Přejdi na obsah | Přejdi na menu | Přejdi na vyhledávání

WOOD-TEC
31.10. - 3.11. 2017

Mezinárodní veletrh pro dřevozpracující a nábytkářský průmysl

Dávají strojům chytrost a truhlářům nové možnosti

 

My používáme smartphony, žijeme s moderními technologiemi… Proč by to ve 21. století neměly umět i tradiční stroje, třeba v truhlárně, kde vyrábí „postaru“ okna? Aby čepovací a profilovací stroje, vrtačky a dlabačky fungovaly trochu inteligentněji, přišel český výrobce SOUKUP s.r.o. s projektem Crafter-Versa. Vytvořil takříkajíc kompletní malou oknařskou dílnu. Spojil k sobě svůj obráběcí stroj Crafter a vrtací stroj Versa, které navíc řídí software IPC Beckhoff, třeba hned z vedlejší kanceláře a jednoduše načítá výrobní data z vlastního nebo externího programu na projektování okenních zakázek.

Za tuto inovaci si z brněnského veletrhu WOOD-TEC odnesl ocenění v soutěži WOOD-TEC Award. Konkurenci měla společnost velikou – do prvního ročníku klání bylo přihlášeno 35 exponátů.

„Crafter obsluhuje čepování a profilování. Pak je potřeba vytvořit otvor pro kliku, panty, zámek, a to udělá Versa. Dřív se tyto operace dělaly odděleně. Teď se stroje používají jako jednotka. Ale stává se, že truhlář si pořídí Crafter a pak má ale před sebou ještě mnoho ruční práce s otvory, a nakonec si přijde i pro Versu,“ popsal jednatel ryze české společnosti Jaroslav Soukup.

Na trhu se firma pohybuje od roku 1991. „Byli jsme dodavatelé italských technologií, ale už pro Italy jsme některé stroje kreslili. V roce 2004 jsme se rozhodli, že se úplně osamostatníme s vlastní výrobou,“ líčí Jaroslav Soukup vznik rodinné firmy. Kromě něj v ní působí jeho manželka, která se stará o marketing a HR, a také syn. Ten si vzal na starosti design, katalogy, prezentace a třeba novou podobu webu, jenž před nedávnem vznikl. „Ano, jsme rodinná firma, ale sázíme i na střední management a fungujeme jako celek,“ poznamenal ředitel.

Fungovat jako celek – tohle motto je filozofií firmy, od lidských zdrojů po samotnou výrobu. Soukupovi totiž nejsou jen výrobcem perfektních strojů, ale na svoji činnost pohlíží komplexně. Jejich nápady vychází z projektů samotných oken. S takovým konceptem zabodovali zejména na britském trhu. „Tam je hodně malých truhlářských dílen, dělají ale vše tradičním způsobem a kvůli velkému zájmu tamních zákazníků nemají potřebný výkon. My jsme jim představili náš koncept včetně okenního projektu, což je naše strategie – přinést nejen stroje, ale i jeho výrobek. To pro nás znamenalo zhluboka nastudovat lokální zvyklosti. Konkrétně Británie je dost specifická – mají úplně jiná okna, než tady v Evropě. Zrovna tam dodáváme úplný komplet – přes čtyřstranku, kapovací pilku, Crafter, Versu až po odsávání, jsme schopni být partnery pro celý projekt, a to je základ úspěchu,“ vysvětluje Jaroslav Soukup. Kromě Velké Británie má český koncept úspěch také v USA, Irsku, jejich stroje pracují i v Indii či Austrálii. „Prostě jdeme od základu – od okna. Musíte je mít dobře navržené a pak je jedno, v které zemi je děláte,“ dodal.

Všechny jejich stroje od A do Z vznikají v Česku. „Sami jsme si je nakreslili, máme plno unikátů, které vychází z našich zkušeností. Já sám jsem vlastně truhlář, vystudoval jsem volyňskou průmyslovku a poté technologii dřeva na vysoké škole ve Zvolenu. Naši konstruktéři, kteří pak vymýšlí mechaniku, se dívají na stroj očima zákazníků. Třeba něco podobného jako Versa nikde jinde na světě není – při svém malém rozměru má vlastnosti jako velký CNC obráběcí stroj,“ vyzdvihuje ředitel společnosti se sídlem v Nupakách nedaleko Prahy.

Na otázku, zda se lidé vrací zpět k dřevěným oknům, odpovídá: „Je to věc názoru, vkusu a peněz, zda si zvolíte dřevo, nebo plast. Doma si taky dáte večeři na porcelán a nikoliv na plastový talíř… ale dnes už spolu dřevo a plast nesoupeří jako dřív. A navíc už ani neobstojí argument plastařů, že jejich výrobky jsou bezúdržbové, to dřevěná okna potažená aluminiem také. Jde opravdu o individuální postoj zákazníka,“ přemýšlí Jaroslav Soukup.

A cíl firmy SOUKUP s.r.o.? „Chceme podporovat řemeslo a nabízet tak stroje, které z truhláren, dnes spíš skomírajících, zase stvoří profitující podniky. Nedělají obrovská množství oken, ale zákazníci se zajímají o šíři spektra a možnosti, které mají. Náš koncept je schopen se jim podřídit, ať se jedná o klasiku či atyp,“ zakončil Jaroslav Soukup.

Zájemci stroje uvidí v pavilonu V na stánku 020.

http://www.soukup.cz/

Datum: 1.11.2017 15:28:00

Vyhledat můj veletrh

Areál výstaviště