Přejdi na obsah | Přejdi na menu | Přejdi na vyhledávání

AUTOSALON Brno
- - -

Brno Motor Show / Termín nepotvrzen

Veletrhy Brno, a.s. V areálu BVV Veletrh
AUTOSALON Brno visual
  • Podtitul: Brno Motor Show / Termín nepotvrzen
  • Termín konání: - - -
  • Místo konání: Brno - Výstaviště
  • Pořadatel: Veletrhy Brno, a.s.

Svaz dovozců automobilů a Veletrhy Brno zastavily přípravu Autosalonu

 

Svaz dovozců automobilů se dohodnul s vedením společnosti Veletrhy Brno, a.s., že zastaví přípravu veletrhu Autosalon 2017. Důvodem je nedostatečný počet přihlášených značek.

Účast většiny značek zastoupených na českém trhu na úrovni importérů byla jednou ze stěžejních podmínek, na kterých se na začátku příprav Svaz dovozců automobilů shodl s vedením Veletrhů Brno. O účast na Autosalonu však projevily zájem pouze některé značky. Pro nekonání Autosalonu vidím dva zásadní důvody: český automobilový trh je poloviční než například v sousedním menším Rakousku. A konání Autosalonu nenahrává ani aktuální rozložení tržních podílů automobilových značek na českém trhu, které je podstatně jinde než před deseti lety a je podstatně jiné než v jiných zemích,“ zhodnotil situaci generální ředitel Veletrhů Brno Jiří Kuliš.

„Autosalon má být pro potenciální zákazníky platformou, kde mohou naživo porovnat nabídku co největšího množství automobilek zastoupených na trhu. Naším cílem bylo přivést na Autosalon alespoň patnáct značek a prvotní reakce mnoha importérů byly pozitivní. Po vyhodnocení všech parametrů a faktorů se však potřebný počet přihlášek k naplnění tohoto společného cíle získat nepodařilo,“ vysvětlil tajemník Svazu dovozců automobilů Josef Pokorný.

Roli v rozhodnutí importérů účastnit se Autosalonu hraje poměr nově registrovaných firemních a privátních vozidel. Za prvních devět měsíců letošního roku bylo registrováno více než 192 tisíc nových osobních aut, tři čtvrtiny z nich jsou ale firemní. I po započtení operativních leasingů pro privátní majitele tvoří prodeje fyzickým osobám jen necelých 30 procent. Dokud bude tento trend na trhu s novými vozy přetrvávat, bude podle organizátora velmi těžké tradici skutečně reprezentativního Autosalonu obnovit.

Svaz dovozců a Veletrhy Brno jsou přesvědčeny, že připravovat Autosalon postavený alternativně pouze na nabídce dealerů bez účasti dovozců by mělo negativní dopad na kvalitu veletrhu a na návštěvnost. „Nechceme zklamat natěšené návštěvníky, kteří by na veletrhu viděli to stejné jako ve vedlejším showroomu nebo na parkovišti. Autosalon musí představovat novinky, koncepty a trendy do budoucna, jen tak dává smysl. A to mohou zajistit jen dovozci s podporou výrobců,“ uvádí Kuliš.

Jak ukazují průzkumy, které byly při přípravě Autosalonu zpracovány, 55 procent těch, kteří v dohledné době plánují nákup nového auta, je přesvědčeno, že návštěva Autosalonu může ovlivnit jejich rozhodnutí o zvolené značce a modelu. Tři čtvrtiny potenciálních zákazníků by ocenilo prohlédnout si víc značek na jednom místě. „Po Autosalonu poptávka prokazatelně existuje,“ dodává Kuliš.

Mohlo by Vás zajímat

Fotogalerie - Autosalon

VIDEO - Autosalon

Vyhledat můj veletrh

Areál výstaviště