Přejdi na obsah | Přejdi na menu | Přejdi na vyhledávání

PYROS
19.-21.5. 2015

Mezinárodní veletrh požární techniky a služeb

ISET
19.-21.5. 2015

Mezinárodní veletrh bezpečnostní techniky a služeb

Vojenské a hasičské speciály TATRA na bezpečnostních veletrzích

<h2>Vojenské a hasičské speciály TATRA na bezpečnostních veletrzích</h2>

TATRA TRUCKS se se svými speciály určenými pro armádní použití a pro potřeby hasičských záchranných sborů účastní Mezinárodního veletrhu obranných technologií IDET a Mezinárodního veletrhu požární a bezpečnostní techniky PYROS/ISET.

 

TATRA TRUCKS se se svými speciály určenými pro armádní použití a pro potřeby hasičských záchranných sborů účastní Mezinárodního veletrhu obranných technologií IDET a Mezinárodního veletrhu požární a bezpečnostní techniky PYROS/ISET.

Vojenská technika společnosti TATRA TRUCKS v pavilonu P je tradičně zastoupena „sedmičkovou řadou“, tentokrát v podobě hákového nakladače T815-7, 8x8 a podvozku T815-7, 4x4 s tatrováckým, vzduchem chlazeným vznětovým motorem o výkonu 325 kW.

Standardní modelová řada vozidel, neoficiálně označovaná jako „sedmičková“, je určena pro provoz v extrémních terénních a klimatických podmínkách, k plnění a podpoře mírových misí a k nasazení do bojových podmínek při válečných konfliktech. Podvozek tohoto typu vozidel vychází z koncepce tuhé páteřové roury s výkyvnými a nezávisle zavěšenými poloosami.

Nechybí ani těžké vyprošťovací vozidlo kolových taktických prostředků T815-7, 8x8 Mammut, které mohou návštěvníci vidět na volné ploše před pavilonem P. Vyprošťovací vozidlo je schopno postarat se o všechny současné a budoucí kolové taktické prostředky.  A dopravit je na vybrané místo. Navíc je vybaven hydraulickou jeřábovou rukou HIAB, 44 tm s dálkovým ovládáním. Jeřáb disponuje nejvyspělejším ovládacím systémem na současném trhu s mobilními jeřáby. Dosahuje bezkonkurenční rychlosti, přesnosti a bezpečnosti. Vyprošťovací vozidlo je dále vybaveno dvěma hlavními navijáky s konstantní tažnou silou 24 tun, stometrovým lanem a přídavným dvoutunovým navijákem s lanem o délce 220 m. Přední radlice je odnímatelná, lze ji použít pro ženijní práce například při kopání zákopů, stavbu cest a odstraňování překážek. Vysoká míra mobility a ultimativní schopnost překonávat umělé i přírodní nástrahy nejtěžšího terénu je dána excelentní konstrukcí podvozku s páteřovým rámem a nezávisle zavěšenými a odpruženými poloosami, známou pod názvem „tatrovácká koncepce vozidla“.

Svoji premiéru na veletrhu IDET má nový model TATRA PHOENIX. Ten se představuje v konfiguraci 6x6, valník, v „khaki barvě“ jako tzv. „COTS vozidlo“. Zkratka COTS, commercial-of-the-shelf, představuje označení pro vozidla s minimálními úpravami oproti sériovému provedení, což pro uživatele v rámci logistických celků znamená významné úspory jak v rámci pořizovací ceny, tak i úspory provozních nákladů. PHOENIX je opravdu těžké nákladní vozidlo, jehož opravdovou doménou je spolehlivá a efektivní jízda mimo zpevněné silnice. Určeno je pro obranný a vojenský segment především pro použití v týlovém zabezpečení. Má tuhý rám a nezávislé zavěšení náprav, což přináší mimo jiné také rychlost a pohodlí jízdy v terénu a jeho stabilitu.

Pro potřeby hasičských záchranných sborů je připravena cisternová automobilová stříkačka CAS 20 na podvozku TATRA PHOENIX v konfiguraci 4x4, s dlouhou, posádkovou kabinou. Tatrovácké podvozky umožňují, díky nezávisle vzduchově odpruženým nápravám, hasičským speciálům vysoké přepravní rychlosti v terénu i na silnici, poskytují vysoký přepravní komfort posádce a chrání nákladné nástavby. Vozidlo je vybaveno 13litrovým motorem Paccar MX s výkonem 265 kW, 16stupňovou manuální převodovkou ZF, přičemž k dispozici je i automatizovaná převodovka AS Tronic, se sestupným převodem TATRA 1.30 TR s převodovým koeficientem 1,28. Nástavba, zhotovená Továrnou hasící techniky v Poličce, je vyrobena z lehkých hliníkových profilů, nese nádrže na vodu o objemu 4 000 litrů a na pěnidlo o objemu 260 litrů. Samozřejmostí hasičských nástaveb THT je kvalitní čerpadlo o jmenovitém průtoku 3 000 litrů/min a tlaku 1,0 MPa při nízkotlakém hašení a 250 litrů/min a tlaku 4,0 MPa při vysokotlakém hašení. Se zásahovými operacemi pomáhá osvědčený systém THTronic pro řízení hasičských nástaveb, který umožní komfortní a bezpečnou obsluhu, sdružení více pracovních operací do jednoho úkonu a zabrání provedení konfliktních nebo nebezpečných úkonů.

Dalším exponátem je cisternová automobilová stříkačka CAS 30 na podvozku TATRA 815-7, 6x6 s tatrováckým, vzduchem chlazeným motorem, převodovkou a sestupným převodem vlastní výroby a nástavbou s 9000litrovou nádrží. Vozidlo je pro svoji celkovou výšku, možnost zvýšení či snížení světlé výšky a brodivost 1200 mm vhodné do nejtěžších terénních podmínek a bývá proto také často využíváno jako speciál pro hašení lesních požárů. Podvozek je vybaven vzduchem přímo chlazeným vidlicovým osmiválcem TATRA s maximálním výkonem 325 kW/442k emisní specifikace EURO 5 SCR. Těží ze standardních, vysoce ceněných vlastností páteřového rámu, nezávisle zavěšených a pneumaticky odpružených polonáprav a zástavby nízké, moderní kabiny. Tatrovácká koncepce vozidla dovoluje dostavbu bez nutnosti použití pomocného mezirámu. Výsledkem je nízko položené těžiště cisternové stříkačky, vynikající jízdní vlastnosti jak v těžkém terénu, tak i na silnici a obslužnost vozidla bez nutnosti nástupních plošin.

Vyberte si veletrh

Mohlo by vás zajímat

Vyhledat můj veletrh

Areál výstaviště