Přejdi na obsah | Přejdi na menu | Přejdi na vyhledávání

STYL
18.-20.2. 2017

Mezinárodní veletrh módy

KABO
18.-20.2. 2017

Mezinárodní veletrh obuvi a koženého zboží

Veletrhy módy byly největší za posledních pět let

 

Český i slovenský trh rostou a spolu s nimi také veletrhy STYL a KABO jako jediná mezinárodní B2B prezentace módního průmyslu v tomto teritoriu. Rozšířila se výstavní plocha a přibylo firem i značek, představily se desítky nováčků a mnozí dřívější vystavovatelé se do Brna vrátili. 48. veletrhy STYL a KABO ukázaly nové kolekce i trendy pro jaro a léto 2017 a podle očekávání přilákaly na brněnské výstaviště pět tisíc odborných návštěvníků, obchodníků a nákupčích.

„Veletrhy STYL a KABO jako jediná kontraktační akce svého druhu v Česku a na Slovensku opět prokázaly svoji opodstatněnost a potvrdily rostoucí poptávku spotřebitelského trhu obuví, oděvů, kožené galanterie a oděvních doplňků. Potěšitelný je návrat některých domácích výrobců,“ zhodnotil 48. ročník generální ředitel společnosti Veletrhy Brno Jiří Kuliš.

Expozice 330 vystavujících firem ze 16 zemí zaplnily pavilony P a F. Prezentovalo se celkem 666 módních značek a podíl zahraničních účastníků dosáhl 32 %, nejvíce jich přijelo z Polska, Německa a Slovenska. Mezi českými vystavovateli opět převažovali dovozci, ale počet tuzemských výrobců vzrostl na 83. Celkem 69 firem se na brněnských veletrzích módy prezentovalo poprvé, novinkou byla početná účast firem z Číny, dále měly premiéru například zajímavé oděvní značky z Maďarska, Řecka a Běloruska nebo značky vysoce kvalitní obuvi z Německa, Itálie a Španělska. Rozrostla se sekce metrového textilu a galanterie, kde se poprvé prezentovaly zahraniční firmy s nabídkou inovativních technologií zpracování metráže. V Press centru se akreditovalo 54 zástupců médií z České republiky, Rakouska a Slovenska.

Novinky a trendy pro jaro a léto 2017 si vystavovatelé prohlédli nejen na stáncích, ale také na módních přehlídkách. Každý den proběhly čtyři kontraktační přehlídky plavek, prádla a dámské i pánské konfekce, ve kterých se představily kolekce dvou desítek módních značek. Navíc se uskutečnila speciální přehlídka LUXURY MATERIALS s autorskou kolekcí pánské módy české návrhářky Mirky Horké a haute couture kolekcemi společenských a večerních šatů světoznámých návrhářů Roberta Cavalliho, Elieho Saaba a Oscara de la Renty.

Pozvání do Brna opět přijala nizozemská expertka na módní trendy Ellen Haeser, která obchodníkům i další zájemcům přednášela o dámské a pánské módě pro jaro a léto 2017. Na semináři upozornila návštěvníky na zajímavé trendové výrobky vystavovatelů veletrhu KABO a na závěr se poprvé uskutečnila komentovaná módní přehlídka trendových outfitů vybraných z kolekcí prezentovaných na veletrhu STYL. Součástí doprovodného programu byl také seminář Martina Kárycha ze společnosti ALTRA o trendech v oblasti spodního prádla a plavek pro sezony 2017 a 2018.

