Přejdi na obsah | Přejdi na menu | Přejdi na vyhledávání

STYL
21.-23.8. 2011

Mezinárodní veletrh módy

KABO
21.-23.8. 2011

Mezinárodní veletrh obuvi a koženého zboží

Závěrečná zpráva veletrhů STYL a KABO 08/2011

  • 38. mezinárodní veletrhy módy, obuvi a koženého zboží STYL a KABO probíhaly jako největší B2B prezentace módního průmyslu a nejvýznamnější kontraktační akce pro sezonu jaro a léto 2012 na českém a slovenském trhu. Optimistická atmosféra obchodních jednáních v pavilonech byla navíc umocněna přehlednějším umístěním firem dle branží. Jednotlivým expozicím dodal "fashion" vzhled i nový výstavářský systém PREMIUM, díky kterému působily atraktivněji nejen samotné expozice, ale i nabízené zboží. Návštěvníkům byl navíc nově poskytnut zdarma tlumočnický servis při obchodních jednáních.
  • Český textilní, oděvní a kožedělný průmysl opět roste a optimističtější výhled se odrazil také v expozicích. Ve srovnání s únorovými veletrhy STYL a KABO mírně vzrost počet vystavovatelů i rozsah pronajaté plochy a potěšil zejména zvýšený zájem ze zahraničí. V expozicích, které obsadily čistou výstavní plochu 10.297 m2, si návštěvníci prohlédli aktuální nabídku 627 oděvních, obuvnických a kožedělných značek. Veletrhů se zúčastnilo 361 vystavovatelů ze 17 zemí, 46 firem se v Brně představilo vůbec poprvé.

  • Podíl zahraničních vystavovatelů vzrostl na 34 procent. Nejpočetněji bylo zastoupeno Polsko se 40 a Slovensko se 39 vystavovateli a nejvíce firem přibylo z Řecka a Portugalska. Zvýšil se také zájem ze strany zahraničních odborníků, kterých se jen v prvních dvou dnech na pokladnách zaregistrovalo 796 ze 28 zemí, tj. více než za celou dobu konání únorových veletrhů.
  • K premiérovým značkám veletrhu STYL patřily mimo jiné italská ARMAZA DI MARE nebo francouzský FERAUD PARIS v segmentu prádla a v oblasti konfekce americká ONE GREY DAY, mladistvá maďarská HARDSODA, řecká značka módy pro větší velikosti MAT FASHION  nebo italské dětská móda AMBARABA. Z českých premiérových vystavovatelů to byla společnost NORAFASHION, která ja výhradní distributor značek EMOI, E-BOUND, EMOI ON PLUS a TRICKY TRACKS pro Českou a Slovenskou republiku. Na veletrhu KABO se poprvé na českém trhu prezentovaly například kolekce značek BLUNDSTONE, E.FERRI nebo AXEL ACCESSORIES.                                                                                                                    
  • Významně se rozšířil doprovodný program pro odborníky, který řešil aktuální témata současného trhu. Velký zájem vzbudil seminář asociace ATOK na téma „Ovlivní značka a značení zboží váš úspěch na trhu?“. Po příznivé odezvě v únoru pokračoval „Design a konfekce II – cesta produktu“ s přednáškou profesora designu a marketingu Josefa Ťapťucha.  Další semináře seznámily s novinkami v ošetřování obuvi, s projektem Technické univerzity Liberec InCoTex, s legislativními podmínkami internetového prodeje a s možnostmi čerpání dotací z fondů EU. Zvláštní pozornost se soustředila na kvalitu spodního prádla, které se věnoval seminář Ideální podprsenka…“ a především unikátní projekt "La Manufacture aneb Podprsenka krok za krokem“, který odtajnil výrobu dámského spodního prádla vyšší cenové kategorie.
  • Soutěž oděvních návrhářů o titul TOP STYL DESIGNER se v nové koncepci koná pouze jednou za rok, ale ani návštěvníci srpnového veletrhu STYL nebyli o nic ochuzeni. Naopak se uskutečnily hned dvě jedinečné přehlídky kolekcí vítězů předchozích ročníků. Přehlídka TOP STYL DESIGNERS – MEN! Představila kolekce Marcela Holubce, Pavla Jevuly, Petra Kaloudy, Lukáše Kimličky a Brice Mensaha. Neméně zvučná jména se objevila v přehlídce TOP STYL DESIGNERS – WOMEN! – Eva Brzáková, Iveta Řádková, Mária Štraneková, Miroslava Talavašková a Lada Vyvialová. 

  • Ve 21. ročníku soutěže TOP MODEL o nejlepší exponáty veletrhu KABO získaly hlavní ceny za design, kvalitu a inovace vystavovatelé Wortmann ČR, Jiří Šnobl a Picollo. Zvláštní ceny porota udělila exponátům společností V+J Obuv, Numero Uno, DAPI a Beďa obuv. Zároveň byly na veletrhu KABO vyhlášeno také výsledky pátého ročníku soutěže mladých designérů obuvi a kožené galanterie o Cenu Nadace Jana Pivečky.
  • S novými módními trendy se návštěvníci seznámili na třech trendových fórech nově pojatých ve  francouzském stylu. Komponované módní přehlídky v pavilonech V a F představily aktuální kolekce vystavovatelů klasické módy, prádla a plavek. Novou podobu fotoprojekce dostala přehlídka obuvi a kožené galanterie KABO PREMIERE COLLECTIONS, která tak mohla poprvé předvést nové kolekce pro příští rok.
  • Raritou ročníku byla přehlídka mladého návrháře Vladimíra Staňka a nové české pánské konfekční značky STINAK s výmluvným názvem „Producer wanted“. Studentskou tvorbu zastupovala kolekce „Swimwear in the city“, která vznikla pod vedením Petra Kaloudy a Marcely Čapkovičové na půdě VOŠ a SUPŠ Brno. Materiál pro originální plážovo-městské modely poskytly členské firmy ATOK.

Závěrečná statistika

Základní statistické údaje
STYL + KABO
STYL
KABO
počet vystavovatelů a zastoupených firem
361
249
112
počet zúčastněných firem
17
celkový výstavní prostor v m2
10.279
6.667
3.612
počet návštěvníků
6.572
počet akreditovaných novinářů
111

V průběhu veletrhů Styl a Kabo se na pokladnách zaregistrovalo 796 zahraničních návštěvníků z 28 zemí.

39. mezinárodní veletrhy módy a obuvi STYL a KABO se uskuteční v termínu od 12. do 14. února 2012, tedy opět ve výstavních dnech neděle až úterý. Novinkou bude nejen relaunch loga a layoutu obou veletrhů, ale zejména podtitul "Fashionberries", který bude symbolem nové koncepce obou veletrhů. Od příštího roku budou veletrhy rozšířeny o silnější nabídku kolekcí v segmentu střední a vyšší cenové kategorie zboží tak, aby veletrhy reprezentovaly kompletní nabídku módního trhu. Fashionberries budou symbolem kvalitního zboží nejen od stálých vystavovatelů, ale zejména nových seriózních značek, které se budou ucházet o přízeň obchodníků.

STYL-KABO 2011/08

Fresh Fashion

Vybíráme z firem STYL

 

Vybíráme z firem KABO

 

Mohlo by vás zajímat

Fotogalerie - STYL

Fotogalerie - KABO

Vyhledat můj veletrh

Areál výstaviště