Přejdi na obsah | Přejdi na menu | Přejdi na vyhledávání

BVV v médiích

Výrobce dětského oblečení Farmers každoročně zdvojnásobuje výrobu

 

Na trhu s dětským oblečením je Eva Němcová ze Žeravic na Hodonínsku od roku 2005 a každý rok se jí daří zvyšovat objem výroby o sto procent a růst chce i dál. Ze začátku šila sama v jedné místnosti doma, dnes pracuje společně s manželem a dalšími čtyřmi zaměstnanci. Nesleduje konkurenci, zboží neslevuje a módní trendy si určuje sama, řekla dnes ČTK na brněnských veletrzích Styl a Kabo.

Oblečení se značkou Farmers si dokázalo najít zákazníky a stále pociťuje převis poptávky nad nabídkou. "Jsme v časovém presu, ale nebereme zakázky, které bychom nebyli schopni vyrobit," říká Němcová, držitelka titulu Živnostník roku 2012 v Jihomoravském kraji. Její obrat se pohybuje v jednotkách milionů, o přesných číslech hovořit nechce.

Zpočátku chtěla prodávat zboží jen po internetu a na různých jarmarcích, poptávka ji však nasměrovala i do kamenných obchodů. V Česku a na Slovensku nabízí její výrobky několik desítek prodejců. "Loni jsme byli poprvé na veletrhu dětského zboží v Kolíně nad Rýnem a chystáme se expandovat i do zahraničí, ale pomalu a postupně. Nechceme nic urychlovat," vysvětluje Němcová strategii.

Začínala se 3000 korunami a koupila si dva stroje z končící továrny, dva roky pracovala sama. "Aby se živnostníkovi dařilo, je potřeba využívat všechny dostupné marketingové prostředky. Samo se zboží prodávat nebude, je potřeba se co nejvíc zviditelnit," řekla Němcová. Součástí její filozofie je také nesledování konkurence. "U ní se sledují ceny a trendy. O ceny se nezajímám, protože naše výrobky prodáváme za tu cenu, kterou mají. Proto ani neslevujeme jako ostatní, kteří nejdříve zákazníka obelhávají a cenu nadsadí," uvedla Němcová.

Začínala s oblečením pro děti do šesti let. Jakmile však děti podnikatelů začaly růst, posunovala se věková hranice dál. "Momentálně jsme u osmi let, ale trička už děláme ve všech velikostech i pro dospělé a letos poprvé máme kolekce pro dospělé pro fitness a jógu. Chceme produkci jednou propojit, ale ještě to bude několik let trvat," doplnila Němcová.

Vyhledat můj veletrh

Areál výstaviště