Přejdi na obsah | Přejdi na menu | Přejdi na vyhledávání

GO
16.-19.1. 2014

Mezinárodní veletrh průmyslu cestovního ruchu

REGIONTOUR
16.-19.1. 2014

Mezinárodní veletrh turistických možností v regionech

GO a REGIONTOUR 2014 v číslech

 

  • Účast 678 vystavujících firem z 20 zemí na 9 311 m2 obsazené výstavní plochy
  • Expozice si prohlédlo 30 748 návštěvníků, tj. o 12 % více než v loňském roce
  • Zahraniční návštěvníci přijeli z 15 zemí, především ze sousedního Slovenska, Polska
    a Itálie
  • Press Centru se akreditovalo 336 zástupců médií

Závěrečná zpráva ke stažení:

Řekli o nás

 

Jiří Rusnok, předseda Vlády ČR:
Tento veletrh je tradičním setkáním lidí, kteří mají zájem o turistický ruch a regionální rozvoj. Cestování je fenoménem naší doby, kdy se lidé velmi snadno přemísťují z místa na místo, překonávají různé dřívější bariéry pohybu po naší planetě, což přináší spoustu dalších efektů. Česká republika nepochybně patří mezi velmi atraktivní destinace jak pro návštěvníky ze zahraničí, tak pro domácí turisty. Proto jsem velmi rád, že veletrh REGIONTOUR ukazuje na ohromný turistický potenciál českých a moravských regionů. Jsme také velcí cestovatelé a na veletrhu GO najdeme spoustu inspirace a nápadů, kam ještě se podívat a jak zrealizovat svou budoucí dovolenou.

František Lukl, ministr pro místní rozvoj:
Tento veletrh je největším svátkem cestovního ruchu v naší zemi, která je poseta různými drahokamy, a teď nemyslím pouze mineralogického charakteru, ale charakteru historického, krajinného, městského i venkovského, národopisného. Čas od času je potřeba trochu vypnout, stát se objevovateli těchto drahokamů a sám si seskládat, po jednotlivých střípcích, mozaiku České republiky, která je jedinečná díky všem úžasnostem, které se v jednotlivých regionech nacházejí.

Roman Onderka, primátor města Brna:
Brno se stalo místem, kde se soustřeďuje největší nabídka turistického ruchu. Vidíte zde nabídku všech destinací, a to jak turistickou a dovolenkovou, tak volnočasovou. Tento veletrh je důkazem, že Česká republika má návštěvníkům nabídnout, že se o ně umí postarat a že jsme ti, kdo dokáží držet trendy 21. století. Město Brno je metropolí Jihomoravského kraje, který v tabulkách turistické návštěvnosti pravidelně obsazuje druhé místo za Prahou. Jsem přesvědčen o tom, že novinky připravované v Brně pro letošní rok upoutají pozornost všech návštěvníků našeho regionu.

Michal Hašek, hejtman Jihomoravského kraje a předseda Asociace krajů ČR:
Jsem velmi rád, že tady pod střechou pavilonu P naleznete koncentrovaně to nejkrásnější nejenom z města Brna a z jižní Moravy, ale ze všech regionů České republiky a také z nabídky našich zahraničních partnerů. Věřím, že tady každý návštěvník najde inspiraci, kde strávit volné chvíle.

Rostislav Vondruška, generální ředitel agentury CzechTourism:
Letošní REGIONTOUR je koncentrací toho nejlepšího, co české, moravské a slezské regiony nabízejí v turismu. Rád bych při této příležitosti poděkoval našim regionálním partnerům, kteří se starají o rozvoj turismu v regionech. Přeji všem úspěšný veletrh, tak aby byl tradičně dobrým startem do nového roku.

Michal Janeba, náměstek ministra pro místní rozvoj:
Jsem velice rád, že se na veletrzích GO a REGIONTOUR věnuje čím dál větší pozornost gastronomii, protože gastronomie k cestovnímu ruchu patří, jsou to ty příjemné zážitky, které si odvážíme z našich cest. Proto je dobře, že se finále mezinárodní soutěže Gastro Junior Brno koná při festivalu regionálních potravin a specialit RegFoodFest jako odborný doprovodný program těchto veletrhů.

