Přejdi na obsah | Přejdi na menu | Přejdi na vyhledávání

Veletrhy Brno oslavily Světový veletržní den vysazením pamětního stromu

 

Letošní Světový den veletržnictví, který připadá na 7. června, oslavily Veletrhy Brno vysazením pamětního stromu, který zároveň připomíná 20. výročí CENTREX, jehož zakládajícím členem společnost je. Informaci o výročí najdou kolemjdoucí i na kameni s pamětní tabulkou před vysazeným stromem.

Japonská třešeň, takzvaná sakura, bude od nynějška zkrášlovat prostor pod schody mezi pavilony Brno a Morava. Slavnostního vysazení se zúčastnili generální ředitel Jiří Kuliš, ekonomický ředitel Jaroslav Rubeš, ředitel výstavby expozic Tomáš Moravec a ředitel vnějších vztahů Radoslav Klepáč.

Mezinárodní asociace veletržního průmyslu UFI při příležitosti Světového dne veletrhů zveřejnila zajímavá data, která vypovídají o dopadu veletržnictví na světovou ekonomiku. Veletrhy generují celosvětově 98 miliard eur ročně, mezinárodní statistika zároveň ukazuje, že polovina těchto tržeb zůstává v regionu ve službách pro vystavovatele a návštěvníky. Globálně pak veletržní průmysl zaměstnává 680 tisíc lidí, včetně navázaných služeb ale dávají veletrhy práci 1,8 milionům lidí.

Na jedenatřiceti tisících veletrhů, které se po celém světě každý rok konají, vystavuje 4,4 milionu vystavovatelů a navštíví je 260 milionů lidí.

Výmluvným statistikám odpovídají i údaje z Brna. „Přínosy veletržní činnosti mají podstatný dopad na ekonomiku města a regionu. Ve srovnání se světem Veletrhy Brno patří určitě k premiantům,“ upozorňuje generální ředitel Jiří Kuliš na statistiky, které si společnost nechala zpracovat za rok 2016.

Zatímco globálně vygeneruje veletrh za každou korunu svých tržeb další korunu pro podnikatelský sektor, v Brně je to dvojnásobek. Veletrhy Brno totiž ročně uvedou do pohybu tři miliardy korun, vlastní tržby společnosti ale tvoří jen třetinu namísto „globální“ poloviny.

„Veletrhy Brno mají významný dopad na zaměstnanost, což je dáno i vývozem výstavářských služeb do zahraničí. Ve srovnání se světem je zřejmé, že naše celková činnost vytváří více pracovních míst než jinde,“ doplnil Kuliš.

Globální průměr překonávají Veletrhy Brno i v přínosu k zaměstnanosti. Zatímco samotná firma má 265 zaměstnanců, fenomén brněnských veletrhů a dalších akcí a s tím spojené služby dávají práci 1748 lidem, z toho 845 přímo v Brně. Na jednoho kmenového zaměstnance tak připadá dalších 6,5 vytvořených pracovních míst.

Po krizových letech, které na veletržní byznys dopadly stejně jako na jiné obory, veletrhy globálně opět rostou. Z pravidelného barometru, který zpracovává právě UFI, vyplývá, že víc jak čtyřicet procent veletržních správ v Evropě očekává, že jejich tržby v nejbližším období porostou o víc jak deset procent ročně.

Většina pořadatelů veletrhů přitom zůstává věrná tradičním akcím. Jen asi čtvrtina plánuje rozvíjet nové nástroje na principu digitálních aktivit. Trendu odpovídá i nová výstavba pavilonů. V Německu, které je pro Českou republiku i pro její veletržní sektor klíčovým měřítkem, vzniklo v letech 2013 – 2015 asi 75 tisíc metrů čtverečních čisté výstavní plochy.

Veletrhy jsou marketingová stálice, ukazuje průzkum mezi firmami

V České republice je vidět rostoucí význam veletrhů hlavně v „byznysovém“ prostředí. Podle agentury B-inside, která realizuje pravidelný B2B monitor, tedy výzkum komunikačních aktivit v B2B marketingu, jsou veletrhy společně s webovými stránkami a tištěnými propagačními materiály jedním ze tří nejstabilnějších a největších způsobů propagace, které firmy volí. Oproti předchozímu hodnocení navíc patří k největším skokanům. „Firmy opět investují do marketingu a nebojí se investovat do ´live marketingu´ včetně veletrhů. Na první pohled se zdají dražší, ale jsou efektivní, když se s nimi umí pracovat,“ doplnil generální ředitel Jiří Kuliš.

Datum: 8.6.2017 15:41:00

Vyhledat můj veletrh

Areál výstaviště