Přejdi na obsah | Přejdi na menu | Přejdi na vyhledávání

PYROS / ISET
12.-14.5. 2011

Mezinárodní veletrh požární a bezpečnostní techniky a služeb

Tatra prezentuje na IDETu vozidla pro armádu a hasiče

 

Kompletní řadu nákladních vozidel pro hasiče a armádu představila na Mezinárodním veletrhu obranné a bezpečnostní techniky IDET kopřivnická automobilka Tatra a.s. Jde o tzv. „sedmičkovou“ řadu doplněnou o nejnovější podvozek typu T815-7Z0R9T 44 440 8x8.

„Základním stavebním kamenem prezentace české automobilky jsou speciální vozidla T 815-7. Standardní modelová řada vozidel, neoficiálně označovaná jako „sedmičková“, je určena pro provoz v extrémních terénních a klimatických podmínkách, k plnění a podpoře mírových misí a k nasazení do bojových podmínek při válečných konfliktech. Podvozek tohoto typu vozidel vychází z koncepce tuhé páteřové roury s výkyvnými a nezávisle zavěšenými poloosami,“ uvedl na tiskové konferenci Pavel Štefka, ředitel pro mezinárodní obranné programy Tatra, a.s.

Kromě těchto modelů byla na veletrhu představena také novinka Tatry - podvozek T815-7Z0R9T 44 440 8x8.1R, který  je součástí vyprošťovacího speciálu KWZT-1 Mamut polské společnosti Pojazdy Specjalistyczne Zbigniew Szczesniak, Sp. z o. o., Vyprošťovací vozidlo je schopno postarat se o všechny současné a budoucí kolové taktické prostředky - vyprostit je zbudovat cestu do nedostupných míst a s pomocí vysoce mobilního přívěsu pro transport zcela nepojízdných kolových vozidlových systémů a jejich variant je dopravit na vybrané místo. S pomocí masivního tažného zařízení, vidlice dimenzované na 14 t zatížení, je vozidlo schopno táhnout kolové taktické prostředky. Navíc je vybaven hydraulickou jeřábovou rukou HIAB, 44 tm s dálkovým ovládáním. Vysoká míra mobility a ultimativní schopnost překonávat umělé i přírodní nástrahy nejtěžšího terénu je dána excelentní konstrukcí podvozku s páteřovým rámem a nezávisle zavěšenými a odpruženými poloosami, známou pod názvem „tatrovácká koncepce vozidla“. Polská společnost získala za vozidlo cenu DEFENDER na 18. ročníku Mezinárodního salonu obranného průmyslu v Kiełcích 2010.

Další z produktů společnosti Tatra, podvozek TATRA 815-731R32/411, je na veletrhu IDET 2011 představen jako základ cisternové stříkačky CAS 30, zkonstruované společností THT, s. r. o., Polička. Podvozek je vybaven vzduchem přímo chlazeným vidlicovým osmiválcem TATRA s maximálním výkonem 325 kW/442k emisní specifikace EURO 5 SCR. Těží ze standardních, vysoce ceněných vlastností páteřového rámu, nezávisle zavěšených a pneumaticky odpružených polonáprav a zástavby nízké, moderní kabiny. Tatrovácká koncepce vozidla dovoluje dostavbu bez nutnosti použití pomocného mezirámu. Výsledkem je nízko položené těžiště cisternové stříkačky, vynikající jízdní vlastnosti jak v těžkém terénu, tak i na silnici a obslužnost vozidla bez nutnosti nástupních plošin.

Společně s odborníky společnosti THT Polička byl vyvinut také koncept cisternové stříkačky na dvounápravovém podvozku Tatra 815-7 4x4 se vzduchem přímo chlazeným motorem Tatra Euro 5 SCR o maximálním výkonu 280 kW/381 k, s maximem točivého momentu 1800 N.m a elektronickým systémem řazení převodových stupňů TATRA-NORGREN. Hasičský speciál T 815-7 4x4 těží, stejně jako větší 6x6, z vynikajících jízdních vlastností modelové řady T-815-7 s vyzrálou tzv. tatrováckou koncepcí vozidla. Třínápravové a dvounápravové speciály se navzájem v provozním určení doplňují a společnost Tatra tak nabízí koncepční řešení zásahových vozidel v podobě modelové řady mobilních hasičských stříkaček stavěných společně s firmou THT Polička na podvozcích T 815–7.

„Kromě vyprošťovacího vozidla T 815-7 8x8 a hasičského a záchranného speciálu CAS 30 vystavuje společnost Tatra ve svém stánku v pavilonu „P“ také speciální vozidla T 815-7 4x4 s valníkovou nástavbou, kontejnerový nosič T 815-7 8x8 se speciální kontejnerovou cisternou na palivo s balistickou ochranou nebo T 815-7 6x6 šasi s kontejnerovými příčkami. Sestavu „sedmiček“ doplňuje reprezentant úspěšného zákaznického projektu pro AČR T 810,“ konstatoval Štefka. Po několika letech provozu v nejtěžších armádních podmínkách je dnes zjevné, že T 810 postavená na žebřinovém rámu s originálními portálovými nápravami TATRA-Rigid vykazuje extrémně příznivé jízdní vlastnosti a nezapře ve své konstrukci tzv. tatrovácký duch. Vynikající jízdní vlastnosti, vysoká užitná hodnota a příznivé provozní náklady přivedly v předcházejícím roce třínápravovou T 810 6x6 také do nabídky pro civilní sektor.

Vyberte si veletrh

PYROS/ISET 2011

Vyhledat můj veletrh

Areál výstaviště