Jiří Rozbořil, hejtman Olomouckého kraje, předseda komise pro kulturu a cestovní ruch Asociace krajů ČR:
Prezentace kraje na veletrhu REGIONTOUR není důležitá jen vzhledem k neodborné veřejnosti, která se v době internetu může k informacím dostat i jiným způsobem, ale zároveň se tu můžeme navzájem potkat, vyměnit si zkušenosti a sdělit, co ještě v regionech nemáme a můžeme vylepšit. Pro mě jako předsedu komise Asociace krajů pro cestovní ruch je to obzvlášť důležité, protože takto široké setkání jinde není. Veletrh se mi líbí, jsou tu skvosty stánků typu jižní Morava, Vysočina nebo jižní Čechy, jiné kraje mají stánky menší, ale každopádně všichni se tady snaží prezentovat co nejlépe a ukázat to nejhezčí ze svého regionu.

Witold Stepień, maršálek Lodžského vojvodství:
Musel jsem přijet do Brna, abych se přesvědčil, že centrem turistiky v České republice není jenom Praha, ale také Brno se svými památkami a celým jihomoravským regionem. Jako zástupci Lodžského vojvodství tady jsme již poosmé a máme návštěvníkům z České republiky co nabídnout, proto věřím, že naše kontakty v oblasti turistiky do budoucna dále porostou. Nic tomu nebrání, protože jak jsem se včera sám přesvědčil, cesta z Lodže do Brna trvá pouze čtyři a půl hodiny.

 Jaroslav Baška, předseda Trenčianského samosprávného kraje:
Do Brna, srdce Jihomoravského kraje, a zejména na tento veletrhu cestovního ruchu jezdíme jako zástupci blízkého Trenčínského kraje velmi dlouho a velmi rádi. Tato spolupráce bude na veletrhu zpečetěna novou smlouvou, kterou podepíšeme s panem hejtmanem Haškem. Pevně věřím, že tato vynikající spolupráce přinese nové možnosti nejen v oblasti cestovního ruchu, ale i v dalších oblastech, které naše kraje potřebují rozvíjet.

 Václav Božek, náměstek hejtmana Jihomoravského kraje:
Veletrhy GO a REGIONTOUR jsou nejvýznamnější akce pro cestovní ruch v České republice. Není to žádná regionální výstava a jsem přesvědčen, že ukazuje potenciál jižní Moravy stát se nejvýznamnější turistickou destinací u nás. Z hlediska návštěvnosti dnes jsme na druhém místě za Prahou, ale naše nabídka je mnohem pestřejší, což je dáno bohatstvím nejen kulturních památek, ale i přírodních krás.

 Zuzana Vojtová, ředitelka Centrály cestovního ruchu - Jižní Morava:
Občas jsme tázáni, jestli má pro Brno a Jihomoravský kraj smysl prezentovat se na veletrhu REGIONTOUR. Ale pro nás to má velký význam, protože potřebujeme návštěvníky v našem regionu zdržet a nabídnout jim novinky připravené pro nastupující turistickou sezonu jak námi jako centrálou, tak městy a mikreregiony.

Michal Kůra, jednatel společnosti Slovenija center:
V Brně vystavujeme jako Slovenija center první rok a s prezentací jsme velmi spokojeni. Naše nabídka je pro Čechy poměrně atraktivní, jde také o oblíbené sportovní a outdoorové pobyty, takže si na nezájem návštěvníků nemůžeme stěžovat. Na náš stánek přichází spousta lidí a zjišťují konkrétní informace. Cíl představit tady turistickou nabídku Slovinska se určitě podařilo naplnit a věřím, že jsme jako nováčci byli i oživením každoroční tradiční nabídky veletrhu GO. Setkali jsme se tu i se zástupci cestovních kanceláří a informovali je o chystaném otevření slovinského Tturistického informačního centra v Praze.

