 2013

Mohlo by vás zajímat

Vybíráme z firem

 

Facebook


Fotogalerie

VIDEO

Vyhledat můj veletrh

Areál výstaviště