V průběhu veletrhů módy bylo slavnostně předáno několik ocenění. Mladí designéři obuvi a kožené galanterie již podesáté soutěžili o Ceny Nadace Jana Pivečky, které byly uděleny ve třech kategoriích. Dvě firmy převzaly oprávnění používat značky „Žirafa“ a „Česká kvalita“ deklarující kvalitní a zdravotně nezávadnou dětskou obuv. A vůbec poprvé byla právě na veletrhu KABO udělena nová značka „Komfortní obuv“, která je obdobou dětské „Žirafy“ pro dospělou populaci a označuje kvalitní obuv správné konstrukce zajišťující pohodlné nošení bez zdravotního rizika. Součástí veletrhu byl také odborný doprovodný program připravený ve spolupráci s Českou obuvnickou a kožedělnou asociací. Seminář „Bosé obouvání – ano či ne?“ upozornil na rizika aktuálního trendu ultratenké barefoot obuvi pro chůzi i běh.

Řekli o veletrzích

Petra Skyba Struna, manažerka pro vztahy se zákazníky, LISCA
Jsme rádi, že jsme tady. Prezentovali jsme novou řadu plavek jaro-léto 2017 a prádlo LISCA a CHEEK by LISCA. Kolekce se hodně líbí, především plavky, máme na ně řadu pozitivních reakcí. Několik zákazníků za námi přišlo na stánek i na základě prezentace na přehlídce. Měli jsme tu hodně našich stálých klientů a asi pětinu návštěvníků tvořili noví zákazníci, takže i to je pro nás přínosné. Určitě přijedeme v srpnu v příštím roce.

Andrej Bolgov, vedoucí oddělení marketingu, COMINTERN, Bělorusko
Jsme podnik, který sídlí ve východní části Běloruska ve městě Gomel. STYL jsme si vybrali jako první veletrh pro naši prezentaci v Evropě. Obdrželi jsme zde několik obchodních nabídek ke spolupráci mezi Českem a Běloruskem, část z nich se týkala propagace běloruských značek, které uvádíme na českém i evropském trhu, a druhá část nabídek se týkala zpracování látek v Bělorusku a dovozu do Evropy. Na únorový veletrh chceme přivézt rozsáhlejší kolekci, realizovat přehlídku a také seminář o tom, jak se nosí pánské obleky.

Iva Macháčková, jednatelka společnosti Afeli (značka Tamaris)
Po obchodní stránce jsme opět spokojeni. První dva dny byly výborné a návštěvnost se krásně rozložila, takže jsme na stánku neměli žádné velké návaly ani prostoje. Potkali jsme tu i nové zákazníky. Moc se líbila nová kolekce, kterou jsme poprvé prezentovali podle módních témat, a úspěch měla také premiéra kolekce bižuterie, náramků v designu kůže, které nabízíme jako doplňkový prodej k obuvi a kožené galanterii.

Aleš Pavelka, vedoucí oddělení prodeje pro ČR a SR, společnost Gabor
Veletrh KABO se nevymykal z průměru posledních let, návštěvnost v sobotu a v neděli byla velmi dobrá. S průběhem jsme spokojeni, kolekce se líbily a obchodně se dařilo. Podíl slovenských zákazníků byl možná o něco nižší, což ovlivnil termín slovenského státního svátku.

Václav Vaněk, jednatel, společnost V+J obuv
Jsme tady každý půlrok a mohu říci, že na KABO děláme 20 až 30 procent celkového objemu objednávek. Vítám pondělní prodloužení otevírací doby až do 18 hodin, což se zřejmě ještě neprojeví letos, ale teprve v dalších ročnících, až si návštěvníci na tuto změnu zvyknou.

Vladimír Marguš, majitel společnosti Vladimír Marguš OMEGA Ilava
Vzhledem k tomu, že jsme našli mnoho nových zákazníků, jsme letos velmi spokojení. Naše nová kolekce byla úspěšná nejen u nových, ale i stálých zákazníků. Tento ročník veletrhu STYL byl jeden z našich nejúspěšnějších za celé naše působení na veletrzích.

Agnesa Schuillerová, majitelka firmy Agnesa Schillerová Praktikmóda Žilina
Na veletrhu STYL vystavujeme téměř od založení naší firmy. Chodí sem za námi stálí zákazníci a opakovaně objednávají, což nás velmi těší. Nemáme nouzi ani o nové zákazníky, a to nejen ze Slovenska a Čech, ale i ze zahraničí. Na veletrhu dvakrát ročně představujeme novou kolekci značky AGISS - praktikmóda. Návštěvnost našeho stánku je velká a obchodům se dobře daří, takže jsem s celkovým průběhem veletrhu spokojená.

