Přejdi na obsah | Přejdi na menu | Přejdi na vyhledávání

FRANCHISE MEETING POINT
2.-3.3. 2012

Největší přehlídka franchisových příležitostí v ČR

Franchisový veletrh oficiálně zahájen

 

Dnes začal v pavilonu E veletrh franchisových příležitostí FRANCHISE MEETING POINT. Do zítřejšího odpoledne nabídne desítky specializovaných přednášek a představí na pětatřicet franchisingových projektů. Slavnostní oficiální zahájení proběhlo dnes dopoledne za přítomnosti generálního ředitele Veletrhů Brno Jiřího Kuliše, manažerky České asociace franchisingu Petry Ritschelové a prezidenta Slovenské franchisingové asociace Richarda Churého. 

Ředitel veletrhů Brno Jiří Kuliš připomněl, že franchising a spolupráce podnikatelských subjektů v rámci franchisových projektů není na brněnském výstavišti novým tématem, neboť v minulosti již mělo premiéru na veletrhu INVEX. S ohledem na složení firem a oborům, které se franchisovou formou podnikání zabývají (nejčastěji se uplatňuje v obchodě, ve službách a gastronomii), se obnovení takového setkání v době potravinářských veletrhů jeví jako výhodné „Je to natolik zajímavá akce, že jsem rád, že tu na výstavišti je,“ uvedl dnes Jiří Kuliš.

Petra Ryčlová, manažerka České asociace franchisingu, dnes připomněla základní fakta o asociaci, která má 34 členů, 3 přidružené členy a je součástí jak evropské, tak světové federace. Zmínila také několik franchisových konceptů, například Český grunt nebo Yves Rocher, které jsou dobře známé široké veřejnosti. Richard Churý, prezident Slovenské franchisingové asociace, se přidal k řečníkům s pozdravem. „Jsem rád, že vám můžeme prezentovat koncepty franchisového podnikání ve Slovenské republice,“ uvedl.

Přednášky na různá témata probíhají v 1. patře pavilonu E paralelně na dvou pódiích, a to dnes do 18 hodin a v sobotu od 10 do 17 hodin. Objasněny jsou základní pojmy, pravidla a další aspekty franchisového způsobu podnikání, prostor pro prezentaci mají i zástupci různých franchisových konceptů. Jedním z prvních byl i koncept Sklizeno, který se zaměřuje na lokální potraviny, jenž chutnají, jsou čerstvé a sezónní. Z hlediska sortimentu se podobají farmářským trhům, ale současně ve svých prodejnách nabízejí potraviny s jasným původem, způsobem výroby a zaručenou kvalitou. Na veletrhu příležitostí se zájemci dozvěděli nejen informace o tom, jaké potraviny se pod značkou Sklizeno mohou dostat na stůl spotřebitele, ale také v čem jim může franchisový způsob usnadnit podnikání, například asistencí při vzniku prodejny, návrhem designu, poskytnutím know-how a funkčního obchodního modelu, úvodním školením personálu a mnoha dalšími aktivitami.

Pro novináře

Záštita akce

Ministerstvo průmyslu a obchodu ČR

Hospodářská komora ČR

Asociace malých a středních podniků a živnostníků ČR

Odborní partneři




Vyhledat můj veletrh

Areál výstaviště