Přejdi na obsah | Přejdi na menu | Přejdi na vyhledávání

Význam MSV pro ekonomiku regionu

 

„Mezinárodní strojírenský veletrh má pro Brno a celý region stejný či dokonce větší ekonomický význam než v poslední době tolik citovaná Moto GP,“ uvedl na tiskové konferenci k MSV Brno 2015 generální ředitel Veletrhů Brno a.s. Jiří Kuliš.

„Veletrh generuje přínos HDP regionu v rozsahu více než 500 mil. Kč. Spočívá to v tržbách a výdajích spojených se strojírenským veletrhem ze strany BVV a ve výdajích vystavovatelských firem na služby spojené s veletrhem jako je ubytování, spediční a marketingové služby, stravování a další.“

MSV Brno je v tuzemsku a zahraničí velmi známou značkou, která nese v názvu název města a tím přispívá propagaci města ve firemní sféře. „Jedeme na Brno“ znamená v podnikatelském jazyce „budeme se účastnit MSV v Brně“, „navštívíme MSV“. Brno je vnímáno 90% obyvatel České i Slovenské republiky jako „veletržní“ město.

Ekonomický a komunikační význam MSV a dalších veletrhů potvrzuje studie firmy Cyrrus, ve které se uvádí, že každá koruna vložená vystavovatelem do veletržní účasti generuje další tři koruny na nákup dalších služeb spojených s veletrhem. Veletrhy Brno a.s. jen dodavatelským firmám sídlícím v brněnském regionu proplatí faktury za 335 milionů korun.

Jen díky MSV přijíždí do Brna zhruba 50 – 60 tisíc návštěvníků z tuzemska a ze zahraničí a dalších 9 – 10 tisíc osob jsou vystavovatelé – obchodníci, technici, hostesky, tlumočníci, obslužný personál expozic. Jednodenní návštěvníci města a veletrhu utratí během jednoho dne cca 100 EUR (2500 -3000 korun). Vystavovatelé pak dvoj- až trojnásobek. Průměrná roční hotelová cena ubytování v Brně se zásluhou MSV a dalších veletrhů statisticky zvyšuje, jinak by dosahovala pouze podprůměrných hodnot. Pouze MSV a Moto GP vyprodá brněnskou ubytovací kapacitu. Veletrh zvyšuje tržby i v maloobchodě.

Veletrh má značný pozitivní dopad na zaměstnanost města a regionu – z podstatné části jde o drobné řemeslníky, OSVČ, menší a střední firmy, překladatele, grafiky a další profese včetně ubytovacích a stravovacích služeb. Na přípravě veletrhu se podílí řádově tisíce lidí, v předveletržních týdnech více než 2000 osob. Na veletržní podnikání v Brně je navázáno během roku průměrně 1.500 pracovních míst.

„V letošním roce jsme odstartovali, prozatím v naší režii a námi financovanou kampaň Brno – MSV City Vás vítá. Věřím, že nás město Brno a místní firmy podpoří. Jde nám o to, aby město bylo vůči vystavovatelům a návštěvníkům veletrhu vstřícné po všech stránkách, aby Brno bylo městem skutečně „veletržním“. Městem, které veletrhem žije a ukazuje, že účastníci veletrhu jsou ve městě vítáni.  Do partnerství by se měly zapojit především firmy, které z veletrhu profitují,“ doplnil Kuliš.

Datum: 10.9.2015 9:37:00

Vyhledat můj veletrh

Areál výstaviště