Lucie Marková, designérka
V zóně Fresh Fashion jsem vystavovala poprvé v únoru šperky, tentokrát jsem přivezla také kresby a kolekci oděvů, což mělo velký úspěch. Přišla za námi spousta zákazníků, takže určitě přijedeme znovu. Jsem naprosto spokojená, protože jsem tady navázala spolupráci s několika obchody, které jsem znala už dříve a velmi si jich vážím.

Bohumil Řihák, vedoucí odboru prodeje, PLEAS a.s.
Na veletrhu očekáváme větší reakci na značku Schiesser, jejíž část kolekce jsme představili i na módní přehlídce. Věříme, že zaujmou i novinky PLEAS, kdy například do výroby vracíme spodničky pod šaty, po kterých je opět poptávka. Návštěvnost na našem stánku máme velkou, nemůžeme si stěžovat, takže z tohoto pohledu jsme spokojeni.

Alexander Baryšev, jednatel, Neula Group s.r.o., Finsko
V Brně nejsme poprvé a s módním veletrhem STYL už máme zkušenosti. Chodí sem za námi stálé zákaznice a opakovaně objednávají, proto jsme tu i letos. Představujeme dámské oblečení z ryze přírodních materiálů finské společnosti, které je z velké části vyrobeno v Česku, protože spolupracujeme s českými krejčovskými dílnami. S kolekcí dámských letních šatů jsme se zúčastnili i přehlídky a naše šaty byly k vidění i na semináři o módních trendech, což považuji za profesionální prezentaci.

Monika Jeglová, vedoucí obchodu, KARPET
Zareagovali jsme na nabídku zapojit se do přednášky holandské specialistky Ellen Haeser o módních trendech a snažili se vybrat zajímavé modely – například hezký letní klobouk či papírové a sisalové zdobnější klobouky. Těší nás, že jsme zaujali, protože několik fotek našich výrobků se přednášce objevilo. Jsme samozřejmě rádi, že se naše zboží líbí - a proto to děláme, aby se líbilo zákazníkům.

Michal Prskavec, manažer značky JU´STO, BORSETTA
Naše přítomnost na veletrhu souvisí s tím, že aktuálně uvádíme na český a slovenský trh italskou značku JU:STO. Jde o druhý projekt „stavebnicové“ kabelky z dílny italského návrháře a duchovního otce O BAGu Emanuele Magenty. Je to příležitost, jak ukázat nový produkt a oslovit potenciální zákazníky.

Josef Šimáček, ředitel, JOPESS
Na STYL jezdíme od roku 2001, kdy jsme začínali, a za ta léta máme s veletrhem pozitivní zkušenosti. Pocitově přišlo letos trošku míň lidí, ale myslím, že je to vyvážené množstvím objednaného zboží, takže celkový dojem z naší účasti je i letos dobrý.

Magdalena Petruželová, místopředsedkyně představenstva, PERSA, a.s.
Jako firma Hegler, Essen, Německo jsme na veletrhu podvanácté. V Brně jsme vždycky velmi spokojeni, protože k nám přijde tak čtyřicet až padesát klientů, kteří si objednávají zboží na jaro i na zimu, čili jak na stávající, tak na budoucí sezónu. Každý z klientů, ať už hledají sportovní nebo elegantní kolekci, si tu najde, co potřebuje.

49. mezinárodní veletrhy módy a obuvi STYL a KABO
se uskuteční v termínu od 18. do 20. února 2017

Mohlo by vás zajímat

Fresh Fashion

Vybíráme z firem STYL

 

Vybíráme z firem KABO

 

Fotogalerie - STYL

Fotogalerie - KABO

Video

Vyhledat můj veletrh

Areál výstaviště