Přejdi na obsah | Přejdi na menu | Přejdi na vyhledávání

STYL
21.-23.8. 2011

Mezinárodní veletrh módy

KABO
21.-23.8. 2011

Mezinárodní veletrh obuvi a koženého zboží

Je třeba vyjet o dvě patra výš

Josef Ťapťuch dnes hovořil nejen o příležitostech českého oděvního průmyslu

Známý oděvní designér a pedagog Josef Ťapťuch patří ke stálicím veletrhů módy STYL a KABO. Jeho semináře vždy přinášejí zajímavé úvahy o aktuálních tématech v oděvním a textilním průmyslu a také o perspektivách českých výrobců a módních tvůrců. Dnešní seminář na téma „Design jako přidaná hodnota ke konfekci“ přinesl zajímavé postřehy a byl volným pokračováním prvního, únorového semináře. Současně představil atraktivní záběry z nedávných módních přehlídek v Polsku, Itálii a Francii.


Úvod semináře Josefa Ťapťucha patřil úvahám na téma konfekce (kterou velmi dobře ovládají asijské země) versus prêt-à-porter (tedy pojem, kterému se v českém překladu asi nejvíce blíží pojem modelová konfekce a který označuje oblečení, jež se pod známými značkami vyrábí sériově v konfekčních velikostech a prodává se v obchodních řetězcích a v mnoha zemích). Josef Ťapťuch zdůraznil, že v našich poměrech nemohou čeští výrobci dělat průměrné výrobky, ale že právě prêt-à-porter by měla být ambicí, cestou i cílem. „Možnost rozvoje v našich poměrech vidím v posunu do kvalitativních výšin, ale je třeba vyjet výš nejméně o dvě patra. Musíme pracovat s designem jako přidanou hodnotou. Jsou to právě tvůrci, kteří svým osobitým vkladem a silou osobnosti dokáží přispět k rozšíření prodeje výrobků. Pak je nutné zvládnout vše kapitálově i manažersky. K tomu potřebujeme mít takové manažery, kteří naší branži rozumí. A třetím důležitým aspektem je fakt, jenž souvisí s komerčním využitím a obchodem. Musíme se vymanit z českého teritoria a umět komunikovat světově,“ uvedl mimo jiné na dané téma Josef Ťapťuch.

Významnou část semináře věnoval Josef Ťapťuch ambicím a postavení dodavatelů a výrobců. „Ve světě je běžné, že si výrobci sami zajišťují distribuci. Vytvářejí tak zisk, který většinou opět reinvestují do dalšího rozvoje, do nových a kvalitnějších výrobků a kolekcí. Někteří výrobci dokáží svoji činnost efektivně mixovat, to znamená, že dodávají značky jak cizích výrobců, tak svoje vlastní produkty. Výrobce si musí vždy ujasnit, zda chce být pouze dodavatelem nebo zda chce přinést svůj názor na věc,“ uvedl Josef Ťapťuch. 

Na závěr semináře se krátce diskutovalo o různých aspektech, které ovlivňují současnost i budoucnost oděvního a textilního průmyslu. K hlavním tématům patřila neradostná situace v oblasti učňovského školství a zájem vlády o dané odvětví, důvody ztráty prestiže krejčovského povolání, podmínky pro rozvoj malých a středních firem z oblasti oděvního a textilního průmyslu či přehlídky pojaté nikoliv jako show, ale jako reálné místo pro obchodování.

STYL-KABO 2011/08

Fresh Fashion

Vybíráme z firem STYL

 

Vybíráme z firem KABO

 

Mohlo by vás zajímat

Fotogalerie - STYL

Fotogalerie - KABO

Vyhledat můj veletrh

Areál výstaviště