Přejdi na obsah | Přejdi na menu | Přejdi na vyhledávání

BVV v médiích

Brno je a bude veletržní město


Mladá fronta Dnes 2.9.2016
Většina Čechů a Slováků má spojeno Brno právě s veletrhy. Ale i v Německu vědí, že Brno je „Messestadt“ - veletržní město stejně jako Lipsko, Düsseldorf, Hannover. A vědí to i v Číně.

Město Brno se stalo hlavním akcionářem společnosti Veletrhy Brno. Demonstruje tím, že má na rozvoji veletržního podnikání zájem, že jde o strategickou firmu, která dává městu image, pro tisíce lidí důvod do Brna přijet a současně dává stovkám firem a tisícům lidí v regionu práci. Výstaviště představuje součást brněnské infrastruktury, která posiluje konkurenceschopnost města, neboť bez něj by město nebylo veletržní a kongresové. Veletrhy jsou o novinkách a inovacích a proto velmi vhodně doplňují univerzitní a vědecký charakter města.

Výstaviště je pro mnoho obyvatel Brna srdeční záležitostí. Neznám snad nikoho, kdo by na výstavišti v nějaké roli nějaký čas nepracoval. Většinou jako student, hosteska nebo řemeslník. I prezident Václav Klaus se mi přiznal, že jako student VŠE pracoval na strojírenském veletrhu jako tlumočník. Veletrhy oživují město, přinášejí městu zaměstnanost a další ekonomické přínosy. Jen MSV přidává ekonomice města a regionu HDP v hodnotě téměř půl miliardy korun. Dovedete si představit, co by bylo Brno bez veletrhů a výstaviště?

Brno bylo historicky zásluhou své polohy obchodní křižovatkou a zásluhou výstaviště jí i zůstalo. Bylo městem, kam na místní textilní trhy jezdili zákazníci ze Saska, Salzburku a Lince, z Budapešti, Bratislavy a jižního Polska. To jsou hlavní oblasti, odkud přijíždějí odborní návštěvníci třeba na strojírenský veletrh dodnes. Obecně vzato návštěvníci veletrhů jsou ochotni cestovat na veletrh v dojezdové vzdálenosti cca 200 – 300 km, což je spádová oblast pro brněnské výstaviště. Značka „Central European Exhibition Center“ není tedy prázdným marketingovým sloganem. Zdůrazňuje právě geografickou polohu Brna ve střední Evropě a unikátnost výstaviště, které by si ovšem stejně jako město Brno zasloužilo i lepší mezinárodní dopravní dostupnost.

Výstaviště bez veletrhů by nedávalo smysl. Jako multifunkční prostor je vhodné pro pořádání kongresů, koncertů, plesů, eventů, firemních a dalších akcí, koncertovali zde Rolling Stones, potkali se zde prezidenti 18 zemí, ale tou hlavní silnou stránkou je Mezinárodní strojírenský veletrh. Letos se bude konat již po 58! MSV je veletržní legendou, pro kterou bylo výstaviště systematicky budováno od poloviny 50. let. MSV ve spojení s brněnským výstavištěm je skutečně nadregionální veletržní akcí, kterou nám sousední veletržní správy tiše závidí.

Letošní MSV je již od dubna plně vyprodán, vystavovatelé jsou na čekací listině. To svědčí o dobrém ekonomickém vývoji a pokračujícím technickém pokroku. Firmy mají hodně novinek a inovací, které chtějí představit. Prezentace technologického pokroku je hlavním posláním veletrhu. Na expozicích bude přítomen „Průmysl 4.0“ – nové technologie v oblasti automatizace, robotizace, digitalizace průmyslových procesů. Jako partnerská země veletrhu se představí Čína – nikoliv jako výrobce levného zboží, ale jako výrobce pokrokových technologií. Je potěšitelné, že si Čína pro svoji prezentaci vůči zemím střední a jihovýchodní Evropy v rámci dialogu Číny a 16 evropských zemí vybrala právě Brno, brněnské výstaviště a MSV 2016.


Jiří Kuliš,
generální ředitel, Veletrhy Brno a.s.

Vyhledat můj veletrh

Areál výstaviště