Přejdi na obsah | Přejdi na menu | Přejdi na vyhledávání

Proč měřit účinnost médií

Primárním úkolem výzkumů účinnosti médií je právě nalezení informace o tom, jaká média sleduje jeho cílová skupina jak se informacemi z nich nechá ovlivnit. Jsou k dispozici samozřejmě i podobnější informace – například u rádií nebo televizí se z těchto průzkumů dá vyčíst, kdy která cílová skupina toto médium sleduje. Pro správné zadání reklamní kampaně jsou tyto informace nezbytné.

Příklad jednoho z výzkumů účinnosti médií - Mediaprojektu.

Tzv. Mediaprojekt, který sleduje všechny důležité tiskoviny a rozhlasové stanice, je příkladem existujícího průzkumu účinnosti médií v České republice. Výstupy z Mediaprojektu umožňují zaznamenat sledovanost médií v průběhu určitých časových úseků. V rámci průzkumu se zjišťuje i věk, pohlaví, vzdělání a další údaje o čtenářích, divácích nebo posluchačích jednotlivých médií. S přihlédnutím k těmto informacím se také stanovuje cena za inzerci pro jednotlivá média. Nejdražší je samozřejmě to médium, které má největší sledovanost.

U některých médií, jako jsou například billboardy, se měří účinnost spíše spekulativními odhady.

Expoindex zjišťuje, jak veletrh ovlivnil návštěvníky.

Pro každého zadavatele reklamy je důležité, jestli zákazník reklamu viděl a jestli si z ní něco pamatuje. Jedině pak si totiž může něco koupit.
Většina současných průzkumů nezjišťuje, zda bylo reklamní sdělení příjemcem zaznamenáno a jestli tohoto sdělení v budoucnu hodlá využít.

Nevíme, kolik z oslovených lidí skutečně zaregistrovalo naši reklamu a jak se touto reklamou nechalo ovlivnit. V tomto směru je metoda Expoindex inovativní metodou, která odpovídá mnohem komplexněji na otázku efektivity médií, zejména veletrhu.

Vyhledat můj veletrh



> Proč veletrh
> Expoindex
> Jak uspět na veletrhu
> Proč vystavovat na veletrhu

Areál výstaviště