Jakub Ditrich, jednatel společnosti ekolo.cz:
Prezentujeme se v rámci Cyklistické vesničky a ukazujeme hlavně řešení půjčoven elektrokol. Zároveň jsme díky dohodě s organizátory veletrhu oživili prezentaci elektrokol testovací dráhou, kde mají návštěvníci k dispozici osmnáct elektrokol všech možných typů. Jako vystavovatel tady jsem velmi spokojen, protože skladba návštěvníků je taková, jakou jsme očekávali a jakou potřebujeme. Jsem úplně nadšen z festivalu RegFoodFest, kombinace cestovního ruchu s gastronomií je myslím ideální. Pouze před testovací dráhou nám parkují dva autobusy, které náš prostor vizuálně oddělují od zbytku pavilonu, ale lákáme tam návštěvníky jinak.

Simona Juránková, PR asistentka, Národní turistický úřad Dominikánské republiky:
Jsme na českém trhu od roku 2009 a vidíme velký pokrok v tom, jak se Dominikánská republika coby turistická destinace dostává do povědomí lidí, a to i prostřednictvím cílených prezentací na veletrzích a výstavách. S naší účastí v Brně jsme spokojeni. Lidé, kteří přišli na náš stánek a nikdy nebyli v Dominikánské republice, se hodně zajímali o to, na jaká místa konkrétně jet a jak zde strávit volný čas. V pátek odpoledne a v sobotu byla výborná návštěvnost a v sobotu jsme měli úplně plný přednáškový sál. I v příštím roce budeme uvažovat o možnosti prezentace na veletrhu v Brně formou stánku a prezentací pro veřejnost.

Petr Krč, ředitel cestovní kanceláře ATIS:
Dokud se nám to bude rentovat, tak do Brna budeme jezdit. Dosud jsme nechyběli na žádném ročníku v celé historii veletrhu GO. I přes některé výhrady má pro nás veletrh stále význam, zejména v tom, že nás tu jako touroperátora pravidelně navštěvuje na 200 našich obchodních partnerů, tzn. cestovní kanceláře a cestovní agentury, které z našich katalogů prodávají.

Jitka Bradáčová, obchodní konzultantka, Delfin travel:
Minulý rok jsme tu byli jenom jako návštěvníci a letos tady poprvé vystavujeme. Musím říci, že jsme velice příjemně překvapeni návštěvností a hlavně klientelou, která je pro nás zajímavá. Jsme specialisté na Španělsko a v posledních letech se zaměřujeme i na dotované pobyty pro osoby starší 55 let.

Xenie Stehlíková, vedoucí cestovní kanceláře, KOVOTOUR PLUS:
Jsme potěšeni, že se naši klienti odhodlali hlasovat a již počtvrté v řadě za sebou nás ocenili jako „Nejlepší cestovní kancelář“. Je to pro nás zavazují a současně je to i dárek k našemu dvacátému výročí. Jsme rádi, že jsme takto úspěšně mohli začít náš významný rok. Účast na veletrhu GO vnímáme velmi pozitivně. Máme možnost setkat se tu s obchodními partnery ze zahraničí i z tuzemska, s provizními prodejci a samozřejmě zde přímo hovoříme i s klienty.

Zita Suchánková, ředitelka Středočeského muzea, Roztoky u Prahy:
Na REGIONTOUR jezdím pravidelně, protože mám možnost setkat se s kolegy z mé profese a navázat nové kontakty.  Dívám se také, co a jak dělají jiná zařízení v ostatních krajích, co nás může v kladném smyslu inspirovat. Myslím si, že každý rok tato setkání přinesou něco, co ve Středočeském muzeu dokážu zúročit. REGIONTOUR se tradičně koná v lednu, takže je to i příležitost vidět se a říci si, s čím vcházíme do nového roku.

András Szirányi, ředitel, Maďarská turistika:
Na stánku Maďarského národního turistického střediska se letos představili hlavně zástupci lázní a hotelů ze západního Zadunají. Nabídka odpovídala tomu, co u nás lidé hledali, protože Češi jezdí do Maďarska především do termálních lázní. Letošní veletrh se z našeho pohledu vydařil. Zaznamenali jsme velký zájem ze strany klientů, přišlo dost lidí, takže jsme spokojeni.

Mohlo by vás zajímat

Vybíráme z firem

 

Facebook

Fotogalerie

VIDEO

Vyhledat můj veletrh

Areál výstaviště