Přejdi na obsah | Přejdi na menu | Přejdi na vyhledávání

GO
17.-20.1. 2013

Mezinárodní veletrh průmyslu cestovního ruchu

REGIONTOUR
17.-20.1. 2013

Mezinárodní veletrh turistických možností v regionech

Hovory o veletrhu REGIONTOUR

 

S blížící se zimou, koncem jednoho a začátkem dalšího roku se téma účasti na veletrhu Regiontour v Brně stává stále aktuálnější a naléhavější. V posledních letech také s ohledem na tenčící se rozpočty vyvstávají naléhavěji i otázky rozsahu expozice, její bohatosti a materiálů, které je třeba na jeden z nejvýznamnějších veletrhů cestovního ruchu u nás připravit. V poslední době se vynořují také úvahy, zda bude nutné některý z veletrhů nebo výstav – byť jen dočasně – opustit.

 Téma účasti na veletrzích má bezpočet argumentů pro, ale i důvody proti. Porovnávají se poměry mezi náklady a počty návštěvníků, hodnotí se průběh, úroveň služeb, servis a mnoho dalších aspektů. V rozhovorech, které vede i naše redakce s mnoha vystavovateli – těmi aktivními, i těmi, kdo s účastí váhají. Vedeme diskuze také o účasti na veletrhu Regiontour v Brně.

Víme, že není akce, není veletrh, který by dokázal připravit vše na sto procent, který by dokázal vyhovět všem. Jak je na tom Regiontour? Těžko pátrat, kde se berou názory, že i Regiontour se horší, že klesají počty návštěvníků, že úroveň služeb má sestupnou tendenci… . Nevím kdo a především proč, má takové zkušenosti – má-li je vůbec. Smím-li využít našich zkušeností, pak se musí jednat o nedorozumění nebo jen o poměrně jednoduché přebírání názoru „někoho“. Vždyť soudíme-li veletrh Regiontour ze všech vhodných úhlů, pak bychom k tak jednoznačným záměrům neměli vůbec dojít.

Výstaviště, pavilony, technika

V tomto ohledu můžeme BVV – tedy Veletrhy Brno, naprosto seriozně označit za areál, jaký jinde v Česku nenajdeme. Příjezdy k výstavišti a celková úroveň logistiky, pokud najdeme nějaké nedostatky, tak jen nepatrné. Stejně tak pavilony s rozlohou bez konkurence a technickými možnostmi na vysoké úrovni. V celku – evropská úroveň.

Možnosti stavby expozic, grafický servis, vybavení expozic

I v tomto ohledu bychom zásadní chyby a nedostatky hledali poměrně složitě. Expozice dodávané Stavbou expozic a servisem, pokud jsou dobře prodiskutovány, jsou předávány v pořádku, čisté a vyskytnou-li se nedostatky, jejich odstranění je bez větších problémů.

Propagace veletrhu, návštěvnost

Propagace obecně není nikdy dost. Velké veletrhy a jejich billboardy podél silnic možná už nejsou tím nejproduktivnějším způsobem – ale Veletrhy Brno určitě mnoho nezanedbávají. Co se týče počtů návštěvníků – je celkem obecným jevem, že jsou období bohatá a jsou časy „hubenější“. Dochází-li k poklesu, hledejme příčiny tam, kde jsou. Najdeme je nejen na straně organizátorů, ale také na straně vystavovatelů. Vždyť veletrh, jeho úroveň a pověst roste – popřípadě klesá – také s estetickou tváří expozic, jejich otevřeností a vstřícností, s úrovní prezentací, s prací „posádek“, kvalitou, nápaditostí a grafickou úrovní propagačních materiálů.

Závěr

Pléduji tedy jednoznačně za veletrh Regiontour nejen v roce 2013, ale i v dalších ročnících. Za veletrh, jehož úroveň, kvalitu a budoucnost máme v rukách především my sami.

 Zdroj: TRAVEL profi – měsíčník pro cestovní ruch
Autor: Laco Kučera

GO - REGIONTOUR 2013

Mohlo by vás zajímat

Vybíráme z firem

 

Facebook

Fotogalerie

VIDEO

Vyhledat můj veletrh

Areál výstaviště