Přejdi na obsah | Přejdi na menu | Přejdi na vyhledávání

MSV
9.-13.10. 2017

Mezinárodní strojírenský veletrh

Strojírenský a plastikářský průmysl v Německu

 

Strojírenský a plastikářský průmysl v Německu – příležitosti pro české firmy nesl název seminář, který se uskutečnil v Kongresovém centru v rámci MSV. Pořádala jej Česká agentura na podporu exportu CzechTrade.

Obchodní rada ZÚ ČR v  Berlíně Tomáš Ehler hovořil o vývoji a trendech v německém průmyslu a ekonomice a jejich podpoře ze strany zastupitelských úřadů. Uvedl, že v této zemi je silná domácí poptávka, roste export i investice. Totéž platí o veřejných výdajích, na kterých se projevila mimo jiné uprchlická krize. Roste také disponibilní příjem domácností, nezaměstnanost je nízká, proto je v Německu nedostatek pracovní síly. Ve strojírenském a plastikářském průymyslu v této zemi nastala digitalizace (Průmysl 4.0) průmyslu a ekonomiky včetně obchodních modelů a zavádění moderních technologií. „Transformace dopravy zrychlí rozvoj alternativních pohonů, nastane postupný ústup od spalovacích motorů. Jde o restriktivní hospodářskou politiku.  Bude tedy pozitivní očekávání dodavatelů automotive,“ poznamenal Ehler.  Doplnil, že transformace energetiky pokračuje včetně významných investic do energetické účinnosti.

Strojírenství pak dosáhlo v této zemi rekordní obrat 228 miliard eur, z nichž téměř 80 procent činí export. Vtomto odvětví je i vysoká zaměstnanost, neboť je vysoce inovativní. Rizikem je slábnoucí zahraniční poptávka. Asi 3300 firem s 393 tisíci zaměstnanci vytvořilo v roce 2016 obrat kolem 91 miliard eur a průměrný růst obratu se od roku 2012 zvýšil o 3,7 procenta. Během příštích dvaceti let se v tomto oboru očekává zdvojnásobení produkce a vysoká míra inovací. Klíčový trh a zdroj dodavatelů je EU – kolem 90 procent, a další růst poptávky v kontextu technického vývoje a zvyšování energetické účinnosti se očekává.

Při pronikání na tento trh firmy podporují zastupitelské úřady a zahraniční kanceláře. Dále německá obchodní a průmyslová komora, případně Průmyslové a obchodní komory v SRN (česká centra jsou v Žitavě, Chemnitzu a Regensburgu/ Plzni). Pomoc při vytipování a zprostředkování kontaktů i zajištění schůzek podporuje obchodně-ekonomický úsek ZÚ Berlín a české konzuláty v SRN. Dále podporují prezentace a B2B aktivity českých firem a subjektů – jde o projekty ekonomické diplomacie (příští rok energetika, letecký průmyslu, VAVAI). Využití konferenčních prostorů mají firmy zdarma. Firmy mohou také touto pomocí sledovat informace o zakázkách a tendrech, komunikovat s německými subjekty a vyžádat si poradenství k německému trhu.

„CzechTrade D“useldorf patří k nejvytíženější z 51 jeho poboček po celém světě. Ta je zaměřena hlavně na strojírenství a v plánu je úzká spolupráce s další českou pobočkou v Mnichově, která se v současnosti zaměřuje na nové technologie, technologicky inovativní firmy, sektory ICT, automotive a letectví i služby. Pobočky agentury v Německu se zaměří například na start-upy,“ řekl Radomil Doležal, generální ředitel agentury CzechTrade. Jde o propojení oddělení českých a německých firem při zapojení center aplikovaného výzkumu, například Frauenhofer Institut. Velký potenciál nabízí i spolupráce firem při implementaci strategie Průmyslu 4.0 – digitalizace výrobních procesů, ale i logistických a skladovacích procesů. V tomto směru je Bavorsko technologická velmoc.

Nejdůležitějšími strojírenskými akcemi příští rok budou mimo jiné nejuvětší technologická show Hanover Messe, veletrh potravinářských technologií Anuga FoodTec, veletrh intralogistiky Logimat apod. Nejdůležitější akcí v plastikářském průmyslu, kterou pořádá CzechTrade bude veletrh FAKUMA ve Fridrichshafenu. Agentura českým firmám nabízí prezentaci za zvýhodněných finančních podmínek a kompletní organizační podporu včetně marketingu před i v průběhu veletrhu.

„Nové obchodní příležitosti českým firmám zprostředkováváme pomocí dodavatelských fór. Jde o propojení nákupčích zahraničních firem, kteří chtějí v ČR nakupovat, s českými dodavateli. Vyhledáváme je na zakladě jejich požadavků. CzechTrade také zprostředkuje jednání se zástupci velkých korporací i velkých koncernů, firmami z různých průmyslových odvětví, například strojírenství, potraviny, hobby markety, textil, šperky, sklo, domácí potřeby, nábytek, stavebnictví, automotive atd. Jen za první pololetí letošního roku jsme zorganizovali tři česko-německé kooperační burzy pro německé strojírenské společnosti. Na nich čeští exportéři diskutovali o zakázkách s celkovou výší za několik desítek milionů korun,“ uvedl Doležal. V letošním roce se jednání zúčastnila zatím více než stovka českých firem a patnáct nákupčích německých firem na 280 jednáních. Zaměřena byla na strojírenské subdodávky, letecké a kosmické systémy, plasty, technologie v automobilovém průmyslu atd.

Datum: 13.10.2017 16:00:00

Současně také

Transport a Logistika
9.-13.10. 2017


ENVITECH
9.-13.10. 2017

 

Mohlo by vás zajímat


Vybíráme z firem MSV

 

Fotogalerie

VIDEO - MSV

Vyhledat můj veletrh

Areál výstaviště